Raketový pizza byznys
V současné době najdeme provozovny tohoto gastronomického konceptu, který se specializuje na americkou pizzu, zatím jen v Praze, kde fungují dvě – v Krči a Karlíně. Jde o pobočky franšízora, ke kterým by se brzy měla připojit třetí. K tomu je naplánováno otevření dalších dvou, tentokrát franšízových. Na ty se mohou pomalu začít těšit milovníci americké pizzy z jižních Čech a severní Moravy. „Snad se vše vydaří podle plánu a brzy budeme mít 5 provozoven,“ říká Jan Siuda, jednatel společnosti Effectively, která za značkou stojí a je součástí skupiny MyFoodPlace.
Raketou.cz vzniklo jako první vlastní značka v rámci sítě Cloud/Dark kuchyní skupiny MyFoodPlace. „Vyloženě jsme si řekli, že uděláme vlastní koncept, který bude lepší než koncepty naších restauračních partnerů. Fakticky jsme si chtěli vyzkoušet, jak náročné to je a jak moc lépe se nám to podaří dělat ve srovnání s existujícími restauracemi. A jednoduché to nebylo,“ prozrazuje Jan Siuda. Původně měl současný franšízor v plánu otevírat pouze vlastní pobočky, ale zájem o získání licence přiměl vedení společnosti k vytvoření franšízového konceptu. Díky tomu totiž může být expanze rychlejší, než kdyby všechny provozovny otevírala sama centrála.
Podnikání v zavedeném byznysu
Zájemci o franšízovou licenci Raketou.cz si mohou otevřít zcela nové samostatné bistro nebo se rozhodnout pro Delivery formát. Pokud již v oboru gastronomie podnikají, mohou koncept dokonce začlenit do své již fungující provozovny. „Jedna z věcí, ve kterou celkem věříme je multi-brandová budoucnost restaurací. Jinými slovy, úspěšné restaurace fungující v segmentu rozvozu jídel jsou dneska téměř vždy multi-brandové. Raketou je skvělý systém pro tyto účely, a to hned z několika důvodů,“ vysvětluje Jan Siuda, podle kterého tím prvním důvodem je fakt, že koncept, jeho provoz a také produkt samotný je extrémně jednoduchý na přípravu i pro nekvalifikovaný personál. Zároveň má nízké nároky na pracovní prostor v kuchyni a také na personál. Navíc se jedná o koncept pizzy, který si absolutně nekonkuruje s klasickými italskými pizzami.
Minimální prostory pro Delivery formát se pohybují již od 35 m2. Měly by se nacházet v logisticky dobře dostupné lokalitě s možností parkování pro kurýry. Bistro formát je náročnější na plochu a celkovou obsluhu, vyžaduje atraktivní lokalitu, s vysokou průchodností lidí, výhledem do ulice a možností parkování. Minimální spádovost pro vybudování pobočky již od 30 tisíc obyvatel. Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, záleží na vybavenosti a dostupnosti prostor. Pokud to bude existující restaurace se zázemím, pohybuje se počáteční investice v rádu nižších desítek tisíc. Samozřejmě pokud je potřeba výstavba nebo renovaci prostor, nákup vybavení apod., je částka vyšší.
Od poskytovatele licence získá franšízant veškeré know-how a zaškolení potřebné pro vedení pobočky. Spolehnou se pak může na začlenění do dodavatelsko-spotřebitelského řetězce. Školení a potřebnou certifikaci zajistí franšízor i pro zaměstnance pobočky franšízanta. Tomu pak poskytne i vlastní softwarové vybavení pro řízení provozu a rozvozů.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...