Důležité je se nevzdat

Co vedlo dva spolužáky k tomu začít podnikat?
Tomáš Huber: Tou hlavní motivací byla naše touha po seberealizaci. Když jsme s projektem Mixit začínali, naše studia pomalu končila. Nechtěli jsme tedy být po dokončení školy nezaměstnaní a hlavně jsme si přáli být vlastními pány. Rozjet byznys na vysoké škole představovalo řadu výhod. Tím, že jsme byli stále studenti, neměli jsme žádné závazky v podobě rodin, hypoték, úvěrů a podobně. Byl to tedy podle nás ten ideální čas.
Jaké byly ty úplné začátky?
Martin Wallner: Rozhodnutí rozjet projekt Mixit padlo zhruba rok před jeho spuštěním. Rok jsme tedy všechno připravovali, sháněli dodavatele, vytvářeli web, ujasňovali jsme si, jak to celé bude vypadat. Po roce příprav jsme web spustili s tím, že jsme absolutně netušili, jestli to pojede, jestli to bude fungovat. Velkou otázkou pro nás bylo, jak na náš produkt v podobě nového způsobu nákupu a objednávání müsli budou lidé reagovat. Český trh totiž nic takového zatím neznal. Byla to naprostá novinky a internetový trh byl zcela jiný, než je dnes. Skočili jsme tedy do toho po hlavě a upřímně, tak půl roku jsme netušili, jestli to pojede nebo ne.
TH: Objednávky přicházely od prvního dne, to ano. Ale na uživení to nebylo zhruba takový rok a půl.
Jak vás napadlo vrhnout se zrovna do byznysu s müsli?
MW: Pravda, je, že inspirace přišla ze zahraničí, kde podobný portál, jehož prostřednictvím si mohli zákazníci objednávat již hotové müsli směsi nebo si namíchat svoje vlastní, již fungoval. Řekli jsme si tedy, že zkusíme zrealizovat něco podobného, počesku.
TH: Hodně se nám líbilo, že je to produkt, který nepodléhá zkáze. Je to sušené, nevaří se to, nejde o tepelnou výrobu, pro kterou platí daleko přísnější hygienické normy.
Co všechno bylo potřeba upravit českým podmínkám?
TH: Zejména jsme zcela jinak přistoupili k podobě webu. Němci jsou totiž v tom designu takoví chladní. A to my jsme nechtěli. Naším cílem bylo vydat se cestou designu, který by odkazoval k rustikálnímu stylu, který je dnes čím dál populárnější. Chtěli jsme zákazníky i bavit, a to nejen webem, ale také tubusy, ve kterých k nim namíchané müsli dorazilo.
MW: Nechtěli jsme být v kategorii super food, nechtěli jsme být bio. Chtěli jsme však jít cestou kvalitních potravin v zajímavém designu.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2015.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Žádná franšízová prodejna nebyla loni uzavřena, síť zůstala otevřena v plném rozsahu. Letos chceme růst,“ říká Petr Zelík, majitel konceptu Oxalis.
Rozvoj sítě obchodů franšízy PONT to go se nezastavuje. Podle jejího vedení se současná doba tou vhodnou pro otevírání dalších poboček.
Síť prodejen tabáku a tisku Traficon chce letos otevřít 10 prodejen v novém designu. Renovací projdou i straší pobočky provozované na bázi franšízy.
První pobočka partnerské sítě prodejen Můj obchod v novém kabátu byla otevřena v Praze na Náměstí Míru., následovat by měly další.
„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!