Franšíza je pozvolná a jistá cesta
Co vás přivedlo k myšlence začít podnikat s franšízou?
S ženou jsme se chtěli pustit do podnikání. Zkušenosti jsme neměli, dostatečnou odvahu začít s vlastním projektem také ne. Franšíza nám přišla jako pozvolná a jistější cesta.
Proč padla volba právě na značku Kofi Kofi? Co Vás přimělo k výběru právě tohoto konceptu? Čím váš přesvědčil?
Kofi Kofi jsme znali z dob našich studií v Brně. Celý koncept stánků s kávou nám přišel hodně sympatický. Vstupní kapitál byl ve srovnání s jinými franšízami nízký. A když jsme poznali lidi, kteří za Kofi Kofi stojí, nebylo co řešit.
Jak dlouho již s Kofi Kofi podnikáte a jak se vám daří? Co jste dělal před vstupem do konceptu Kofi Kofi? Měl jste zkušenosti z oblasti gastronomie?
V září to bude šest let. S gastronomií jsme neměli žádné zkušenosti. Pracoval jsem jako středoškolský učitel.
S jakými problémy jste se museli na začátku svého franšízového podnikání vypořádat?
Prvním problémem bylo hledání skladu, který by provozu vyhovoval a byl v dojezdové vzdálenosti od prodejního místa. Museli jsme také sestavit tým baristů. Hledání brigádníků na dopolední směny ve městě, kde nejsou vysoké školy, je obtížné i nyní. V prvním roce jsme také zjistili, že místo, které jsme na prodej vybrali, není vhodné. Museli jsme se proto stěhovat.
Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu? Je pro vás to, že jste součástí franšízové sítě opravdu ulehčením?
Velmi pozitivně vnímám to, že mám za zády silného a zkušenějšího partnera. To oceňuji ve chvíli, kdy si mohu nechat poradit v situacích, které podnikání přináší. Nemusím řešit spoustu věcí od dokumentů pro úřady až po dodavatele. Můžeme být také součástí projektů, na které bychom byli sami malí. To jsou třeba pravidelné celorepublikové charitativní akce, které nám dělají radost.
Jakou podporu jste získali od franšízora, když jste s podnikáním pod jejich značkou začínal?
Byli jsme v kontaktu při hledání prodejního místa a skladu pro náš provoz. Získali jsme také provozní a baristické zaškolení, pomohli při přípravě dokumentů pro hygienu atd.
Co byste poradili případným zájemcům o licenci Kofi Kofi? Proč by do franšízy měli jít? Na co by se měli připravit?
Doporučil bych zaměřit se na správné prodejní místo a promluvit si se zkušenějším franšízantem. Zájemci by se také měli připravit na to, že se nejedná o investiční franšízu. Aby vše fungovalo dobře, je třeba jejich zapojení.
Jaké další plány máte v rámci Vašeho podnikání pod značkou Kofi Kofi?
Začátkem roku jsme otevřeli čtvrtou pozici. Nyní chceme stabilizovat náš tým baristů a vylepšit provozní procesy na všech místech.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...