Nová éra točené zmrzliny

Včasná příprava / Zájemci o vlastní provozovnu by se měli rozhodnout do konce ledna, aby se stihli nachystat na nadcházející sezónu.
pondělí
08.12.2025
Česká franšíza Tak trochu jiná točená nabízí sezónní podnikání se stánky, nebo celoroční variantu pro kavárny a restaurace. Funguje i jako doplněk při jiném zaměstnání.
 

Slunečné počasí, plné parky a dlouhé fronty u zmrzlinových stánků. Tak vypadala letošní sezóna z pohledu franšízy Tak trochu jiná točená. „Počasí nám přálo, zákazníků byla spousta a zájem o naši Tak trochu jinou točenou stále roste. Byla to sezóna plná energie a nových příležitostí,“ hodnotí Markéta Fréharová, manažerka značky pro rozvoj franšíz. Síť se letos rozrostla o čtyři nové franšízanty – v Lanžhotě, Brně u přehrady, ve Veltrubech u Kolína a v Raduni u Opavy. „Každé nové místo pro nás znamená radost i závazek. Snažíme se, aby naši franšízanti měli nejen dobrý produkt, ale i podporu, díky kterým mohou uspět,“ dodává Fréharová.

Tak trochu jiná točená staví na poctivém složení a čerstvých surovinách. Připravuje se z ovoce, bez přidaných cukrů a umělých barviv. Zákazníci si volí základ podle chuti – vanilkový, čokoládový nebo banánový – a doplní ho o mražené ovoce, ořechy či sušenky. Díky variabilní přípravě může zmrzlina oslovit jak milovníky klasické smetanové chuti, tak ty, kteří preferují lehčí, ovocnější varianty. 

Zmrzlina i v zimě

Ačkoli je zmrzlina typicky letní záležitostí, franšíza rozvíjí také in-store koncept, který umožňuje podnikat pod její hlavičkou i mimo hlavní sezónu. Tento model funguje jako doplňkový prodej v kavárnách či restauracích a pomáhá rozšířit jejich nabídku o dezert, který je v zimním období odliší. Výhodou systému je, že se každá porce připravuje čerstvě na míru zákazníkovi, bez nutnosti uchovávat směsi nebo vytvářet zbytky. Díky tomu mohou franšízanti prodávat i jen pár zmrzlin za den bez ztrát. Celý provoz je nenáročný na prostor a údržbu.

Pro nadcházející sezónu připravila Tak trochu jiná točená technologickou novinku. Díky podpoře dotací z Moravskoslezského kraje vznikla nová generace zmrzlinových strojů. „Nové modely jsou lehčí, lépe přenosné a zároveň odolnější. To výrazně usnadní manipulaci při sezónních přesunech i při běžné údržbě provozovny,“ popisuje Fréharová. Značka zároveň vylepšila ovládací systém a ergonomii obsluhy, takže práce se strojem je rychlejší a pohodlnější.

Cesta k vlastní franšíze

Franšíza nabízí dvě možnosti spolupráce, a to pojízdný přívěs nebo in-store variantu určenou pro kavárny a restaurace. Cena kompletně vybaveného mobilního stánku činí 580 tisíc Kč bez DPH, in-store řešení začíná na 190 tisíc Kč bez DPH. Roční franšízový a marketingový poplatek je stanoven na 25 tisíc Kč.

Návratnost investice se odvíjí od lokality a zapojení samotného provozovatele. Díky nízkým provozním nákladům je však podle slov franšízora obvykle rychlá. Model se nejlépe uplatňuje v místech, kde lidé tráví volný čas, tedy u vodních ploch, v parcích nebo v okolí restaurací a kaváren. Pro podniky, které už fungují v gastronomii, může zmrzlina sloužit jako doplněk nabídky a způsob, jak oslovit nové zákazníky.

Podnikatelé, kteří zvažují vstup do franšízové sítě Tak trochu jiná točená, by podle Markéty Fréharové měli začít s přípravou včas. „Pokud chce někdo otevřít provozovnu v sezóně 2026, je ideální rozhodnout se do konce ledna.“ Před samotným rozjezdem je totiž nutné vybrat vhodnou lokalitu, zajistit vybavení a projít školením. „Naši partneři se na nás mohou spolehnout, pomáháme jim s výběrem lokality, marketingem i zásobováním,“ dodává Fréharová. Díky tomu je start podnikání snazší i pro ty, kteří s gastronomií teprve začínají.


Nové vylepšené stroje / Cílem značky je poskytnout franšízantům nejen kvalitní produkt, ale i moderní vybavení pro přípravu zmrzliny.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015