Sladké na krizi
Kroky, ke kterým česká vláda v boji proti koronaviru přikročila, snad všechny majitele gastronomických provozů zaskočila. Řada z nich však rychle zareagovala, aby generovali alespoň nějaké tržby, které jim náhle klesly na nulu. Podařilo se to i franšízové síti La Donuteria.
Vedení společnosti zareagovalo velmi rychle a během krátké doby spustilo vlastní řešení pro rozvoz svých sladkých produktů. „Máme radost, že naši zákazníci opět potvrdili, že jsme pro ně Lovebrand a naše donuty zbožňují. Díky nim jsme aktuálně v tržbách na téměř stejných číslech jako před zavřením poboček,“ prozrazuje majitel konceptu Peter Straňák s tím, že dál pokračují práce na expanzi sítě. Stále tak platí, že do 12 měsíců chce La Donuteria mít 50 poboček a stát se tak č. 1 v Evropě.
Rychlá reakce i právní rady
Podle Petra Straňáka krize obecně přeje franšízingu. Během ní někteří zaměstnanci korporací ztratí práci a začnou do budoucna raději přemýšlet o vlastním podnikání jako o možnosti, jak získat nezávislost a stát se svým vlastním šéfem. A to mohou poměrně jednoduše rozjet právě s franšízou. Očekávat lze také změnu v nabídce volných atraktivních prostor pro otevření poboček na rušných ulicích. Právě ty v době před touto krizí nebyly dostupné. „Osobně jsem přesvědčený, že prodej kvalitních donutek představuje vlnu, která je v Evropě ještě na samém začátku. Máme obrovskou výhodu, že ty naše jsou cenově dostupným potěšením, které si lidé budou chtít dopřát sobě i svým blízkým i v horších chvílích,“ doplňuje Peter Straňák.
Aby byl pro franšízanty La Donuteria přechod na rozvážkovou obsluhu co nejhladší, bylo třeba zajistit jednu důležitou věc. Aby franšízanti nemuseli platit poměrně vysoké provize rozvozovým firmám, vytvořilo vedení vlastní online systém k zabezpečení roznášky. Celá marže tak díky tomu zůstává jim. Zároveň vedení sítě snížili franšízový poplatek za roznášku, a to o 50 %. Centrála také pomáhá svým franšízovým partnerům s právním poradenstvím – s analýzou jednotlivých nájemních smluv a s tím, jak vyjednat, ať už přímo nebo za pomoci právníků, dočasné snížení nájemného za pronajaté prostory.
Ve svých aktivitách však značka šla ještě dál. „Spolu s našimi franšízanty aktuálně rozdáváme každý týden v každém městě, ve kterém fungujeme, donutky pracovníkům „v první linii“, tedy zdravotním sestrám, lékařům, policistům, zdravotním pracovníkům a dalším,“ prozrazuje Peter Straňák s tím,že zároveň byla spuštěna kampaň #darujdonutzdravotnikum. Do ní se mohou prostřednictvím příspěvku na transparentní účet zapojit i fanoušci a zákaznici sítě La Donuteria. Vybrané peníze poputují na výrobu donutek, které budou rozdány zdravotníkům.
PŘEČTI ČLÁNKY
La Donuteria se za pár let stala love brandem, který expanduje u nás i v zahraničí. Co se v této franšíze stalo za poslední rok? Odpovídá Petr Straňák, zakladatel & CEO.
Franšízová síť La Donuteria letos slaví 6 let na českém trhu. Jak se jí podařilo u nás prorazit a oslovit zákazníky i zájemce o licence?
Původně si chtěli otevřít malý vinný bar. Dnes Lukáš Jakubek spolu se Stanislavem Virdzekem provozují franšízu La Donuteria v Praze. Kdy přišla změna?
„V Česku plánujeme aktuálně otevírat nové pobočky ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel franšízové sítě La Donuteria.
Za poslední rok se La Donuteria rozrostla z 15 na 40 poboček ve 14 evropských zemích. Kolik musí franšízant do podnikání s touto značkou investovat?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...