Růst sítě i počtu zaměstnanců
Na českém trhu se tomuto fastfoodovému řetězci povedlo loni otevřít 4 nové restaurace. Ty přivítaly své zákazníky v Teplicích, Olomouci, Praze a ve Zlíně. Nedařilo se však jen rozvíjet síť, ale také byznys stávajících franšízantů. A to v době, která gastroprovozům příliš nepřála.
S plošným omezování provozu restaurací a také pohybu obyvatel totiž došlo ke změně chování zákazníků. Logicky tak v roce 2020 výrazně vzrostl zájem o služby McDrive a McDelivery, pro pěší a cyklisty pak McDonald´s přišel s formátem McWalk. „Rozvoj služby McDelivery byl v plánu dlouhodobě, koronakrize ale vše výrazně uspíšila. Díky dovozovým službám, jako jsou Dáme jídlo, Wolt a Bolt, je nyní služba McDelivery dostupná ve všech větších městech napříč republikou,“ říká ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s Jitka Pajrurková s tím, že obliba služby McDelivery se ztrojnásobila, využívání služby McDrive pak během koronaviru vzrostlo zhruba o polovinu.
Inovace jako klíč
Aby restaurace stihly v krátkém čase odbavit větší množství zákazníků, ve vytížených restauracích, jako je například ta na rychlostní komunikaci D10, uvedl McDonald’s do provozu tzv. Dual Line. Jde o druhou cestu na McDrive, která výrazně zkrátí čekací dobu. Zákazníci restaurace na Strakonické ulici v Liberci si mohou vyzkoušet také nové vnější digitální tabule s menu, jež se postupně zavádějí ve všech restauracích s DriveThru.
Zvýšenou pozornost musela fastfoodová síť věnovat i hygienickým normám, které jsou i bez vlivu koronaviru přísné. V době pandemie však byla ještě zpřísněna. „Zajištění zdravého a bezpečného prostředí jak pro zákazníky, tak i zaměstnance, je dlouhodobě jednou z hlavních priorit naší společnosti, a tak jsme na nařízení okamžitě zareagovali zvýšenou investicí do hygienických i dalších opatření až o 500 %,“ vysvětluje Pajurková. K posílení bezpečnosti zákazníků i zaměstnanců franšízového konceptu napomáhá i změna týkající se zrušení papírových akčních kupónů, ke kterému společnost loni přikročila. Ty nahradily digitální kupóny v mobilní aplikaci. Díky tomu plánuje v letošním roce zavést bezkontaktní čtečky na jejich skenování.
Jak na franšízu McDonald´s?
Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Franšízanti nemusí mít žádné zkušenosti, avšak musí absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznámí s provozem restaurace. Výše investice se pohybuje okolo 19 milionů korun. Její návratnost je více než 15 % v průměru okolo 7 let. Průměrný cash flow franšízové restaurace činí okolo 4,3 milionu.
Všechny restaurace, které u nás pod značkou McDonald’s fungují, jsou řízeny franšízanty. Celkem 102 restaurací provozuje 14 podnikatelů a 8 podnikatelek.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...