Abychom uspěli, musíme jít s dobou

Změna kariéry / „Naše podnikání přišlo jako na zavolanou v okamžiku, kdy jsme se rozhodli založit rodinu a bydlet ve Zlíně. Pak už šlo vše velmi rychle, otěhotněla jsem, opustila stověžatou Prahu, kde jsem pracovala pro nadnárodní firmu a následně začala přemýšlet, čím se budu bavit. V dobře načasovanou chvíli přišel náš kamarád s myšlenkou prodávat zmrzlinu,“ popisuje začátky svého podnikání Pavla Polišenská.
pondělí
08.07.2019
Podporuji to, co vnímám, že je dobré, kvalitní a regionální, prozradila část své strategie Pavla Polišenská, majitelka Ice Café, která se stala jednou z vítězek OCP.
 

Co Vás přivedlo k podnikání? Kde se vzal nápad na otevření Ice Café?
Naše podnikání přišlo jako na zavolanou v okamžiku, kdy jsme se rozhodli založit rodinu a bydlet ve Zlíně. Pak už šlo vše velmi rychle, otěhotněla jsem, opustila stověžatou Prahu, kde jsem pracovala pro nadnárodní firmu a následně začala přemýšlet, čím se budu bavit. V dobře načasovanou chvíli přišel náš kamarád s myšlenkou prodávat zmrzlinu. Měli jsme záměr – otevřít zmrzlinový salón s kvalitní a výbornou zmrzlinou.  Manžel objevil senzační a velice vhodný prostor v Nákupním Centru Centro Zlín. Nezbývalo než vymyslet prodejní koncept, získat peníze, mít kuráž a naučit se vyrábět dobrou a poctivou zmrzlinu. Pustila jsem se do práce i s miminkem v bříšku a tři měsíce po otevření první provozovny jsem porodila svoji první dceru Michalku. Do roka jsme zrealizovali a otevřeli další dvě zmrzlinárny v nákupním centru v Ostravě a v Brně.

Kaváren a kavárenských sítí je na českém trhu celá řada a stále přibývají. Co je podle Vás klíčem k úspěchu v této branži?
Po všech těch letech podnikání se situace velmi změnila a máme na trhu mnoho krásných a moderních cukráren-kaváren.  Proto i my musíme jít s dobou.  Průběžně měníme vzhled provozoven v menším či větším měřítku.  Dva roky zpátky jsme investovali do kompletní rekonstrukce cukrárny Ice Café, kterou jsme z gruntu změnili. V podstatě každý rok něco obnovíme. Klíčem k úspěchu je vytvořit útulné místo, kde se dobře cítí zákazníci i zaměstnanci, mít zodpovědné a laskavé zaměstnance. Naším cílem je nabízet to, co lidem chutná, a rozšiřovat nabídku o další zdravější varianty pohárků a dezertů. Podporuji to, co vnímám, že je dobré, kvalitní a také regionální, např. nabízíme Hostětínské mošty, dále sirupy a pečené čaje firmy Herbalena z Kroměříže. Je nám ctí prodávat Bio čaje firmy Sonnentor, která žije myšlenkou trvale udržitelného rozvoje, jejíž koncept je pro mě velký vzor.

Jaké jsou Vaše další plány se značkou Ice Café? Uvažujete o rozšíření do dalších měst v Česku, případně do zahraničí?
Zatím nemáme v plánu se dále rozšiřovat. Za sebe to vnímám tak, že méně je někdy více. Léta přibývají a z předchozích zkušeností vím, že starat se o tři a více cukráren není úplně jednoduché, zvláště když jsou od sebe dosti vzdálené. Ale abych uspokojila svého tvořivého ducha, začala jsem pracovat na projektu Wellness chaty ve Velkých Karlovicích, která bude sloužit k odpočinku a rekreaci široké veřejnosti a zaměstnancům.

Neuvažovala jste někdy o vytvoření franšízového konceptu kaváren?
O vytvoření franšízového konceptu jsme tehdy docela uvažovali, jelikož náš rozjezd byl velmi rychlý. V prvním roce podnikání jsme otevřeli tři provozy ve Zlíně, Ostravě a v Brně a začali spolupracovat s obchodním řetězcem Carrefour, což se vlastně samo nabízelo – otevřít pobočky i v jiných městech. Dopadlo to však jinak a my nápad nezrealizovali. Každopádně tento způsob rozvoje podporuji – je to výhodné pro obě strany a pokud se vše daří, proč to neposlat dále, třeba i do jiných zemí.

Máte nějaký podnikatelský vzor, který Vás inspiruje nebo inspiroval?
Inspirují mě všichni lidé, kteří svou práci dělají s láskou a přistupují k ní zodpovědně. Motivují mě přístupy firem, které jsou šetrné k přírodě a není to o tom – po mě potopa. Chceme přispívat nejen dobrou službou, ale také pomáhat těm, kteří nemají stejné štěstí jako my. A proto každý měsíc posíláme finanční prostředky českým rodinám, které se ocitly v tíživé situaci prostřednictvím Nadace Dobrý Anděl.

Stala jste se vítězkou v soutěži Ocenění Českých Podnikatelek, v kategorii Malá firma. Co to pro Vás znamená?
Je to pro mě krásný úspěch a velmi si vážím tohoto ocenění. Díky celému týmu Agentury Helas jsem si uvědomila hodnotu a váhu mé několikaleté práce. Potkala jsem mnoho výjimečných žen, měla možnost inspirovat se jinými zcela odlišnými příběhy a sdílet vzájemné zkušenosti.  Díky této soutěži se propojují různá odvětví, životy a vznikají nové možnosti spolupráce.


Recept na správný byznys / „Klíčem k úspěchu je vytvořit útulné místo, kde se dobře cítí zákazníci i zaměstnanci, mít zodpovědné a laskavé zaměstnance. Naším cílem je nabízet to, co lidem chutná, a rozšiřovat nabídku o další zdravější varianty pohárků a dezertů,“ prozrazuje Pavla Polišenská.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014