Trojka na globálním trhu
Na globálním fastfoodovém trhu se schyluje k velké změně. Americký řetězec Burger King, který drtivou většinu svých restaurací řídí jako franchisové, se dohodl na koupi největší sítě kanadského rychlého občerstvení Tim Hortons. Ta je známá především prodejem kávy a koblih. Spojením obou společností vznikne třetí největší fastfoodový řetězec na světě.
Společnost 3G Capital, která vlastní většinu akcií franchisové sítě Burger King, bude vlastnit 51 % akcií nové firmy společně s ostatními akcionáři Burger King a Tim Hortons. Po spojení bude jako třetí největší řetězec s rychlým občerstvením bude působit ve 100 zemích světa s více než 18 tisíci restauracemi. Obě firmy počítají s obratem okolo 23 miliard dolarů. „Tato transakce pomůže našemu konceptu Tim Hortons v rychlejší globální expanzi,“ dodává Marc Caira, prezident Tim Hortons. Obě značky budou po akvizici fungovat samostatně.
Spojením obou společností může Burger King posílit ve snídaňových menu a více konkurovat největšímu konkurentu McDonald’s, který nabízí snídaně a provozuje své kavárny McCafé. Druhému franchisovému řetězci Tim Hortons může akvizice pomoci v rozvoji především na trzích, kde Burger King působí. Kavárenská síť obsluhuje přes 3500 restaurací v Kanadě, 860 v USA a 32 v arabských zemích. Zatímco Burger King, který u nás franchisově nepůsobí, provozuje 13 tisíc fastfoodů v 79 státech.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...