Zaměřeno na obchod / Franšízant Donuterie musí mít podnikatelského ducha, organizační schopnosti, zvládat koordinaci týmu a být orientovaný na klienta.
pondělí
10.05.2021
Na český trh míří další zahraniční značka. Svou síť zde chce vybudovat franšízový koncept Donuterie. Jaká investice čeká na zájemce o licenci?
 

První pobočka Donuterie otevřela své dveře zákazníkům v roce 2014 ve městě Târgu Mureş na severu Rumunska. Cílem majitelů značky bylo vytvořit koncept, který bude lidi bavit svou nabídkou. Na samém začátku tak byly měsíce testování – toho nejlepšího těsta a nejchutnějších polev. Výsledkem toho je, že zákazníci si mohou v provozovnách této značky pochutnat na klasicky velkých donutech nebo objednat minidonuty.

O tom, že se veškerá snaha v tomto ohledu nejspíš vyplatila, svědčí fakt, že od svého založení se koncept i díky franšíze značně rozrostl. Na domácím rumunském trhu má momentálně 17 poboček, daří se mu však i za hranicemi. Ve Francii provozují franšízanti šest provozoven, v Belgii čtyři. Jednu najdou zákazníci i ve Velké Británii. Uspět chce prostřednictvím franšízovým partnerům i v Česku.

Svým franšízantům nabízí kromě osvědčeného know-how také pomoc s výběrem správného místa pro jejich provozovny, stejně tak jako s jejím designem. Samozřejmostí je pak předání provozního manuálu, jehož součástí jsou manažerský a franšízový manuál, stejně jako manuál pro zaměstnance. Franšízor franšízantovi poskytne také softwarové řešení pro správu prodeje, výroby, plánování a analýzu dat. Se vstupem do franšízy získá nový partner také přístup do dodavatelské sítě franšízora.

Milionová franšíza

Investice, na kterou se musí budoucí franšízant připravit, se pohybuje od 35 do 45 tisíc eur (0,9 – 1,2 mil. Kč). Konečná výše závisí na stavu prostor a na tom, zda plocha disponuje dostatečným místem pro umístění stolů v pobočce dle standardů sítě. Investice zahrnuje všechny náklady spojené s vybavením a náklady na zahájení provozu. Pobočky Donuterie se mohou nacházet jak v obchodních centrech, tak i například na pěších zónách v centru měst.

Uchazeč o franšízovou licenci nemusí mít zkušenosti v gastronomickém oboru, nicméně je jasné, že pro něj mohou být výhodou. Od franšízanta franšízor očekává, že přijme plán expanze v jemu svěřené oblasti, a to s ohledem na využití jeho potenciálu. Výhodou tak je důkladná znalost místního trhu a nákupních zvyklostí lidí v daném regionu. Zájemce o licenci pak musí mít na paměti to, že provoz jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojení do jejího každodenního řízení.


Zahraniční ambice / Donuterie vznikla v roce 2014 jako první koncept zaměřený na prodej donutů na rumunském trhu. Od té doby se rozrostl do dalších zemí jako Francie, Belgie či Velká Británie. Bude Česko další na řadě?