Letos 6 nových poboček
Jaká je historie konceptu Pizza Coloseum?
První restaurace Pizza Coloseum byla otevřena v roce 1995 ve Vodičkově ulici v Praze 1. Koncept byl jasný – otevřít pravou italskou restauraci s italskou pizza pecí. Aby jídla, která tady připravíme, byla srovnatelná s těmi, které si dáváme třeba v Itálii na dovolené.
Kdy přišlo rozhodnutí vytvořit franšízovou síť? Co Vás k tomu vedlo?
Postupně se nám nabízely další atraktivní prostory v centru Prahy a otvírali jsme další restaurace. S tím přišla potřeba vyřešit centrální nákup a zásobování. Vznikl velkoobchod Pragogastro, který je výhradním dodavatelem italských surovin pro naše i franšízové provozy. Součástí je i technické oddělení, které dodává kompletní gastro vybavení a zařízení pro kuchyně. Proto jsme v současné době schopni nabídnout franšízantům komplexní služby a byl by hřích neexpandovat. Jen v letošním roce otevřeme šest nových poboček.
Co považujete za hlavní výhody franšízového způsobu rozvoje? Vnímáte i nějaká úskalí spolupráce s franšízovými partnery?
Největší výhodu vidím v tom, že získáme partnera, který zná detailně lokální prostředí. Ačkoliv máme poměrně sofistikované způsoby odhadu hospodářských výsledků pro každou nově otevíranou restauraci, nikdy nedokážeme z čísel vyčíst specifika té které oblasti. Se zpětnou vazbou od franšízanta jsme schopni lépe a rychleji reagovat a být úspěšnější. Navíc lidé obecně lépe vnímají, když jim například do Českých Budějovic přivede Pizzu Coloseum někdo místní. Úskalí samozřejmě jsou, ale většině dokážeme předejít pravidelnou a otevřenou komunikací. Beru to tak, že franšízant je náš partner na dlouhou dobu.
Jaké základní vlastnosti hledáte u svých franšízantů?
Určitě je to láska k jídlu, pití, Itálii, a hlavně chuť podnikat. Naše restaurace nevnímám jako investici, ale jako opravdové podnikání. Nehledáme nutně odborníky a většina našich partnerů jimi ani není. Důležité jsou především manažerské dovednosti, protože práce s týmem lidí je primárním úkolem pro franšízanta. Dodáme know-how, ale realizace je vždy na něm.
Investice do otevření vaší pobočky je poměrně vysoká. Pomáháte nějak svým franšízantům se získáním potřebných financí – například při jednáních s bankami? Myslíte si, že i toto by měla být role franšízora?
Samozřejmě. Máme finanční partnery, se kterými spolupracujeme pravidelně a například na technologii jsme schopni domluvit financování téměř vždy. Určitě je ale důležité, aby si byl franšízant schopen zajistit část prostředků i sám.
Jaké máte plány rozvoje v horizontu následujících tří let?
Chci dostat naše restaurace Pizza Coloseum na náměstí všech velkých měst kolem 100 tisíc obyvatel. Myslím si, že v těchto lokalitách je stále prostor pro náš kvalitní, a hlavně ověřený gastronomický koncept. Postupně doplňujeme naše restaurace i menším obchůdkem s italskými lahůdkami. Vsázíme tak na to, že si spokojený host odnese i něco dobrého domů. Rád bych oslovil i restauratéry, kteří už svůj podnik provozují a třeba jen nejsou spokojeni s výsledky, které jim přináší a časem, který do něj musí investovat. Pokud podnik splňuje naše požadavky na prostor, jsme ve většině případů schopni dosáhnout jako Pizza Coloseum výrazně lepších ekonomických ukazatelů. Proměna stávající restaurace na naši, je pak výrazně rychlejší a levnější, než když se buduje provoz úplně od nuly.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...