Nová éra točené zmrzliny
Slunečné počasí, plné parky a dlouhé fronty u zmrzlinových stánků. Tak vypadala letošní sezóna z pohledu franšízy Tak trochu jiná točená. „Počasí nám přálo, zákazníků byla spousta a zájem o naši Tak trochu jinou točenou stále roste. Byla to sezóna plná energie a nových příležitostí,“ hodnotí Markéta Fréharová, manažerka značky pro rozvoj franšíz. Síť se letos rozrostla o čtyři nové franšízanty – v Lanžhotě, Brně u přehrady, ve Veltrubech u Kolína a v Raduni u Opavy. „Každé nové místo pro nás znamená radost i závazek. Snažíme se, aby naši franšízanti měli nejen dobrý produkt, ale i podporu, díky kterým mohou uspět,“ dodává Fréharová.
Tak trochu jiná točená staví na poctivém složení a čerstvých surovinách. Připravuje se z ovoce, bez přidaných cukrů a umělých barviv. Zákazníci si volí základ podle chuti – vanilkový, čokoládový nebo banánový – a doplní ho o mražené ovoce, ořechy či sušenky. Díky variabilní přípravě může zmrzlina oslovit jak milovníky klasické smetanové chuti, tak ty, kteří preferují lehčí, ovocnější varianty.
Zmrzlina i v zimě
Ačkoli je zmrzlina typicky letní záležitostí, franšíza rozvíjí také in-store koncept, který umožňuje podnikat pod její hlavičkou i mimo hlavní sezónu. Tento model funguje jako doplňkový prodej v kavárnách či restauracích a pomáhá rozšířit jejich nabídku o dezert, který je v zimním období odliší. Výhodou systému je, že se každá porce připravuje čerstvě na míru zákazníkovi, bez nutnosti uchovávat směsi nebo vytvářet zbytky. Díky tomu mohou franšízanti prodávat i jen pár zmrzlin za den bez ztrát. Celý provoz je nenáročný na prostor a údržbu.
Pro nadcházející sezónu připravila Tak trochu jiná točená technologickou novinku. Díky podpoře dotací z Moravskoslezského kraje vznikla nová generace zmrzlinových strojů. „Nové modely jsou lehčí, lépe přenosné a zároveň odolnější. To výrazně usnadní manipulaci při sezónních přesunech i při běžné údržbě provozovny,“ popisuje Fréharová. Značka zároveň vylepšila ovládací systém a ergonomii obsluhy, takže práce se strojem je rychlejší a pohodlnější.
Cesta k vlastní franšíze
Franšíza nabízí dvě možnosti spolupráce, a to pojízdný přívěs nebo in-store variantu určenou pro kavárny a restaurace. Cena kompletně vybaveného mobilního stánku činí 580 tisíc Kč bez DPH, in-store řešení začíná na 190 tisíc Kč bez DPH. Roční franšízový a marketingový poplatek je stanoven na 25 tisíc Kč.
Návratnost investice se odvíjí od lokality a zapojení samotného provozovatele. Díky nízkým provozním nákladům je však podle slov franšízora obvykle rychlá. Model se nejlépe uplatňuje v místech, kde lidé tráví volný čas, tedy u vodních ploch, v parcích nebo v okolí restaurací a kaváren. Pro podniky, které už fungují v gastronomii, může zmrzlina sloužit jako doplněk nabídky a způsob, jak oslovit nové zákazníky.
Podnikatelé, kteří zvažují vstup do franšízové sítě Tak trochu jiná točená, by podle Markéty Fréharové měli začít s přípravou včas. „Pokud chce někdo otevřít provozovnu v sezóně 2026, je ideální rozhodnout se do konce ledna.“ Před samotným rozjezdem je totiž nutné vybrat vhodnou lokalitu, zajistit vybavení a projít školením. „Naši partneři se na nás mohou spolehnout, pomáháme jim s výběrem lokality, marketingem i zásobováním,“ dodává Fréharová. Díky tomu je start podnikání snazší i pro ty, kteří s gastronomií teprve začínají.
Nové vylepšené stroje / Cílem značky je poskytnout franšízantům nejen kvalitní produkt, ale i moderní vybavení pro přípravu zmrzliny. PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízové food trucky u nás a v Evropě
/02.06.2025
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
Franšíza Tak trochu jiná točená založila svůj byznys na zmrzlině, kterou si zákazník přizpůsobí podle chuti. Kromě dobrého nápadu jim k úspěšné sezóně pomohlo i dlouhé léto.
Plány pro rok 2023 má franšíza Tak trochu jiná točená jasné. Chce otevřít nové prodejní místa i obohatit nabídku franšízantů.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...