Franšíza je pozvolná a jistá cesta
Co vás přivedlo k myšlence začít podnikat s franšízou?
S ženou jsme se chtěli pustit do podnikání. Zkušenosti jsme neměli, dostatečnou odvahu začít s vlastním projektem také ne. Franšíza nám přišla jako pozvolná a jistější cesta.
Proč padla volba právě na značku Kofi Kofi? Co Vás přimělo k výběru právě tohoto konceptu? Čím váš přesvědčil?
Kofi Kofi jsme znali z dob našich studií v Brně. Celý koncept stánků s kávou nám přišel hodně sympatický. Vstupní kapitál byl ve srovnání s jinými franšízami nízký. A když jsme poznali lidi, kteří za Kofi Kofi stojí, nebylo co řešit.
Jak dlouho již s Kofi Kofi podnikáte a jak se vám daří? Co jste dělal před vstupem do konceptu Kofi Kofi? Měl jste zkušenosti z oblasti gastronomie?
V září to bude šest let. S gastronomií jsme neměli žádné zkušenosti. Pracoval jsem jako středoškolský učitel.
S jakými problémy jste se museli na začátku svého franšízového podnikání vypořádat?
Prvním problémem bylo hledání skladu, který by provozu vyhovoval a byl v dojezdové vzdálenosti od prodejního místa. Museli jsme také sestavit tým baristů. Hledání brigádníků na dopolední směny ve městě, kde nejsou vysoké školy, je obtížné i nyní. V prvním roce jsme také zjistili, že místo, které jsme na prodej vybrali, není vhodné. Museli jsme se proto stěhovat.
Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu? Je pro vás to, že jste součástí franšízové sítě opravdu ulehčením?
Velmi pozitivně vnímám to, že mám za zády silného a zkušenějšího partnera. To oceňuji ve chvíli, kdy si mohu nechat poradit v situacích, které podnikání přináší. Nemusím řešit spoustu věcí od dokumentů pro úřady až po dodavatele. Můžeme být také součástí projektů, na které bychom byli sami malí. To jsou třeba pravidelné celorepublikové charitativní akce, které nám dělají radost.
Jakou podporu jste získali od franšízora, když jste s podnikáním pod jejich značkou začínal?
Byli jsme v kontaktu při hledání prodejního místa a skladu pro náš provoz. Získali jsme také provozní a baristické zaškolení, pomohli při přípravě dokumentů pro hygienu atd.
Co byste poradili případným zájemcům o licenci Kofi Kofi? Proč by do franšízy měli jít? Na co by se měli připravit?
Doporučil bych zaměřit se na správné prodejní místo a promluvit si se zkušenějším franšízantem. Zájemci by se také měli připravit na to, že se nejedná o investiční franšízu. Aby vše fungovalo dobře, je třeba jejich zapojení.
Jaké další plány máte v rámci Vašeho podnikání pod značkou Kofi Kofi?
Začátkem roku jsme otevřeli čtvrtou pozici. Nyní chceme stabilizovat náš tým baristů a vylepšit provozní procesy na všech místech.

PŘEČTI ČLÁNKY

Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...