Na trhu může být až 50 poboček
Jak obtížné je podle vás v současné době podnikat v gastronomii? Co všechno ovlivňuje provoz vašich poboček?
Pravděpodobně to nikdy nebylo těžší. Pokud jsme před Covidem měli polotovary a hlavní vstupy, jako je olej, brambory, obaly ceny byly stanoveny smluvně s dodavateli, pak se ceny platily nejméně rok dopředu, i déle. Dnes se každý týden některé ceny mění, takže musíme neustále přehodnocovat a přepočítávat náklady. A samozřejmě rozhodovat o tom, jak často a o kolik zvýšit prodejní ceny výrobků. K tomu přistupuje chronický nedostatek slušných a poctivých zaměstnanců, kteří chtějí pracovat opravdu dobrovolně. A to nás ještě nezasáhla inflace nájemného a zvýšené vstupy a poplatky za elektřinu, které přijdou od nového roku. Protože všechny naše stroje v provozovnách jsou na elektřinu. Takže netuším, jak to dopadne na začátku příštího roku.
Je z vašeho pohledu dnešní doba vhodná pro zahájení franšízového podnikání?
Pokud chce někdo začít podnikat místo toho, aby byl zaměstnán, je v podstatě jedno, kdy začne. Protože každá doba má své klady a zápory. Naopak, v současném těžko předvídatelném období bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí. Protože s nulovými zkušenostmi se mohu spolehnout alespoň na to, že můj franšízor má dostatek vlastních zkušeností, aby mě vedl za ruku a krok za krokem mě provedl všemi nástrahami těchto dnů, týdnů a měsíců. My jsme například proplouvali dvouletým obdobím Covidu, aniž bychom museli propustit jediného zaměstnance v provozu. Nebylo to snadné, ale zvládli jsme to a inspirovali jsme i naše franšízanty. Při dnešním rozhodování by mě tedy určitě zajímalo, jak se moje budoucí franšíza chovala, a stále chová, v těchto těžkých časech.
Jak se značce Mr. Kebab aktuálně daří na domácím slovenském trhu?
Jak jsem již zmínil, ustáli jsme covidové období, naučili jsme se prodávat i ve zcela uzavřených nákupních centrech tzv. přes výlohu, u nás je to vlastně normálně přes pult, ale v sáčcích, což nebylo tak těžké, protože stále fungujeme na jednorázových papírových obalech i v otevřených food courtech. Spustili jsme prodej jídla s sebou, kterého jsme se už léta báli. V konečném důsledku jsme tedy dosáhli významného pokroku. Otevřeli jsme novou franšízu v Prešově, kterou bohužel zasáhla hned na začátku 1. vlna Covidu, takže její rozjezd byl velmi obtížný a bolestivý. V současné době se však všem prodejnám Mr.Kebab daří dobře, některým až překvapivě dobře.
Úplnou novinkou je náš zbrusu nový koncept PiPi GRILL, který jsme vyvinuli a realizovali v letošním roce a který se stal součástí jedné z našich prodejen Mr.Kebab. Jedná se o celodenní prodej grilovaných kuřat s přílohami (nic víc, nic míň) ve 4 různých příchutích marinovaných podle našich vlastních receptur (klasická, pikantní, barbecue, orientální). Pobočka funguje aktuálně ve dvouletém zkušebním období a pokud se osvědčí, bude zařazen do konceptu Mr.Kebab jako součást větších provozoven.
Plánujete také expanzi do České republiky. Zpočátku bylo cílem najít master-franšízanta, který by se postaral o rozvoj celého trhu. Nabízíte však příležitost i potenciálním franšízantům, kteří by si rádi otevřeli pouze jednu pobočku. Co vás přimělo změnit strategii?
Hlavním cílem stále zůstává nalezení českého master-franšízanta, který by pak pokračoval v budování sítě. Protože však máme na Slovensku logistiku zajištěnou prostřednictvím silného zahraničního partnera, který je dceřinou společností mezinárodní sítě, můžeme nyní mnohem snadněji zásobovat i jedinou samostatnou prodejnu v České republice. To nám v minulosti chybělo.
Jaký potenciál vidíte pro síť Mr. Kebab na českém a slovenském trhu? Kolik poboček by tam mohlo fungovat?
Potenciál je určitě 30 až 50 prodejen v České republice a 20 až 30 prodejen na Slovensku. Bohužel nejsme dost silní na to, abychom je rozvíjeli sami, takže bychom určitě uvítali vstup silnějšího partnera pro náš rozvoj. Bohužel – doba není příznivá.
Na jakou podporu se mohou franšízanti Mr. Kebab od vás jako franšízora spolehnout? Změnilo se to s ohledem na současnou situaci na českém a slovenském trhu?
Na začátku musí franšízant investovat peníze do výstavby své pobočky. Pomáháme mu manažersky, konzultačně, dostává od nás pracovní vizualizace, konzultujeme výběr dodavatelů, materiálů atd. Novému franšízantovi poskytujeme velkou podporu při otevření provozovny a zahájení běžného provozu. Tato podpora je jak materiální a marketingová, tak především personální a školící. A pokračuje i během celé doby spolupráce, především díky silné marketingové podpoře a neustálému vývoji nových produktů a prodejních příležitostí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Fastfoodové franšízy jsou v kurzu. Pro mnohé představují šanci na rozjetí byznysu v gastrooboru. Jednou ze značek, které chtějí uspět i u nás, je Mr. Kebab.
„V Česku stále hledáme master-franšízanta, hlásit se však mohou i zájemci o provozování jedné pobočky Mr. Kebab," říká majitel a zakladatel této sítě Ľubor Lelovits.
Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Syndrom vyhoření v jednom oboru ho přivedl k úspěchu a podnikání v jiném. Jak dnes vidí svůj byznys pod značkou Mr. Kebab jeho zakladatel Ľubor Lelovits?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...