Raketový pizza byznys
V současné době najdeme provozovny tohoto gastronomického konceptu, který se specializuje na americkou pizzu, zatím jen v Praze, kde fungují dvě – v Krči a Karlíně. Jde o pobočky franšízora, ke kterým by se brzy měla připojit třetí. K tomu je naplánováno otevření dalších dvou, tentokrát franšízových. Na ty se mohou pomalu začít těšit milovníci americké pizzy z jižních Čech a severní Moravy. „Snad se vše vydaří podle plánu a brzy budeme mít 5 provozoven,“ říká Jan Siuda, jednatel společnosti Effectively, která za značkou stojí a je součástí skupiny MyFoodPlace.
Raketou.cz vzniklo jako první vlastní značka v rámci sítě Cloud/Dark kuchyní skupiny MyFoodPlace. „Vyloženě jsme si řekli, že uděláme vlastní koncept, který bude lepší než koncepty naších restauračních partnerů. Fakticky jsme si chtěli vyzkoušet, jak náročné to je a jak moc lépe se nám to podaří dělat ve srovnání s existujícími restauracemi. A jednoduché to nebylo,“ prozrazuje Jan Siuda. Původně měl současný franšízor v plánu otevírat pouze vlastní pobočky, ale zájem o získání licence přiměl vedení společnosti k vytvoření franšízového konceptu. Díky tomu totiž může být expanze rychlejší, než kdyby všechny provozovny otevírala sama centrála.
Podnikání v zavedeném byznysu
Zájemci o franšízovou licenci Raketou.cz si mohou otevřít zcela nové samostatné bistro nebo se rozhodnout pro Delivery formát. Pokud již v oboru gastronomie podnikají, mohou koncept dokonce začlenit do své již fungující provozovny. „Jedna z věcí, ve kterou celkem věříme je multi-brandová budoucnost restaurací. Jinými slovy, úspěšné restaurace fungující v segmentu rozvozu jídel jsou dneska téměř vždy multi-brandové. Raketou je skvělý systém pro tyto účely, a to hned z několika důvodů,“ vysvětluje Jan Siuda, podle kterého tím prvním důvodem je fakt, že koncept, jeho provoz a také produkt samotný je extrémně jednoduchý na přípravu i pro nekvalifikovaný personál. Zároveň má nízké nároky na pracovní prostor v kuchyni a také na personál. Navíc se jedná o koncept pizzy, který si absolutně nekonkuruje s klasickými italskými pizzami.
Minimální prostory pro Delivery formát se pohybují již od 35 m2. Měly by se nacházet v logisticky dobře dostupné lokalitě s možností parkování pro kurýry. Bistro formát je náročnější na plochu a celkovou obsluhu, vyžaduje atraktivní lokalitu, s vysokou průchodností lidí, výhledem do ulice a možností parkování. Minimální spádovost pro vybudování pobočky již od 30 tisíc obyvatel. Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, záleží na vybavenosti a dostupnosti prostor. Pokud to bude existující restaurace se zázemím, pohybuje se počáteční investice v rádu nižších desítek tisíc. Samozřejmě pokud je potřeba výstavba nebo renovaci prostor, nákup vybavení apod., je částka vyšší.
Od poskytovatele licence získá franšízant veškeré know-how a zaškolení potřebné pro vedení pobočky. Spolehnou se pak může na začlenění do dodavatelsko-spotřebitelského řetězce. Školení a potřebnou certifikaci zajistí franšízor i pro zaměstnance pobočky franšízanta. Tomu pak poskytne i vlastní softwarové vybavení pro řízení provozu a rozvozů.
Vhodný prostor / Pizza je stále jídlo, které vévodí rozvozům. Je tedy dobré, aby se k provozovně dalo rozumně zajet autem a pohodlně zaparkovat. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...