Franšíza na sladko
Koncept La Donuteria vyvíjeli jeho majitelé ve Velké Británii. Za 3 roky svého fungování se stal druhou největší sítí specializující se na opravdu ruční výrobu donutů v celé Evropské unii. Aktuálně otevírá nové pobočky ve Vídni, Innsbrucku, Budapešti a Mnichově, díky čemuž by se měla La Donuteria stát jedničkou v Evropě. Značka však nezapomíná ani na rozvoj na českém trhu. Už druhým rokem je otevřena pobočka v Brně, která patří mezi jednu z nejúspěšnějších, takže majitelé mají otestované, že donutky z dílny La Donuteria Čechům opravdu chutnají. Do konce roku by měla, kromě výše jmenovaných měst, zahájit provoz také pobočka v Praze.
Zájemce o franšízovou licenci se, stejně jako v případě každé jiné franšízy, musí připravit na počáteční investici, která však u La Donuteria v porovnání s jinými gastronomickými koncepty, není až tak závratná. Pohybuje se v rozmezí 500 až 900 tisíc Kč. Kromě veškerého potřebného know-how, včetně školení v pečení i prodeji, pokrývá náklady spojené s designovými úpravami a zařízením prodejny, vybavením kuchyně. Zahrnut je v ní i vstupní poplatek za franšízovou licenci a také zásoby na první měsíc provozu.
Jak upozorňuje majitel konceptu Peter Straňák, franšízanti se mohou těšit na zajímavé zisky, které se v případě poboček v menších městech pohybují obvykle mezi 75 až 130 tisíci Kč měsíčně, ve větších městech pak i v rozmezí 130 až 260 tisíc Kč. Díky tomu se mohou dočkat poměrně rychlého návratu jejich vynaložené počáteční investice. Franšízantům se kromě příjmů z provozu pobočky nabízí i další možnosti, jak zvyšovat své tržby. A to například prodejem firemním zákazníkům, účastí na street-food, hudebních a sportovních akcích nebo také spoluprací s cateringovými, svatebními nebo eventovými agenturami.
Turisté i studenti
Pro otevření pobočky La Donuteria je podle franšízora ideální město se spádovou oblastí okolo 50 tisíc obyvatel. Výhodou pak samozřejmě je, pokud jde o město s živým cestovním ruchem, případně vyšším počtem mladých lidí a studentů. Právě oni totiž tvoří velkou část zákazníků.
A jaký by měl být franšízant La Donuteria? „Kromě toho, že by měl mít k dispozici dostatek financí k zahájení podnikání pod naším brandem, měl by mít i vášeň pro sladké, kvalitu a excelentní zákaznický servis,“ říká Peter Straňák s tím, že od franšízantů očekávají i ochotu aktivně se zapojit do každodenního provozu jejich pobočky a také, že budou schopní vést a motivovat svůj tým k dosažení úspěchu.
Typickými zájemci o franšízovou licenci jsou zaměstnanci či manažeři větších firem, kteří chtějí opustit své zaměstnání a rozjet vlastní podnikání. Vedení firmy však pozoruje také velký zájem ze strany lidí mladších 30 let, kteří před vstupem do zaměstnání preferují vlastní podnikání. Láká je volnost, nezávislost, možnost být sám sobě šéfem, pracovat od začátku pro sebe, a ne pro jiné.
Kvalita na prvním místě
La Donuteria si zakládá na tom, že zákazníkům nabízí handmade domácí donuty z prvotřídních surovin, bez použití náhražek. Také proto si připravují vlastní karamel, náplně a krémy. Čokoládu vozí z Belgie, maliny z Německa a vanilku až z Madagaskaru. „Všechno si dělám sami, v takovém přístupu jsme unikátní. Mnoho konkurentů se spoléhá na třetí strany a produkt z polotovarů jen finalizuje. Děláme něco, co nikdo jiný nedělá. Proto naše donutky chutnají jako od babičky,“ prozrazuje Peter Straňák.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...