Otevíráme kavárnu s výběrovou kávou
Přímo z Rumunska na tuzemský trh totiž míří kavárenský koncept Meron, kteří tamní milovníci kávy znají již od roku 2015. Právě tehdy totiž zahájila provoz první kavárna tohoto konceptu v rumunské Kluži. Aktuálně má značka na domácím trhu 20 poboček, polovina jich je provozována franšízovými partnery.
Čím se kavárny Meron liší od většiny klasických kavárenských řetězců? Dá se říci, že tím zásadním – kávou. Společnost totiž nakupuje kávová zrna přímo od farmářů, která pak praží ve vlastní Meron Roastery v transylvánské Kluži. Ambicí značky pak je rozšířit své jméno i do dalších zemí prostřednictvím franšízových licencí. A to včetně Česka a Slovenska. „Velmi nás zajímají některá větší evropská města. Během pandemie došlo k problémům s uzavřením hranic, což zpomalilo mezinárodní expanzi. Pravdou ale je, že jsem vedla několik rozhovorů se zájemci o licence za hranicemi Rumunska. V současné době se kromě Česka a Slovenska zajímáme také o Velkou Británii, severní Evropu, Španělsko, Rakousko, a dokonce i Dubaj, která projevuje rostoucí zájem o speciální kávu,“ prozrazuje Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízové sítě Meron.
Podpora pro dosažení úspěchu
Zájemce i franšízu Meron musí být ochoten investovat zhruba 100 až 120 tisíc eur, tedy zhruba 2,5 až 3 miliony Kč, a také vyhovět dalším požadavkům franšízora. Ten totiž do svého franšízového týmu hledá podnikatele s pozitivním myšlením a silnými vůdcovskými schopnostmi. Měli by také mít schopnost inspirovat, povzbuzovat a vést svůj tým ke společnému cíli. Vyžadovány jsou dobré komunikační schopnosti a také silná vůle a schopnosti sebeřízení. Každý franšízant pak musí dodržovat zásady, systémy a procesy franšízora.
Zájemcům o licenci předá franšízor veškerého know-how formou franšízového manuálu, jehož dodržování je prvním předpokladem úspěchu podnikání pod touto značkou. Zároveň se franšízant může opřít o podporu od poskytovatele licence v mnoha ohledech. Velmi důležitou část tvoří v tomto ohledu design samotných poboček. Cílem franšízora totiž je navrhnout prostor kavárny a zejména části, kde se připravuje káva, tak, aby korespondoval s procesy, které na provozovně probíhají. Díky tomu se zlepší i pracovní prostředí v jednotlivých pobočkách.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ročně prodá síť Trdlokafe milion trdelníků ve více jak 50 stáncích po celém Česku, i na Slovensku či ve Vídni. Stále však chce růst, a to i díky franšízám.
„Pokud chcete být nejlepší, musíte mít všechny nejlepší znalosti a praxi,“ Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development franšízové sítě Meron.
Česko je pro franšízové koncepty dlouhodobě atraktivní lokalitou pro expanzi. Míří k nám značky z nejrůznějších oborů. Podnikatelé tak mají z čeho vybírat.
Denně se ve světě zkonzumují více jak 2 miliardy šálků kávy, a to v kavárnách i mimo ně. Kousek koláče úspěchu chce značka Meron s franšízou ukousnout i u nás.
Milovníci kávy mohou zbystřit. Na český trh míří nový kavárenský franšízový koncept Meron. Kolik investují franšízanti do otevření pobočky?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...