Růst sítě i počtu zaměstnanců
Na českém trhu se tomuto fastfoodovému řetězci povedlo loni otevřít 4 nové restaurace. Ty přivítaly své zákazníky v Teplicích, Olomouci, Praze a ve Zlíně. Nedařilo se však jen rozvíjet síť, ale také byznys stávajících franšízantů. A to v době, která gastroprovozům příliš nepřála.
S plošným omezování provozu restaurací a také pohybu obyvatel totiž došlo ke změně chování zákazníků. Logicky tak v roce 2020 výrazně vzrostl zájem o služby McDrive a McDelivery, pro pěší a cyklisty pak McDonald´s přišel s formátem McWalk. „Rozvoj služby McDelivery byl v plánu dlouhodobě, koronakrize ale vše výrazně uspíšila. Díky dovozovým službám, jako jsou Dáme jídlo, Wolt a Bolt, je nyní služba McDelivery dostupná ve všech větších městech napříč republikou,“ říká ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s Jitka Pajrurková s tím, že obliba služby McDelivery se ztrojnásobila, využívání služby McDrive pak během koronaviru vzrostlo zhruba o polovinu.
Inovace jako klíč
Aby restaurace stihly v krátkém čase odbavit větší množství zákazníků, ve vytížených restauracích, jako je například ta na rychlostní komunikaci D10, uvedl McDonald’s do provozu tzv. Dual Line. Jde o druhou cestu na McDrive, která výrazně zkrátí čekací dobu. Zákazníci restaurace na Strakonické ulici v Liberci si mohou vyzkoušet také nové vnější digitální tabule s menu, jež se postupně zavádějí ve všech restauracích s DriveThru.
Zvýšenou pozornost musela fastfoodová síť věnovat i hygienickým normám, které jsou i bez vlivu koronaviru přísné. V době pandemie však byla ještě zpřísněna. „Zajištění zdravého a bezpečného prostředí jak pro zákazníky, tak i zaměstnance, je dlouhodobě jednou z hlavních priorit naší společnosti, a tak jsme na nařízení okamžitě zareagovali zvýšenou investicí do hygienických i dalších opatření až o 500 %,“ vysvětluje Pajurková. K posílení bezpečnosti zákazníků i zaměstnanců franšízového konceptu napomáhá i změna týkající se zrušení papírových akčních kupónů, ke kterému společnost loni přikročila. Ty nahradily digitální kupóny v mobilní aplikaci. Díky tomu plánuje v letošním roce zavést bezkontaktní čtečky na jejich skenování.
Jak na franšízu McDonald´s?
Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Franšízanti nemusí mít žádné zkušenosti, avšak musí absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznámí s provozem restaurace. Výše investice se pohybuje okolo 19 milionů korun. Její návratnost je více než 15 % v průměru okolo 7 let. Průměrný cash flow franšízové restaurace činí okolo 4,3 milionu.
Všechny restaurace, které u nás pod značkou McDonald’s fungují, jsou řízeny franšízanty. Celkem 102 restaurací provozuje 14 podnikatelů a 8 podnikatelek.
Lidské zdroje / Zatímco v jiných firmách se propouštělo, u McDonald’s tým naopak vzrostl z 6250 kolegů na počátku roku na 6500 pracovníků na jeho konci. PŘEČTI ČLÁNKY
Světoví lídři franšízingu
/30.06.2025
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...