Síť je silná jako nejslabší článek
Jaké jsou nejbližší plány franšízy La Donuteria? Kolik má nyní poboček?
Síť La Donuteria se těší velké oblibě a expanzi zejména na trhy Blízkého východu jako například Dubai, Abu Dhabi, či Riyadh, kde máme dohromady podepsaných přes 15 poboček, z nichž první otevíráme právě teď v září. Český trh je pro nás stále jedním z klíčových, jelikož jsme si zde vybudovali solidní zákaznickou základnu. To se potvrdilo otevřením pobočky v Plzni, která předběhla prodejem například pobočky v Praze či Brně. Tyto výsledky nás motivují hledat v Čechách potenciální partnery pro otevření nových poboček.
Kde je podle vás největší šance pro otevření nové franšízy? Jsou to především velká města, anebo naopak dává smysl přinášet zajímavý koncept i do menších měst?
Zákazníci nám neustále píší, kdy otevřeme další pobočky, zejména v krajských městech. Ty jsou pro nás pochopitelně atraktivní jejich kupní silou, nicméně zajímavé jsou pro nás i lokality menších měst se zajímavou kulturou, které se těší výrazné turistické návštěvě. Také vidíme rostoucí trend navštěvování nákupních center, kde máme několik poboček a vede se jim výborně.
Jak náročné je začít v gastronomii například pro člověka, který by rád udělal profesní změnu nebo teprve začal s podnikáním? Může narazit, anebo koncept počítá i s tím?
Rozhled v gastro segmentu je jistě přidanou hodnotou, která umí akcelerovat úspěch dané pobočky, avšak v žádném případě to není podmínkou. Naše nejsilnější pobočky mají právě šikovní franšízanti, kteří uskutečnili profesní změnu, chtěli si otevřít svůj vlastní byznys a začít podnikat. Nicméně je třeba podotknout, že tito partneři pracují opravdu tvrdě, aby si své tržby zasloužili. Proto považujeme právě pracovitost a vynalézavost jako důležité atributy pro silný růst pobočky. Všechny partnery bez rozdílu provázíme a školíme při otevírání poboček. Protože naše celá síť je jen tak silná jako její nejslabší článek. Dáváme si záležet, aby měli všichni partneři stejnou příležitost uspět. To však vyžaduje stoprocentní nasazení partnera.
Nabídka pracuje s týdenními speciály a zařazujete také novinky, které lze sestavit personalizovaně. Jakým způsobem probíhá příprava – od nápadů až po to, že všechny pobočky tyto novinky mají a dovedou s nimi pracovat?
Naše donuty jsou výsledkem dlouhých let vylepšování naší tajné receptury, kterou sdílíme s našimi franšízovými partnery. Náš Executive Chef dbá na to, aby byl každý recept chuťově dokonalý, ale i rozumný z nákladové stránky. Každá pobočka je zaškolena pro přípravu dokonalých donutů a obdrží přesný návod na jejich přípravu. Tento proces máme velmi pečlivě organizovaný. Naše partnery umíme připravit na to, aby každá nová receptura pro ně nebyla problémem a uměli ji začít nabízet u sebe v obchodě.
Jak vypadá současná situace po stránce ekonomiky? Mají lidé tendenci šetřit, nebo si naopak rádi život osladí?
Toto období je pro síť La Donuteria Group zkouškou, se kterou jsme se uměli velmi zdatně popasovat. I přes vyšší náklady na energii a celkovou stoupající inflaci se nám podařilo vyjednat s dodavateli výrazně nižší ceny. Tím jsme vyvážili nákladové zatížení provozů a zachovali jsme dobré marže. Co se týče zákazníků, je třeba říci, že jejich chování je sice méně předvídatelné, ale prodeje zůstaly silnými. Naše produkty si často lidé kupují jako dostupnou odměnu nebo potěšení v těchto bezprecedentních časech. Důvodem je však i silná zákaznická loajalita.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť La Donuteria letos slaví 6 let na českém trhu. Jak se jí podařilo u nás prorazit a oslovit zákazníky i zájemce o licence?
Původně si chtěli otevřít malý vinný bar. Dnes Lukáš Jakubek spolu se Stanislavem Virdzekem provozují franšízu La Donuteria v Praze. Kdy přišla změna?
„V Česku plánujeme aktuálně otevírat nové pobočky ve městech s více jak 50 tisíci obyvateli,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel franšízové sítě La Donuteria.
Za poslední rok se La Donuteria rozrostla z 15 na 40 poboček ve 14 evropských zemích. Kolik musí franšízant do podnikání s touto značkou investovat?
„Slovenský trh již máme zcela pokrytý. V Česku, Maďarsku a Polsku prostor pro nové franšízanty stále je,“ říká majitel konceptu La Donuteria Peter Straňák.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Největší veletrh franšízového podnikání ve střední a východní Evropě se letos koná od 19. do 21. října v Paláci kultury a vědy ve Varšavě. S námi máte vstupenku zdarma.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partner Market?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...