Pizza Hut budoucnosti
Před více než 60 lety si bratři Frank a Dan Carneyovi půjčili 600 dolarů od své matky a rozhodli se změnit způsob, jakým svět vnímá a konzumuje pizzu. V roce 1958 otevřeli svou první pobočku ve Wichitě v Kansasu, který nazvali Pizza Hut. Důvod výběru jména je prozaický – na cedulce, kterou si koupili pro označení svého nového místa podnikání, bylo místo pouze pro 8 písmen. Ze skromných začátků se Pizza Hut rozrostla a stala se jednou z nejznámějších restaurací a druhou největší sítí pizzerií na světě, hned za Dominos. Značka má v současnosti 17 369 restaurací ve 110 zemích, zhruba asi 99 % z nich provozují franšízanti.
V loňském roce dosáhla síť Pizza Hut 5letého minima tržeb a v letech 2019 až 2020 ztratila 7 % zisku. Zdá se, že v roce 2021 se společnost dostala zpět do sedla, když během prvního čtvrtletí meziročně zvýšila zisk o 8 %. Ukázalo se, že jde o nejlepší čtvrtletní výsledek společnosti za posledních deset let. Někteří komentátoři spekulovali o tom, že to souvisí s redesignem a jejich spoluprací s výrobcem „Beyond Meat“, díky níž mohli zákazníkům nabídnout vegetariánskou řadu s příchutí masa.
Během roku 2020 došlo také k uzavření více jak tisíce poboček této značky na celosvětovém trhu. Důvodem, jak by se dalo čekat, však nebyl COVID, ale snaha restrukturalizovat provoz sítě a více se zaměřit na rozvoj jídla místo na provozování klasických restaurací. „COVID urychlil přechod a zavírání restaurací založených na neformálním stravování. Máme před sebou více práce a očekáváme, že to bude mít dopad na růst počtu našich poboček v letošním roce,“ uvedl během hovoru s investory na konci roku 2020 Christ Turner, finanční ředitel společnosti Yum!Brands, jejíž je Pizza Hut součástí.
Sleva za rychlost
Růst prostřednictvím franšízových licencí má značka Pizza Hut ambici i na českém trhu, kde momentálně funguje 17 poboček. Cílem značky je mít zastoupení v každém městě s více jak 50 tisíci obyvateli. Zájemcům o licenci nabízí franšízor 3 typy provozoven – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pro pobočku zaměřenou na rozvoz je zapotřebí minimálně 80 metrů čtverečních, pro otevření restaurace typu Fast Casual je zapotřebí minimálně 150 metrů čtverečních a venkovní posezení, lépe však 200 metrů čtverečních.
Investice do otevření pobočky přijde franšízanta na 200 až 250 tisíc eur. Pro franšízanty, kteří by otevřeli pobočky ještě do konce letošního roku má poskytovatel připravenu motivační program, díky němuž mohou získat zpět až 70 000 EUR za pobočku. Provozovny Pizza Hut se hodí na nejrůznější místa. Úspěšně mohou podle poskytovatele licence fungovat jak v centrech měst, tak i v nákupních centrech, na nádražích či letištích.

PŘEČTI ČLÁNKY

Jedna z největších světových franšízových značek má být na prodej. V Česku aktuálně funguje 11 poboček.
Franšízovému konceptu Burrito Loco se podařilo z Prahy proniknout do dalších měst.
„V rámci strategie se zaměřujeme na udržitelný růst, jehož cílem je generovat zisk,“ říká manažer rozvoje franšízy Pizza Hut Kacper Szczepański.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Známá síť pizzerií nabízí licence. Franšízanti, kteří otevřou pobočku do konce roku 2021 získají část investice zpět.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.