Franšízanti McDonald´s nabírají zaměstnance
Téměř na stejnou hodnotu jako před vypuknutím „koronakrize“, se tržby restaurací, jež jsou v Česku kompletně v rukách franšízantů, vrátily během prvního týdne od svého znovuotevření. „Velmi mile nás překvapily prodeje našich produktů během prvního týdne po znovuotevření. Můžeme totiž říct, že jsme se dostali na stejné tržby jako v únoru. Zákazníci se očividně těšili na otevření restaurací a využili hned první dny po uvolnění vládních opatření,“ komentuje Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.
Výrazně se zvýšil zájem o rozvážené jídlo přes službu McDrive a také objednávky přes okénko McDrive. Poměr objednávek přes McDelivery se oproti době před koronavirem zdvojnásobil. Téměř dvojnásobný nárůst zaznamenaly také tržby přes okénka McDrive. Tyto údaje jsou důkazem toho, že si zákazníci ke svým oblíbeným jídlům z McDonald´s našli i v momentě, kdy byly interiéry restaurací uzavřeny. Podle Rogacze je pravděpodobné, že tento trend bude i nadále pokračovat. „Je pochopitelné, že pro řadu zákazníků bude ještě nějakou dobu komfortnější, když si jídlo v restauraci jenom vyzvednou a nebudou se chtít zdržovat uvnitř. Na nadstandardní hygienu a bezpečí zákazníků velmi dbáme a věříme, že nám zákazníci budou důvěřovat a opět zaplní naše restaurace, jako kdyby žádný koronavirus neproběhl,“ doplňuje.
Ochrana zákazníků i personálu
Právě na hygienická opatření se majitelé restaurací před znovuotevřením cíleně připravovali. Zákazníkům je k dispozici dezinfekce na ruce, do všech restaurací byla nainstalována plexiskla, která u objednávkových pultů omezí styk zaměstnanců se zákazníky. Na stolech a židlích jsou umístěny samolepky, které zákazníkům umožňují dodržovat požadované rozestupy. Stejně tak samolepky na zemi vyzývají příchozí k tomu, aby dodržovali rozestupy u kiosků a hlavního pultu.
Ačkoli velká řada firem byla vlivem koronavirové krize nucena propouštět zaměstnance, McDonald´s šel, a i nadále jde v tomto ohledu trochu proti proudu a nové lidi. Před propuknutím epidemie měl McDonald’s v Česku zhruba 6250 zaměstnanců, nyní jich má 6500. Zhruba 70 až 80 % tvoří zaměstnanci na zkrácený úvazek nebo brigádníci. „Kvůli koronavirové krizi jsme žádného zaměstnance nepropustili. Samozřejmostí pro nás bylo také vyplácení mezd v plné výši. A to i přes fakt, že jsme museli provoz v restauracích podle vládních opatření omezit,“ říká HR manažer společnosti McDonald’s ČR/SR Rastislav Tesár.
Bonusy i v době krize
Svým zaměstnancům McDonald’s běžně nabízí řadu benefitů, v této mimořádné době ale přistoupil i k mimořádným výhodám pro své lidi. Zaměstnanci napříč republikou například obdrželi od franšízantů finanční bonus za to, že i během koronaviru pracovali s plným nasazením. Někteří franšízanti tuto bonusovou složku ke mzdě zaměstnancům naplánovali na léto, tedy po uklidnění epidemie. „Společně s licenčními partnery jsme se starali o to, aby během tohoto těžkého období panovala v restauracích co nejlepší nálada. Myslím si, že se nám to povedlo a zaměstnanci se ještě více semkli. Všem zaměstnancům jsme například hned v začátcích krize poděkovali za to, že jsou s námi, obrovskými dárkovými koši zaslanými do restaurací a neustále jsme vymýšleli nejrůznější zábavu a soutěže, aby naši lidé přišli na jiné myšlenky,“ popisuje Tesár.
Podle něj čeká firmu i ve fázi „nového normálu“ náročné léto, protože bude vrcholit sezona a dá se předpokládat, že Češi budou tentokrát trávit dovolenou především v tuzemsku. Proto nábor McDonald´s nepozastavil ani během epidemie. Pohovory během epidemie koronaviru probíhaly přes telefon nebo online, většinou přes Skype.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...