V Mr.Sushito si plníme sny
Obor gastronomie dostal v uplynulých měsících ránu v podobě vládních opatření souvisejících s bojem proti šíření koronaviru? Jak velký dopad měla na Váš koncept?
Asi jako na všechny ostatní. Ze dne na den nulové tržby, mnoho nejasností a nezodpovězených otázek. Více než nulové příjmy nám pak působily problémy plynoucí ze zmatečného, mnohdy nelogického postupu vlády. Naštěstí se nám podařilo na dvou ze tří pobočkách vyjednat snížení nájmu, což nám hodně pomohlo s fixními náklady. Pobočky jsme uzavřeli kompletně, a vyčkávali na následující vývoj. Nechtěli jsme to „lámat přes koleno". Rozvoz a Také Away jsme opět spustili až po Velikonocích, kdy bylo zřejmé, že nejhorší je za námi a lidé se začínají vracet k tradičnímu způsobu života. Od celkového uvolnění se postupně dostáváme na předkrizové tržby. Ale již se změněným vzorcem poměru tržeb na pobočce k rozvozu. Ten se nám zvedl o více jak 150 % a momentálně tvoří 35 % celkových tržeb. Je otázka budoucnosti, zda zákazníci již při tomto chování zůstanou či nikoli.
Co jste po čas vynucené pauzy dělali?
Provozní pauzu jsme využili k vyprecizování firemního webu, firemních materiálů, důkladnějších provozně finančních analýzách a zapracovali jsme na cateringu. Již nyní můžeme říct, že po prodeji na provozovnách a rozvozu se catering stává čím dál významnější oblastí příjmů Mr. Sushita, a to jsme ještě novinky nepustili mezi lidi.
Plány pro rok 2020 jste měli velké. Jak se Vám daří jejich naplňování? Dočkáme se nových poboček Mr.Sushito?
Samozřejmě nás krize vykolejila, to je prostě situace, na kterou se nedá připravit. Minulý rok byl plný investic, tento rok jsme chtěli pokračovat. Nebudu nic předstírat, do podzimu si dáváme pauzu a držíme se momentálně hesla „cash is king“. Novou pobočku momentálně aktivně nehledáváme, pouze pokračujeme v jednáních, která započala ještě před krizí. Musím se přiznat, že vládní řešení coronavirové situace nám chuť otevírat nové pobočky potřísnila hořkou příchutí. Naštěstí se zákazníci vrátili dřív, než jsme čekali, což nás nakoplo a jsme opět v zápalu jako před krizí. Co se týče našeho zájmu o nové lokality, srdeční záležitostí je pro nás samozřejmě Frýdek-Místek, ze kterého s kolegy pocházíme. Tam jednou být prostě musíme.
O které lokality máte, kromě zmíněného Frýdku-Místku, v současné době největší zájem?
Co se týče franšízového rozvoje, jednání vedeme se zájemci z jižních Čech. To je další kraj, kde bychom chtěli pokračovat v expanzi. A samozřejmě vyhledáváme aktivně nové potencionální franšízanty. Nicméně během krize jsme nové jednání s nikým nezahájili. Osobně se tomu ani nedivím. Jít do businessu, či začít o něm jednat, právě v době, kdy všichni diskutují o tom, kolik restaurací, konceptů vůbec přežije, i mně přijde trošku odvážné. Předpokládám, že po prázdninách bude situace již stabilizovaná, a i náš tým již bude mít příjemnější starosti než před nedávnem.
Jaké vlastnosti by měli ideálně mít kandidáti na franšízanty?
Samozřejmě, a to se budu opakovat, musí tu práci milovat, rád jednat s lidmi a mít vizi. My v Mr.Sushitu si plníme sny, a chceme, aby každý další provozovatel pobočky Mr.Sushito si tímto plnil své sny. S ohledem na náš produkt, zdravý fastfood, to bude člověk, který se zajímá o zdravé stravování a zdravý životní styl. Nejsme jen další bistro, jsme Mr.Sushito, a Mr.Sushito je vášeň. Ať jídlo připravujete či konzumujete, vždycky ho milujete.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Prodejce elektroniky CZC.cz již pět let v řadě zvyšuje tržby dvouciferným tempem.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...