Z Kansasu do kosmu / Pizza byla první společností, která v roce 1994 nabídla online rozvoz pizzy, v roce 2001 vypustila pizzu do vesmíru a byla první společností, která doručovala pizzu do Bílého domu.
Středa
10.11.2021
Rok 2020 byl pro franšízu Pizza Hut obdobím stabilizace. Nyní je připravená růst. Franšízanty hledá i u nás.
 

Před více než 60 lety si bratři Frank a Dan Carneyovi půjčili 600 dolarů od své matky a rozhodli se změnit způsob, jakým svět vnímá a konzumuje pizzu. V roce 1958 otevřeli svou první pobočku ve Wichitě v Kansasu, který nazvali Pizza Hut. Důvod výběru jména je prozaický – na cedulce, kterou si koupili pro označení svého nového místa podnikání, bylo místo pouze pro 8 písmen. Ze skromných začátků se Pizza Hut rozrostla a stala se jednou z nejznámějších restaurací a druhou největší sítí pizzerií ​​na světě, hned za Dominos. Značka má v současnosti 17 369 restaurací ve 110 zemích, zhruba asi 99 % z nich provozují franšízanti.

V loňském roce dosáhla síť Pizza Hut 5letého minima tržeb a v letech 2019 až 2020 ztratila 7 % zisku. Zdá se, že v roce 2021 se společnost dostala zpět do sedla, když během prvního čtvrtletí meziročně zvýšila zisk o 8 %.  Ukázalo se, že jde o nejlepší čtvrtletní výsledek společnosti za posledních deset let. Někteří komentátoři spekulovali o tom, že to souvisí s redesignem a jejich spoluprací s výrobcem „Beyond Meat“, díky níž mohli zákazníkům nabídnout vegetariánskou řadu s příchutí masa.

Během roku 2020 došlo také k uzavření více jak tisíce poboček této značky na celosvětovém trhu. Důvodem, jak by se dalo čekat, však nebyl COVID, ale snaha restrukturalizovat provoz sítě a více se zaměřit na rozvoj jídla místo na provozování klasických restaurací.  „COVID urychlil přechod a zavírání restaurací založených na neformálním stravování. Máme před sebou více práce a očekáváme, že to bude mít dopad na růst počtu našich poboček v letošním roce,“ uvedl během hovoru s investory na konci roku 2020 Christ Turner, finanční ředitel společnosti Yum!Brands, jejíž je Pizza Hut součástí.

Sleva za rychlost

Růst prostřednictvím franšízových licencí má značka Pizza Hut ambici i na českém trhu, kde momentálně funguje 17 poboček. Cílem značky je mít zastoupení v každém městě s více jak 50 tisíci obyvateli. Zájemcům o licenci nabízí franšízor 3 typy provozoven – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pro pobočku zaměřenou na rozvoz je zapotřebí minimálně 80 metrů čtverečních, pro otevření restaurace typu Fast Casual je zapotřebí minimálně 150 metrů čtverečních a venkovní posezení, lépe však 200 metrů čtverečních.

Investice do otevření pobočky přijde franšízanta na 200 až 250 tisíc eur. Pro franšízanty, kteří by otevřeli pobočky ještě do konce letošního roku má poskytovatel připravenu motivační program, díky němuž mohou získat zpět až 70 000 EUR za pobočku. Provozovny Pizza Hut se hodí na nejrůznější místa. Úspěšně mohou podle poskytovatele licence fungovat jak v centrech měst, tak i v nákupních centrech, na nádražích či letištích.


Marketing v ruchách franšízora / Franšízoví partneři se mohou v oblasti marketingových aktivit spolehnout na pomoc centrály společnosti. Jejím cílem totiž je, aby prezentace byla jednotná pro celou síť.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015