Restaurace skoro bez vaření

Příležitost pro podnikatele / V každém městě by mohly fungovat čtyři restaurace a jedna centrální kuchyň Japanos. To je strategie, kterou vedení značky vytvořilo na základě úspěchu na domácím rumunském trhu.
Středa
15.06.2022
Sushi je celosvětově oblíbená pochoutka. Zákazníky v Česku chce se svou nabídkou oslovit značka Japanos, pomoci jí v tom má master-franšízant a další franšízanti.
 

Majitel master-franšízové licence, případně area development manager, který se také může o spolupráci s Japanos ucházet, bude mít na starosti rozvoj pobočkové sítě tohoto původem rumunského konceptu na celém našem území. Bude tak odpovědný za otevírání dalších poboček ve spolupráci se single franšízanty. I ti se mohou vedení konceptu aktuálně hlásit. „Bylo by perfektní, kdybychom se mohli na všech evropských trzích rozvíjet díky spolupráci s těmi správnými franšízanty,“ říká Cristina El Majzoub, provozní ředitelka Japanos.

Otevření jedné pobočky značky Japanos na tuzemském trhu přijde majitele licence na zhruba 85 tisíc eur (cca 2,2 mil. Kč), a to v závislosti na velikosti a stavu prostor. Náklady na vybudování hlavní kuchyně činí asi 50 tisíc eur, vybavení restaurace přijde na 15 tisíc eur, se stejnou částkou je pak třeba počítat na pořízení chladicího vozu. Do zahajovacího marketingu by měl franšízový partner investovat cca 5 tisíc eur.

Od svých franšízových partnerů očekává poskytovatel licence Japanos zkušenosti s řízením vlastního byznysu, případně možnost zajistit manažera, který jeho pobočku povede. Samozřejmostí pak je dostatek kapitálu a absolvování školení, stejně jako následné dodržování standardů značky Japanos. Svým  partnerům poskytuje podporu zejména v podobě pomoci při otevírání pobočky – s plány a designem restaurace i jejím vybavením. Důležitou součástí podpory jsou pak samotné recepty, včetně informací o používaných surovinách, výrobních procesech a s nimi spojenými neustálými školeními kuchařů. Tréninkem však prochází nejen oni, ale také zaměstnanci a management restaurace. 

Není restaurace jako restaurace

Říkáte si, že sushi a Rumunsko nejde moc dohromady? Pak vězte, že Rumunsko je rodnou zemí značky Japanos, nikoli jeho zakladatelka. Tou je japonská modelka a herečka Kana Hashimoto, která se do Rumunska přestěhovala jako teenager. Po zhruba 20 letech spolupráce s obchodníkem Gabrielem Fafleiem se rozhodla realizovat svůj sen – otevřít v Rumunsku restauraci, ve které by zákazníkům nabízela autentická jídla z její domoviny s použitím tradičních surovin. To vše v moderním hávu, který zcela vyhovuje současným gastronomickým trendům.

Před několika lety fungovalo Japanos jako každá jiná moderní japonská restaurace s množstvím personálu. To se však změnilo v momentě, kdy si jeho vedení uvědomilo, že že než mít v každé pobočce zaměstnaných 10 lidí, je lepší mít 10 jednotlivců v centralizované kuchyni, která je propojena se zbytkem poboček. Díky tomu došlo ke snížení nákladů jednotlivých restaurací a také vyřešení problému s nedostatkem zaměstnanců, což je v současnosti nejen v oboru gastronomie palčivý problém. V současné době tak franšízor franšízantům během dne zajistí 3 až 4 čerstvé dodávky od kuchařů z centralizované kuchyně za zlomek nákladů, které by vynaložil v případě, že by tyto lidi zaměstnávali na každé jedné pobočce.


Zákazníkům k chuti / Nabídka restaurací Japanos se skládá z originálních japonských receptů navržených japonskými kuchaři, kteří se své vášni pro vaření naučili od svých prarodičů. Na jídelním lístku tak zákazníci najdou kromě sushi také ramen a bento.