Na trhu může být až 50 poboček

Místo pro byznys / Franšízové restaurace Mr. Kebab mohou být součástí nákupních center a jejich food courtů, v samostatných kamenných prostorách v blízkosti rušných pěších ulic nebo fungovat jako mobilní jednotky.
Středa
01.03.2023
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
 

Jak obtížné je podle vás v současné době podnikat v gastronomii? Co všechno ovlivňuje provoz vašich poboček?

Pravděpodobně to nikdy nebylo těžší. Pokud jsme před Covidem měli polotovary a hlavní vstupy, jako je olej, brambory, obaly ceny byly stanoveny smluvně s dodavateli, pak se ceny platily nejméně rok dopředu, i déle. Dnes se každý týden některé ceny mění, takže musíme neustále přehodnocovat a přepočítávat náklady. A samozřejmě rozhodovat o tom, jak často a o kolik zvýšit prodejní ceny výrobků. K tomu přistupuje chronický nedostatek slušných a poctivých zaměstnanců, kteří chtějí pracovat opravdu dobrovolně. A to nás ještě nezasáhla inflace nájemného a zvýšené vstupy a poplatky za elektřinu, které přijdou od nového roku. Protože všechny naše stroje v provozovnách jsou na elektřinu. Takže netuším, jak to dopadne na začátku příštího roku.

Je z vašeho pohledu dnešní doba vhodná pro zahájení franšízového podnikání?

Pokud chce někdo začít podnikat místo toho, aby byl zaměstnán, je v podstatě jedno, kdy začne. Protože každá doba má své klady a zápory. Naopak, v současném těžko předvídatelném období bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí. Protože s nulovými zkušenostmi se mohu spolehnout alespoň na to, že můj franšízor má dostatek vlastních zkušeností, aby mě vedl za ruku a krok za krokem mě provedl všemi nástrahami těchto dnů, týdnů a měsíců. My jsme například proplouvali dvouletým obdobím Covidu, aniž bychom museli propustit jediného zaměstnance v provozu. Nebylo to snadné, ale zvládli jsme to a inspirovali jsme i naše franšízanty. Při dnešním rozhodování by mě tedy určitě zajímalo, jak se moje budoucí franšíza chovala, a stále chová, v těchto těžkých časech.

Jak se značce Mr. Kebab aktuálně daří na domácím slovenském trhu?

Jak jsem již zmínil, ustáli jsme covidové období, naučili jsme se prodávat i ve zcela uzavřených nákupních centrech tzv. přes výlohu, u nás je to vlastně normálně přes pult, ale v sáčcích, což nebylo tak těžké, protože stále fungujeme na jednorázových papírových obalech i v otevřených food courtech. Spustili jsme prodej jídla s sebou, kterého jsme se už léta báli. V konečném důsledku jsme tedy dosáhli významného pokroku. Otevřeli jsme novou franšízu v Prešově, kterou bohužel zasáhla hned na začátku 1. vlna Covidu, takže její rozjezd byl velmi obtížný a bolestivý. V současné době se však všem prodejnám Mr.Kebab daří dobře, některým až překvapivě dobře.

Úplnou novinkou je náš zbrusu nový koncept PiPi GRILL, který jsme vyvinuli a realizovali v letošním roce a který se stal součástí jedné z našich prodejen Mr.Kebab. Jedná se o celodenní prodej grilovaných kuřat s přílohami (nic víc, nic míň) ve 4 různých příchutích marinovaných podle našich vlastních receptur (klasická, pikantní, barbecue, orientální). Pobočka funguje aktuálně ve dvouletém zkušebním období a pokud se osvědčí, bude zařazen do konceptu Mr.Kebab jako součást větších provozoven.

Plánujete také expanzi do České republiky. Zpočátku bylo cílem najít master-franšízanta, který by se postaral o rozvoj celého trhu. Nabízíte však příležitost i potenciálním franšízantům, kteří by si rádi otevřeli pouze jednu pobočku. Co vás přimělo změnit strategii?

Hlavním cílem stále zůstává nalezení českého master-franšízanta, který by pak pokračoval v budování sítě. Protože však máme na Slovensku logistiku zajištěnou prostřednictvím silného zahraničního partnera, který je dceřinou společností mezinárodní sítě, můžeme nyní mnohem snadněji zásobovat i jedinou samostatnou prodejnu v České republice. To nám v minulosti chybělo.

Jaký potenciál vidíte pro síť Mr. Kebab na českém a slovenském trhu? Kolik poboček by tam mohlo fungovat?

Potenciál je určitě 30 až 50 prodejen v České republice a 20 až 30 prodejen na Slovensku. Bohužel nejsme dost silní na to, abychom je rozvíjeli sami, takže bychom určitě uvítali vstup silnějšího partnera pro náš rozvoj. Bohužel – doba není příznivá.

Na jakou podporu se mohou franšízanti Mr. Kebab od vás jako franšízora spolehnout? Změnilo se to s ohledem na současnou situaci na českém a slovenském trhu?

Na začátku musí franšízant investovat peníze do výstavby své pobočky. Pomáháme mu manažersky, konzultačně, dostává od nás pracovní vizualizace, konzultujeme výběr dodavatelů, materiálů atd. Novému franšízantovi poskytujeme velkou podporu při otevření provozovny a zahájení běžného provozu. Tato podpora je jak materiální a marketingová, tak především personální a školící. A pokračuje i během celé doby spolupráce, především díky silné marketingové podpoře a neustálému vývoji nových produktů a prodejních příležitostí.


Ambice růst / „Franšíza Mr. Kebab je vhodná pro podnikatele, kteří mají chuť vést samostatný podnik, tvrdě pracovat, neustále se zlepšovat a učit se," říká zakladatel franšízy Mr. Kebab Ľubor Lelovits.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015