Peníze do začátku / Investice do otevření zcela nové kavárny Chocafé přijde franšízanta na zhruba 1,5 milionu Kč. Konečná částka závisí na velikosti a potřebě stavebních úprav.
pondělí
21.08.2023
Česká franšíza Chocafé dobyla Thajsko. V Bangkoku otevřela svou první franšízovou pobočku. Tuto možnost mají i podnikatelé u nás.
 

Kavárenský trh je vysoce konkurenční a vyplatí se na něm vyniknout a nabídnout něco trochu jiného, ale ne příliš odlišného. Kombinace kávy a čokolády přesně takovou nabídku představuje. Káva je nanejvýš společenský nápoj, který spojuje lidi, a belgická čokoláda je uznávaným favoritem mezi milovníky čokolády.

Chocafé je franšíza nabízející řemeslně exkluzivní belgickou čokoládu v kombinaci s kávou. Vznikla jako čokoládová kavárna v roce 2014 v Česku a nyní otevřela franšízovou pobočku v dalekém exotickém Thajsku. Zakladatelé tohoto konceptu viděli díru na trhu v nabídce kavárny s kvalitní belgickou čokoládou ve formě fondue. Nápad na realizaci přišel poté, co navštívili Belgii a našli nejlepší místa, kde se dá získat kvalitní čokoláda na výrobu lahůdek, které nabízeli ve své kavárně.

Poté, co podnik přečkal pandemickou bouři, je připraven na expanzi prostřednictvím franšízy. Podle zakladatele a majitele konceptu Jana Nováka by v České republice mohlo fungovat až 30 franšízových kaváren Chocafé. Ambici má však i na zahraničních trzích, kdy by ho z hlediska další expanze lákalo Německo či Rakousko.

Káva i něco na zub

Specialitou podniku je 40°C belgická čokoláda podávaná v mnoha variantách fondue, ke které se podávají přílohy, jako je čerstvé ovoce, ořechy, sušenky a preclíky. Čokoláda se také používá jako přísada do čerstvě upečených křupavých vaflí a zmrzlinových pohárů. K dispozici je také tradiční čokoláda na pití od bílé až po extra hořkou, v létě je k dispozici i studená varianta. V nabídce je však také řada exkluzivních originálních výrobků z belgické čokolády, která je pravidelně aktualizována. Podnik je hrdý na pravidelnou návštěvnost a spokojenost, kterou vyjadřují uživatelé s vysokým hodnocením zaznamenaným na serverech Tripadvisor, Google a Facebook.

Šance na další rozvoj

Podle zprávy Project Cafe Europe o trhu značkových kaváren vzrostl trh v letech 2021-2022 o 3,2 %, přičemž 29 ze 40 největších evropských trhů zaznamenalo růst. 57 % dotázaných lídrů v oboru hodnotí současné obchodní prostředí pro kavárny ve své zemi pozitivně, v roce 2021 to bylo 33 %.

Do budoucna vidí mnoho evropských provozovatelů značný potenciál v produktech zaměřených na zdraví a ve speciální kávě. Za nejtrvalejší obchodní potenciál jsou považovány výrobky bez přidaného cukru a bezlepkové a bezmléčné varianty. Podle dotázaných vedoucích představitelů v oboru se na evropských trzích prosazuje také speciální káva. Většina z nich (65 %) se domnívá, že chuť spotřebitelů na speciální kávu se za posledních 12 měsíců výrazně zvýšila, což představuje nárůst o 15 % od roku 2021.

Velikost světového trhu s čokoládou dosáhla v roce 2022 hodnoty přibližně 127,7 miliardy USD. Dále se očekává, že v období let 2023-2028 trh poroste o 4,4 % a do roku 2028 dosáhne hodnoty 165,35 miliardy USD. Hodnota čokoládového průmyslu je podporována výzkumem zdravotních přínosů konzumace čokolády, zejména té hořké. Je známo, že čokoláda snižuje uvolňování stresových hormonů, jako je kortizol, a pravidelné zařazování čokoládových potravin do jídelníčku může pomoci snížit zdravotní problémy. Vzhledem k tomu, že čokoláda dokáže lidi potěšit a uklidnit, očekává se, že její prodej v příštích letech poroste, čímž se zvýší i velikost světového trhu s čokoládou.


Vlastními silami / Celkem 95 % nabídky kavárny Chocafé tvoří její vlastní produkty. Staví tedy na tom, co umí vyrobit. Navíc nejde o výrobky, které by se kazily. Čokoláda je trvanlivá, což je výhoda nejen samotné kavárny, ale i budoucích franšízantů.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015