La Donuteria v každém větším městě
Při rozhodování se o rozjetí vlastního byznysu se vstupem do franšízové sítě dva kamarádi nepočítali. Plán byl zcela jiný. „Dlouhodobě jsme žili v Austrálii, kde jsme pracovali převážně v oboru gastronomie, který je na tamním trhu na velmi vysoké úrovni. Inspirace, kterou jsme během našeho pobytu načerpali, jsme se tak rozhodli využít a po návratu do Česka rozjet naše vlastní gastropodnikání,“ prozrazuje Lukáš Jakúbek, spolumajitel pražské pobočky La Donuteria.
Jak již bylo uvedeno, první myšlenka, která oba současné franšízanty napadla, bylo otevřít si bar s širokou nabídkou vín. Jenže pak přišla příležitost v podobě franšízové nabídky La Donuteria, která se jim zalíbila. „Na Slovensku jsou pobočky této sítě velmi oblíbené a značka se zde stala lovebrandem. Proto jsme se rozhodli, že bychom to rádi vyzkoušeli a vytvořili z této značky lovebrand i v Praze, resp. celém Česku,“ říká druhý ze spolumajitelů Stanislav Virdzek s tím, že vidí na našem trhu velký potenciál pro to, aby se to podařilo.
Strasti začínajících podnikatelů
Pro oba byl vstup do sítě La Donuteria jejich prvním podnikáním, a jak shodně říkají, díky této spolupráci se toho velmi mnoho naučili a učí se stále. Ani jim se však na samém začátku nevyhnuly překážky, které musí překonat snad každý podnikatel. Za tu největší považují byrokracii spojenou se zakládáním podnikání. „Malí a začínající podnikatelé to vůbec nemají lehké. Některé úřady, které by měly fungovat ve prospěch lidí a podnikatelů, fungují právě naopak, což některé může od vstupu do vlastního byznysu i odradit,“ vysvětluje Lukáš Jakúbek.
Další komplikací, se kterou se museli vypořádat, byla pandemie. Faktem totiž je, že pražskou pobočku ve Spálené ulici otevírali v „době covidové“, což s sebou přineslo pokles tržeb a v podstatě i boj o přežití. Celou situaci se jim podařilo zvládnou zejména díky věrnosti svých zákazníků, kteří si čerstvé donuty této značky oblíbili. A dávají to vědět světu, což do pobočky přivádí nové a nové milovníky nejen donutů, mezi nimiž konečně už můžeme vidět i turisty.
Podpora nejen na startu
S úspěšným překonáním komplikací spojených s celosvětovou pandemií pomohl pražským franšízantům i sám poskytovatel licence. A to i finančně. „Získali jsme možnost využít odložené splatnosti faktur, což pro nás znamenalo velkou pomoc, stejně jako i mouka zdarma na účet centrály,“ prozrazuje Stanislav Virdzek.
Mimo pomoci v těžších časech se mohou franšízanti La Donuteria spolehnout na podporu ze strany franšízora v mnoha oblastech. Na začátku spolupráce je to zejména předání know-how potřebného k úspěšnému vedení pobočky a také povolení podnikat pod zavedeným brandem. Centrála společnosti svým franšízantům pomáhá také s marketingem, kdy se stará o kompletní propagaci značky, např. na všech sociálních sítích. „Každá pobočka má také přiděleného developement managera, který je franšízovým partnerům připraven v případě potřeby pomoci a ví, jak nakopnout pobočku tím správným směrem,“ doplňuje Jakúbek.
Zájemcům o podnikání pod hlavičkou značky La Donuteria by oba doporučili zejména připravit se na to, že minimálně první půl rok až rok budou muset své pobočce věnovat spoustu času a úsilí. „Pokud si někdo myslí, že si jen otevře franšízu a bude hned vydělávat, sedět v ní a popíjet kávu, tak tak to určitě nefunguje. Systém je nastaven dobře, máme vynikající produkt a vynikající školitele, kteří nás umí školit. Nicméně kvalita produktu může velmi snadno klesnout, pokud se o něj člověk dostatečně nestará a nezajímá. Zákazníci se k nám také nebudou jen hrnout, ale musíme se o ně starat a vytvářet prostředí, kam se budou rádi vracet. Musíte také pracovat s emocemi zákazníků, protože ti se většinou rozhodují na základě emocí,“ upozorňuje Lukáš Jakúbek.
Strategie do budoucna
Ačkoli na začátku svého podnikání o franšíze primárně nepřemýšleli, svou budoucnost v síti La Donuteria vidí Lukáš Jakúbek a Stanislav Virdzek jasně. Plánují totiž po pobočce ve Spálené ulici otevřít další, k čemuž by mělo dojít v průběhu příštího roku. Práce však budou mít jistě ještě více. Kromě toho, že jsou franšízanty, totiž pracují pro společnost La Donuteria Group jako manažeři rozvoje franšízy pro Českou republiku, takže mají na starosti expanzi konceptu po celé naší zemi.
Do dvou let by chtěli pobočky rozšířit tak, aby nechyběly v žádném větším městě. Cílem je udělat ze značky La Donuteria lovebrand, jak tomu je v dalších evropských zemích. Toho podle jejich přesvědčení dosáhnou nejen díky vynikajícímu produktu, ale i určitou přidanou hodnotou pro zákazníky, která spočívá v detailech, které jim mohou zpříjemnit den.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť La Donuteria letos slaví 6 let na českém trhu. Jak se jí podařilo u nás prorazit a oslovit zákazníky i zájemce o licence?
„V Česku plánujeme aktuálně otevírat nové pobočky ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel franšízové sítě La Donuteria.
Za poslední rok se La Donuteria rozrostla z 15 na 40 poboček ve 14 evropských zemích. Kolik musí franšízant do podnikání s touto značkou investovat?
„Slovenský trh již máme zcela pokrytý. V Česku, Maďarsku a Polsku prostor pro nové franšízanty stále je,“ říká majitel konceptu La Donuteria Peter Straňák.
Slovenští podnikatelé rozšiřují svůj byznys na našem území. Od loňska do svých portfolií zařadili dalších 458 českých firem. Uspět se zde snaží i franšízy.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...