Posílení rozvozu i vznik nového e-shopu

Prostor pro rozvoj / „Celé období omezení u nás bylo a je o tom, jak se co nejlépe a nejbezpečněji adaptovat na současnou situaci. Byla to spousta dílčích procesů, jak se z firmy, založené na přátelském osobním přístupu k zákazníkům, přeorientovat na firmu, kde zákazníky skoro nevidíme a jen odbavujeme jídlo podle jejich přání,“ prozrazuje Jan Kapolka, spolumajitel franšízy Los Capolitos.
pondělí
20.04.2020
„Jedním z pravidel naší franšízy je to, že když pobočka nevydělává, neúčtujeme franšízový poplatek ani my, což se právě děje," říká Jan Kapolka, spolumajitel konceptu Los Capolitos.
 

Jak se vám v Los Capolitos v současné době daří? Jak moc omezila vládní nařízení spojená s bojem proti rozšíření onemocnění COVID-19 vaše fungování?
Na současné poměry si myslím, že se nám daří docela fajn. Ověřili jsme si, že náš koncept je kvalitní a dobře ohebný na různé druhy obsluhy zákazníků. Velkou výhodou je, že třeba rozvoz jídla děláme už roky a nezaskočilo nás to tak, že bychom najednou museli něco razantně měnit. Samozřejmě jsme museli zavřít dvě pobočky v obchodních centrech, což byla velká rána, ale zároveň mě těší, jak rychle jsme byli schopni transformovat tři další pobočky a jejich provozy tak, aby mohly zůstat otevřené a zároveň nedělat žádné ústupky na kvalitě či šířce nabídky. Původní omezení otevírací doby nás úplně nezasahovalo, protože většina poboček stejně zavírá v osm večer, ale hned druhý den ráno, když vyšel úplný zákaz pro klasické fungování restaurací jsme věděli, že musíme jednat rychle a opatrně zároveň. Tam se spustil impulz, který nás žene až doteď. Já přiletěl v podstatě den před úplným uzavřením restaurací z ciziny a musel jsem tak následující dva týdny řešit vše z domu. Musím vyzdvihnout naše skvělé týmy na pobočkách, se kterými jsme se hned v tu sobotu ráno radili, zda vůbec chtějí do práce a co můžeme vymyslet. Nakonec jsme zvládli normálně v 11:00 otevřít, ale už to nebyly dveře, nýbrž “okénka” ve dveřích. Snažili jsme se o maximální opatření z hlediska ochrany zaměstnanců i hostů dle platných nařízení. A musím říct, že nás celou dobu drží hlavně zákazníci, díky kterým víme, že to zvládneme.

Na co jste se soustředili v první řadě?
Především na rozvoz a bezkontaktní výdej jídla s sebou. Nově máme na webu také vlastní online objednávkový systém na takeaway. Objednávky se tak tisknou přímo na kase ve vybrané restauraci. Zákazník zaplatí dopředu kartou a vše je rychlejší a jednodušší.  Hlavní roli pak hraje ale rozvoz ve spolupráci s Dámejídlo, který se nyní snažíme posunout ještě dál a s jinými kurýry dovážet i do částí, kam to původně nešlo či hledat alternativní způsoby rozvozu po úzkých oblastech v centru měst. V podstatě celé období omezení u nás bylo a je o tom, jak se co nejlépe a nejbezpečněji adaptovat na současnou situaci. Byla to spousta dílčích procesů, jak se z firmy, založené na přátelském osobním přístupu k zákazníkům, přeorientovat na firmu, kde zákazníky skoro nevidíme a jen odbavujeme jídlo podle jejich přání. I díky tomu se nám povedlo dotáhnout vedlejší projekt e-shopu se surovinami pro vaření mexické kuchyně MexicanFood.cz, na který předtím nebylo tolik prostoru. Nyní tak motivujeme lidi, aby i oni překvapili své známe a uvařili jim jídlo jako v mexické restauraci, za pomocí setů pro vaření a receptů.

Jak se daří franšízovým pobočkám? Tuším, že jedna z nich je součástí nákupního centra. Je tedy asi zcela uzavřena. Jak pomáháte jejímu majiteli se s tímto problémem poprat?
Nejnovější pobočce v Olomouci se poslední měsíce dařilo skvěle a potvrdili jsme si my i franšízant, že to byl krok správným směrem. Momentálně fungují také v omezeném režimu a propad tržeb samozřejmě zaznamenali, ale i díky tomu, jak je Olomouc velká, tak stále připravujeme dost jídel denně a je to udržitelné. V Opavě se bohužel muselo zavřít úplně, ale před pár dny se nám povedlo obnovit alespoň rozvoz. Jenže jako pobočka v obchodním centru je to tam hlavně závislé na fungování celku, takže tady je situace trošku horší, ale věříme, že rozvoz to nyní dožene. Obě pobočky má stejný majitel Michal Liška, který konceptu věří a společně pracujeme na tom, abychom to zvládli. Jsme s nimi v každodenním kontaktu a zavádíme novinky, které jsem již zmiňoval. Víc, než obvykle se teď soustředíme na marketing, který rozšiřujeme i jinými směry než normálně. Jedním z pravidel naší franšízy je to, že když pobočka nevydělává, neúčtujeme si franšízový poplatek ani my. Musíme být vždy na stejné lodi a ustát všechny překážky.

Co by podle Vás měl v současné době pro své franšízanty franšízor udělat?
Podle mě je důležitá ta podpora při tom, jak upravit provoz, pokud to je samozřejmě možné. Doladit provoz tak, aby byli v bezpečí zaměstnanci i zákazníci a zároveň byl business funkční s co nejméně změnami. Tím zamezit ztrátám při úplném uzavření pobočky. Určitě také minimalizovat či vůbec neúčtovat franšízové poplatky, a naopak několikanásobně podpořit marketing stále otevřených poboček. A samozřejmě, pokud to bude nutné, také poskytnout právní podporu při náhradách, financování a podobně.

Lze na této situaci, ve které se jako republika nacházíme, vidět i něco pozitivního?
Pokud bych měl odpovědět za sebe, pak bych asi řekl, že se snažím vidět veskrze jen to pozitivní, i když to může být občas těžké. Moc toho není, ale je třeba si zúžit pohled a nenechat se přehnaně ovlivňovat. Národ ukázal, že se umí semknout a poradit si zčásti sám. Čas se lehce zpomalil a nikdo už nikam nespěchá. Většina lidí zjišťuje, kolik času tráví činnostmi, které ve výsledku k životu nepotřebuje. Můžeme se zastavit, bilancovat a přemýšlet, co je pro nás důležité. Věnovat se více rodinám i sobě samému, třeba se jen více hýbat. A také dotahovat věci, na které “nebyl čas”. Myslím si, že když nás to nezlomí, tak můžeme vyjít jen silnější a lepší.

V lednu jste nám prozradil, že cílem Los Capolitos pro letošní rok, je proniknout do dalších měst a otevřít až 3 nové restaurace. Mění se něco na tomto plánu?
Jak situace nyní napovídá, vše se trochu opožďuje, ale věřím, že to zvládneme. Jednáme v současné době o několika pobočkách po celé ČR, ale nejvíce se věnujeme té připravované v Brně, kterou jsme původně měli otevřít už v květnu, což bohužel nestihneme. Ale jinak jedeme dál podle plánu a těšíme se na další lokace.


Navzdory zdržení / Restaurace Los Capolitos jsou založeny na principu fast casual, tedy na přístupu ke stravování, kde se člověk nají rychle, ale současně také kvalitně a zdravě. I přes současné komplikace, by se letos měla tato značka po Česku dál rozšiřovat.

Populární na fóru

Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/

3 komentář(e)
posledni 26.12.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015