Sladké podnikání
První pobočka Donuterie otevřela své dveře zákazníkům v roce 2014 ve městě Târgu Mureş na severu Rumunska. Cílem majitelů značky bylo vytvořit koncept, který bude lidi bavit svou nabídkou. Na samém začátku tak byly měsíce testování – toho nejlepšího těsta a nejchutnějších polev. Výsledkem toho je, že zákazníci si mohou v provozovnách této značky pochutnat na klasicky velkých donutech nebo objednat minidonuty.
O tom, že se veškerá snaha v tomto ohledu nejspíš vyplatila, svědčí fakt, že od svého založení se koncept i díky franšíze značně rozrostl. Na domácím rumunském trhu má momentálně 17 poboček, daří se mu však i za hranicemi. Ve Francii provozují franšízanti šest provozoven, v Belgii čtyři. Jednu najdou zákazníci i ve Velké Británii. Uspět chce prostřednictvím franšízovým partnerům i v Česku.
Svým franšízantům nabízí kromě osvědčeného know-how také pomoc s výběrem správného místa pro jejich provozovny, stejně tak jako s jejím designem. Samozřejmostí je pak předání provozního manuálu, jehož součástí jsou manažerský a franšízový manuál, stejně jako manuál pro zaměstnance. Franšízor franšízantovi poskytne také softwarové řešení pro správu prodeje, výroby, plánování a analýzu dat. Se vstupem do franšízy získá nový partner také přístup do dodavatelské sítě franšízora.
Milionová franšíza
Investice, na kterou se musí budoucí franšízant připravit, se pohybuje od 35 do 45 tisíc eur (0,9 – 1,2 mil. Kč). Konečná výše závisí na stavu prostor a na tom, zda plocha disponuje dostatečným místem pro umístění stolů v pobočce dle standardů sítě. Investice zahrnuje všechny náklady spojené s vybavením a náklady na zahájení provozu. Pobočky Donuterie se mohou nacházet jak v obchodních centrech, tak i například na pěších zónách v centru měst.
Uchazeč o franšízovou licenci nemusí mít zkušenosti v gastronomickém oboru, nicméně je jasné, že pro něj mohou být výhodou. Od franšízanta franšízor očekává, že přijme plán expanze v jemu svěřené oblasti, a to s ohledem na využití jeho potenciálu. Výhodou tak je důkladná znalost místního trhu a nákupních zvyklostí lidí v daném regionu. Zájemce o licenci pak musí mít na paměti to, že provoz jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojení do jejího každodenního řízení.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...