Fortune: McDonald´s - největší franchisa
Řetězec rychlého občerstvení McDonald´s je největším franchisovým řetězcem, přestože mu v žebříčku největších firem světa patří až 359. místo. Vyplývá to z žebříčku 500 největších firem světa, který tradičně zveřejnil prestižní magazín Fortune.
I přes růst, propad
Přestože McDonald´s loni oproti roku 2006 zvýšil tržby o 1,6 miliardy na 23,2 miliardy americký dolarů, celkově si v žebříčku Fortune pohoršil o 30 míst. V loňském roce také řetězec, i přes rostoucí tržby, hospodařil s menší efektivitou. Zisk firmy se meziročně snížil zhruba o 900 milionů USD na 2,4 miliardy dolarů.
Franšíz v 500 málo
Ze světových společností, které se výrazně angažují v oblasti franchisingu, není v žebříčku prestižního magazínu příliš mnoho. Na 460. místě skončil řetězec Marks&Spenser s tržbami 18,1 miliardy dolarů a ziskem 1,65 miliardy dolarů. Ten si pohoršil o dvě místa.
Jiné hodnocení
McDonald´s se také jako jediná franchisová síť dostal v jiném hodnocení mezi nejdražší značky světa. V celosvětovém žebříčku BrandZ TOP 100 společnosti Millward Brown Optimor mu patří pro rok 2007 sedmá pozice. V hodnocení franchisových řetězců je ale podle magazínu Enterpreneur McDonald´s až na pátém místě. Žebříček vede značka 7-Eleven. Více zde.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...