Trh se ubírá ke zdravější stravě
Kolik má franšízová síť Refresh Bistro nyní celkem poboček a jaké jsou nebližší plány na nové?
Aktuálně máme téměř 70 poboček. Za poslední rok jsme otevřeli rekordních 28 nových bister a v plánu pro rok 2024 je otevřít dalších deset. Naším cílem je pokračovat v expanzi a posilování naší pozice na trhu.
Kolik franšízantů je v síti? Je u vás běžné, že má jeden člověk více bister?
Aktuálně máme 22 franšízantů, kteří provozují přes 40 franšízových poboček. Tato spolupráce je základním kamenem naší expanze, a každého franšízanta si pečlivě vybíráme, aby zajistil naše vysoké standardy kvality a služeb. Franšízing nám umožňuje růst s partnery, kteří sdílejí naši vášeň pro kvalitní stravování a inovace ve školním stravování.
Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových bister?
Největší potenciál vidíme v menších městech a regionech, které dosud nemají přístup k tomuto typu stravování. Mnoho škol a školních zařízení v těchto oblastech hledá moderní a kvalitní řešení školního stravování, které by odpovídalo současným trendům a potřebám studentů. Rozšiřování do těchto lokalit nám umožňuje dosáhnout nových zákazníků a zároveň pozitivně přispět ke zlepšení stravovacích návyků v celé zemi.
Přiblížíte, jak se vyvíjí trh a tím pádem i nabídka na pobočkách?
Trh se ubírá ke zdravější stravě a alternativním stravovacím směrům, ale na školách se tento trend projevuje méně. Přizpůsobujeme se tím, že rozšiřujeme sortiment o produkty s ovocnou složkou, připravujeme vlastní jogurty, tortilly a další. Přesto zůstávají různé druhy zapečených toustů naším nejžádanějším produktem. Tímto způsobem reagujeme na rostoucí poptávku po zdravějších a variabilnějších možnostech stravování.
V čem vidíte hlavní konkurenční výhody vaší franšízy?
Lišíme se atraktivním zákaznickým programem v podobě věrnostních karet, které našim zákazníkům dokážou zlevnit jednotlivé produkty o 10-20 % oproti běžné ceně. Naše konkurenční výhody spočívají také v rychlosti obsluhy, adaptované na krátké školní přestávky a atraktivním designu našich bister. Dovedeme rychle otevírat další pobočky a neustále inovujeme produkty podle aktuální poptávky zákazníků.
Jaký je průměrně zisk z obratu na pobočce?
Zisk z obratu na pobočce se výrazně liší, závisí na faktorech jako náklady na personál a nájemné, které má každá škola jiné. Návratnost investice do školního bufetu je obvykle 7-15 měsíců. Franšízanti obsluhující sami mohou z pobočky pěkně žít, se zaměstnanci je vhodné mít více poboček.
Kdo je podle vás ideálním typem osobnosti na založení úspěšné nové pobočky?
Ideální franšízant pro ReFresh Bistro je cílevědomý a zapálený pro myšlenku zlepšení školního stravování, se zájmem o aktivní účast na budování značky. Zkušenosti s managementem, gastro provozem či vedením lidí jsou výhodou, ale díky našemu komplexnímu podpůrnému programu nejsou podmínkou. Nabízíme různé modely franšízy, od intenzivní každodenní péče o bistro až po management na dálku. Tím umožňujeme flexibilitu pro různé typy osobností a životních situací, včetně těch, kteří chtějí kombinovat podnikání s jinými aktivitami nebo strávit více času s rodinou.
PŘEČTI ČLÁNKY
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Znáte apetýt běžného teenagera? Pak víte, že postavit na tom byznys musí vyjít. A Davidovi Alešovi to s franšízou ReFresh Bistro opravdu vyšlo.
Koncept školních bister ReFresh Bistro otevřel první pilotní provozovnu v září 2017. Od té doby roste jejich počet každoročně o 7 až 10 nových.
Loni ohlásilo zájem vstoupit na franšízový trh hned několik značek. Řada dalších pak začala s větší propagací franšízové nabídky.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...