Jsme pionýři zdravé výživy

Specifikem UGO je naše působnost ve vlastních provozovnách (Freshbary, Salaterie), tak mimo ně, v široké síti maloobchodních partnerů, kde nabízíme UGO lahvičky paskalizovaných ovocných a zeleninových šťáv. K tomu se během letošního roku přidají i balené saláty pod značkou UGO., říká development director Lukáš Prauss
Pondělí
26.03.2018
UGO má v ČR a SR 84 poboček, polovina je jich v rukách franšízantů. O podmínkách spolupráce i trendech ve zdravé výživě hovoří development director UGO Lukáš Prauss.
 

Váš obor na trhu roste raketovou rychlostí, nakolik se změnila konkurence za těch více než 10 let vaší existence?
Přesně je to 13 let. A konkurence se změnila obrovským způsobem. Narostla, profesionalizuje se. Je ale potřeba říci, že dramaticky roste i počet zákazníků, kteří hledají potraviny a občerstvení zdravého životního stylu. Už dávno to není otázka jen největších měst. Máme velmi úspěšné pobočky v několika okresních městech a krajská už jsou u nás samozřejmost právě díky neustále stoupajícímu zájmu o zdravý životní styl.

Samozřejmě to ví i konkurence, před kterou se snažíme být neustále napřed tím, že zákazníkům nabízíme produkty a služby, které průběžně obměňujeme, inovujeme a které konkurence nenabízí. Sledujeme světové trendy v oboru a průběžně je zapojujeme do naší nabídky.

V čem je podle vás UGO jako značka vlastně nejsilnější?
UGO už je zavedená, silná značka, se kterou mají zákazníci spojený zdravý životní styl a právě velké povědomí o značce pomáhá hned při otevření nové prodejny. Zákazníci mají v UGO důvěru a znají ho, i když třeba dosud neměli poblíž prodejnu a nenavštěvovali ho pravidelně. K tomu má UGO silného partnera a zázemí v podobě Kofoly, a díky tomu nabízí profesionální dedikovaný tým, který se stará jen o potřeby franšízantů.

Máte v nabídce dva druhy prodejen - Freshbar a Salaterii. Který z těchto konceptů se těší aktuálně větší oblibě a poptávce?
Univerzálnější je menší koncept Freshbarů. Ty navíc vyžadují nižší vstupní investici a téměř žádné vstupní zkušenosti ze strany zájemce, ale požadujeme "jen" potřebný entusiasmus, takže máme přirozeně více zájemců o ně. Poptávky ale přicházejí na oba konceptu. Dlouhodobě však čekáme větší zájem o Salaterie z důvodu rostoucího potenciálu restaurací zdravého životního stylu.

Hledáte další franšízanty? Případně v jakých lokalitách?
Ano, hledáme průběžně. Máme i několik vytipovaných míst v Brně, Hradci Králové a Ostravě, kde už UGO je úspěšné a hledáme franšízanty konkrétně pro ně. Nabízejí se nám také zajímavé prostory pro Freshbary i Salaterie v Praze a Bratislavě a průběžně vyhledáváme a analyzujeme další lokality po Česku a Slovensku, které bychom rádi nabídli potenciálním franšízantům. K tomu nabízíme možnost převzetí některých už otevřených a zavedených poboček a jejich převod na franšízu.

Vaši franšízanti mají podle požadavků sdílet hodnoty a vize franšízora. Co konkrétního tím máte na mysli?
UGO Freshbary může provozovat i člověk nezkušený v gastroprovozu, ale mnohem důležitější pro nás je, aby ho vedl s nadšením, rozuměl a znal výhody a přednosti našich produktů, a vůbec se orientoval v oblasti zdravého životního stylu. Máme léta zkušeností, že nejlépe se daří těm franšízantům, kteří jsou sami zastánci zdravého životního stylu. Díky tomu je jejich přístup k vedení UGO odpovědný, jsou spolehliví. Samozřejmostí je, že sám franšízant chápe svou osobní účast na provozu jako nezbytnou nutnost vedoucí k úspěšné spolupráci.

A naše vize? Nabízet zdravé a chutné občerstvení, které si nás mohou zákazníci vychutnat bez výčitek. Nabízíme totiž kvalitní jídlo a nápoje bez kompromisů v kvalitě, inspirujeme se světovými trendy ve výživě a zapojujeme je do naší nabídky tak, aby si náš zákazník pochutnal, měl možnost pravidelně zkoušet něco nového a aby pro něj občerstvení u nás bylo příjemným zážitkem.

Ruppert Barkoff

Výhodou je, že za sebou máme stavbu více než 60 Freshbarů a 20 Salaterií, tak už víme, jak na to. Nevyhýbá se nám složitá situace na trhu práce, ale i zde poskytujeme v počátcích franšízové spolupráce významnou podporu, tvrdí Lukáš Prauss.

Jak dlouho obvykle trvá příprava na otevření nové pobočky UGO?
Od podpisu franšízové smlouvy už zpravidla do dvou měsíců stojí franšízant v hotové, otevřené pobočce připravený díky sérii školení vedení pobočky, o hospodaření s jednotkou a o provozu v UGO. Během příprav pobočky věnujeme hodně energie a úsilí školením franšízanta a doba tohoto školení se může lišit dle profilu a zkušenosti franšízanta. Nicméně školení je pro nás základním stavebním kamenem budoucí úspěšné spolupráce.

Jaké nejčastější problémy vás přitom potkávají?
Dlouhá bývá úvodní fáze domluvy úvodního financování, ale i zde franšízantům pomáháme při jednání s finančními institucemi. Jinak v případě Freshbarů se většinou nepotýkáme s žádnými zásadními problémy. V případě Salaterií, které jsou plnohodnotnými restauracemi, už je samozřejmě legislativa náročnější. Ale pokud je vytipovaný prostor už kolaudovaný na gastro, většinou nenastávají žádná významná zdržení.

Odmítáte hodně zájemců o franšízy? Případně proč nejčastěji?
Máme propracovaný několikastupňový systém vyhodnocování franšízantů. U Salaterií je kvůli náročnosti vedení provozu restaurace o něco náročnější než u Freshbarů. Kandidáti musejí splňovat určité podmínky, které jsou předem jasně stanovené, a vždy je na jednáních komunikujeme. Pokud už někoho odmítáme i přesto, že splňuje nároky na UGO Franšízanta, je to nejčastěji kvůli tomu, že nesdílí hodnoty a vizi UGO, nebo jsme pro danou lokalitu dali přednost jinému kandidátovi. V tom případě zůstává v naší databázi a aktivně pro něj hledáme jinou vhodnou provozovnu/lokalitu.

Měnili jste nějak zásadně podmínky franšízové spolupráce například podle požadavků trhu?
Zásadně jsme podmínky neměnili, ale aktuálně díky tomu, že síť roste, nabízíme výhodné podmínky franšízy třeba i úspěšným zaměstnancům UGO, kteří projeví zájem o franšízu. Jako jedni z prvních také nabízíme možnost otevření Fresbaru ve franšíze, ve které ale poplatek franšízant začíná odvádět až v momentě dosažení provozního zisku. To je model oboustranně výhodný a určitě ho chceme zachovat i v budoucnu.

Majitelem UGO je společnost Kofola, která se těší velké oblibě i proto, že ji Češi vnímají jako známou českou značku. Myslíte si, že se UGO může stát podobným příkladem v oblasti zdravého stravování?
My doufáme, že je trendsetterem a že se nám nadále bude dařit držet krok se světovými trendy ve zdravé výživě a být jejich pionýry u nás v Česku.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014