7 miliard v burgrech a hranolkách
Hospodářské výsledky a jejich růst odráží mimo jiné i zlepšující se situaci na trhu související s postupným rozvolňováním restriktivních opatření, který znamenal pozvolný návrat zákazníků do restaurací. I díky tomu se podařilo společnosti McDonald’s Česká republika loni dosáhnout tržeb ve výši 6,9 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 19 procent. Svůj podíl na výsledcích měl i nárůst zájmu o dovážkovou službu McDelivery, která byla zejména v době tvrdých lockdownů milovníky burgerů a hranolek hojně využívána.
Rok 2021 byl pro McDonald’s Česká republika ve znamení změny na postu generálního ředitele. Tomasze Rogacze po sedmi letech vystřídal Dan Camp, který přišel přímo z USA a ve firmě působí více než 30 let. Před příchodem do Evropy pracoval jako provozní ředitel v nově vytvořené Long Beach Field Office ve Spojených státech. Byl zodpovědný za prodej a cash flow, řízení provozu, franšízing a partnerství s franšízanty provozujícími přibližně 650 restaurací. „Mým cílem je pokračovat v provozování skvělých restaurací, které nabízejí chutné jídlo připravené z kvalitních surovin a udělat maximum proto, aby se českému i slovenskému trhu dařilo tak dobře, že oba trhy budou navštěvovat kolegové z McDonald’s z celého světa, aby se inspirovali našimi úžasnými restauracemi, fantastickými lidmi i hosty, které každý den obsluhujeme,“ říká Dan Camp, nový generální ředitel McDonald's ČR/Slovensko.
Take Away vs Delivery
I přes patrný návrat zákazníků do restaurací stále převažují prodeje jídla s sebou, které tvoří 82 % z celku. Tento růst má však negativní dopad na tržby společnosti, jídlo take away podléhá totiž vyšší sazbě DPH, ale zákazníci si jej pořídí za totožnou cenu jako jídlo určené ke konzumaci přímo v restauraci. Tato praxe měla na společnost v loňském roce dopad v hodnotě 100 milionů Kč.
Jak již bylo řečeno, segment, který v uplynulém roce zaznamenal značný růst je především rozvážková služba. Jedná se o kontinuálně rostoucí trend, což potvrzuje i fakt, že služba McDelivery vzrostla o 40 % oproti roku 2020. Stejně tak došlo k nárůstu v počtu zákazníků, kteří službu využili, a to téměř o 70 %. „Příklon k objednávání jídla prostřednictvím dovážkových služeb vnímáme dlouhodobě. Právě proto se jej snažíme více podpořit, ať už zvyšováním kapacit a dostupnosti těchto služeb, nebo produktovou nabídkou. V lednu 2021 jsme do nabídky zařadili také snídaňovou řadu, čímž zároveň podporujeme tento business, na který měla pandemie velký dopad,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR českého a slovenského McDonald‘s. Služba McDelivery má podíl 13 % na celkových prodejích společnosti.

PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...