Lovebrand odolává i krizi
Jedním z měst, které se v průběhu uplynulých 12 měsíců dočkalo „své“ La Donuterie, je i Praha. Stala se tak po Brně dalším místem v Česku, kde tato slovenská značka otevřela franšízovou pobočku. A jak říká majitel konceptu Peter Straňák, zatímco domácí trh je pobočkami této sítě již obsazen, v Česku stále existuje prostor pro nové franšízanty. Vsadit mohou například na to, že v očích zákazníků si La Donuteria vybudovala pozici lovebrandu. Jak jinak si vysvětlit jejich přízeň i v době omezení způsobených takřka celosvětovým lockdownem, která vedla k meziročnímu zvýšení tržeb o cca 300 % a také k růstu celé sítě.
Cílem franšízora pro rok 2021 bylo otevřít pobočku v každém evropském hlavním městě. Jeho splnění sice pandemie trochu zpomalila, ale na mapu La Donuterií přibyla řada nových lokalit. „Těší nás, že i přesto se nám podařilo rozjet pobočky ve městech jako Vídeň, Budapešť, Praha, Paříž, Mnichov, Salzburg, Dublin, Malaga, Barcelona, Lisabon, Kodaň nebo Stockholm,“ vyjmenovává Peter Straňák s tím, že v současné době eviduje další zájemce, kteří čekají s podpisem franšízové smlouvy na ještě větší vyjasnění situace související s COVID-19.
Design a chuť jako lákadla byznysu
Právě narůstající zájem o licence je něčím, co v poslední době vedení společnosti pozoruje. Přičítat se to dá jak intenzivnější marketingové kampani, kterou v evropských zemích realizuje, nicméně svůj vliv má i rostoucí visibilita díky novým lokalitám. „Když jsme například otevřeli pobočku v Malaze, hned se nám ozvali 3 až 4 zájemci o otevření La Donuterie v dalších oblastech Španělska. Jako motivace pro získávání nových franšízantů tak z našich zkušenosti nejlépe funguje, když reálně vidí náš obchod, jeho atraktivní design, poznají perfektní chuť našich donutů a vidí frontu zákazníků před našimi obchody,“ prozrazuje Straňák s tím, že v důsledku toho se pak občas stane, že uchazeči mají zájem o již obsazené regiony a franšízor je tak musí odmítat. Podle Straňáka lze předpokládat, že podobně jako ve Španělsku tomu bude v Polsku, kde značka aktuálně jedná hned s několika potenciálními franšízanty o otevření první pobočky v této téměř 40milionové zemi.
Podnikatel, který by chtěl svou byznys budoucnost spojit s franšízou La Donuteria, se musí připravit na investici ve výši minimálně 35 tisíc eur (cca 900 tisíc Kč). Návratu investice se podle franšízora mohou franšízanti dočkat již za 6 měsíců. V případě, že by budoucí franšízant uvažoval o využití externích finančních prostředků, například z bankovního úvěru, je mu centrála nápomocna. Pomáhá s tím, jak správně komunikovat s bankou a také s přípravou business plánu a dalších dokumentů, které jsou důležité pro schválení úvěru.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...