Šance pro podnikatele i v menších městech

Pomalu, ale jistě / V posledních letech otevírá CrossCafe tři kavárny ročně. Loni v listopadu se společnosti podařilo otevřít také zcela novou výrobnu. Vývoj vlastních produktů, jejich výrobu z prvotřídních surovin a distribuci Martin Lomický považuje za významnou výhodu celého konceptu.
pondělí
28.01.2019
Brno a České Budějovice patří mezi nejbližší cíle pro expanzi franšízové sítě CrossCafe, prozradil Martin Lomický, spolumajitel společnosti CrossCafe Original.
 

Síť kaváren CrossCafe rok od roku roste. Jak jste spokojeni s tempem, jakým expandujete do měst po celé republice?
Ano, máte pravdu, síť kaváren CrossCafe roste v posledních třech letech konstantním tempem tří kaváren ročně. S tímto vývojem jsme i s ohledem na stav pracovního trhu relativně spokojeni, nicméně středně a dlouhodobě toto tempo růstu považujeme za nedostatečné. Na druhou stranu nám tato situace umožňuje více se soustředit na kvalitu poskytovaných služeb, produktů a prostředí kaváren. Vzniká prostor se i více zaměřit na investice do technologií a inovací potřebných pro zrychlení a zkvalitnění našeho servisu. Zřejmě nejzásadnější novinkou je fakt, že jsme v listopadu 2018 otevřeli na ploše 2000 m2 zcela novou, moderní budovu výroby. Vývoj vlastních produktů, jejich výrobu z prvotřídních surovin a distribuci jsme vždy považovali za významnou výhodu našeho konceptu. S novou výrobnou se tento benefit výrazně více využije. Rostoucí počet našich kaváren si vyžádal významné zvýšení kapacity produkce a modernizaci výrobních technologií. Stále jde o převážně ruční výrobu, přesto jsme schopni vyrobit podstatně větší množství produktů při zachování špičkové kvality. Nová budova nám dále umožnila rozšířit provoz o pekařskou technologii a budeme tak již brzy umět našim zákazníkům nabídnout vlastní řemeslné pečivo využité v čerstvě plněných sendvičích, bagetách a řadě dalších novinek.

Jaká města na mapě Česka vás z pohledu otevření nových poboček v současnosti nejvíce zajímají? Kde ještě nejste, ale chtěli byste být?
V následujících letech budeme expandovat hlavně do Brna, dále máme zájem o České Budějovice. Co se týká oblastí, kde již CrossCafe působí, chceme posílit naši pozici v Olomouci, Ostravě a Liberci. Samostatnou kapitolou je pak Praha, kde vidíme stále velké možnosti rozvoje. Neznamená to ale, že bychom omezovali náš zájem pouze a jen na velká města. Příkladem toho, že náš koncept může výborně fungovat i v menších městech, je v poslední době otevřená kavárna v Berouně nebo Železné Rudě. Zájemci o franšízu i z menších měst tak nemusí být smutní.

Investice do otevření pobočky vaší sítě je poměrně vysoká, nicméně jste schopní franšízantům pomoci s jejím financováním. Jak to funguje? Jaké podmínky musí franšízant splnit?
Ano, v CrossCafe již čtvrtým rokem úspěšně funguje Program finanční pomoci franšízantům při financování kavárny. Podmínek pro získání takové podpory je více, nicméně asi ta nejzákladnější je, že zájemce o zařazení do tohoto programu musí disponovat alespoň 50 % skutečně vlastních prostředků na prvotní investici + cca 500 tis. Kč na „rozjezd“ kavárny. Ze zkušeností se tak dá říci, že ten, kdo má kromě všech podstatných dispozic pro úspěšné zvládnutí provozu cca 2 mil. Kč, může mít vlastní kavárnu CrossCafe.

Loni v červnu se síť CrossCafe připojila k projektu #dostbyloplastu, jehož cílem je snížení objemu plastového odpadu.  Jak na tento váš krok reagovali franšízanti a zákazníci?
CrossCafe se do tohoto projektu zapojilo, neboť považujeme jakékoliv aktivity tohoto druhu za velice důležité. Co je na tom krásné, je fakt, že kromě nás to vítají jak naši franšízanti, tak naši zákazníci. Okamžitě po podpisu dobrovolné dohody s Ministerstvem životního prostředí jsme přistoupili k zásadní změně. Začali jsme veškerý sortiment konzumovaný uvnitř kaváren podávat ve skle či v porcelánu. Tento krok byl velice vítaný jak ze strany franšízantů, tak zákazníků. Dále jsme se v následujících měsících zaměřili na náš dochucovací koutek, kde si zákazník může doupravit svoji kávu dle své chuti (osladit, dolít mléko, přidat skořici atd.). Zde bylo generováno mnoho jednorázového odpadu, proto jsou cukříky balené v sáčcích pouze na vyžádání u baristů k produktům to go a nahrazují je standardní skleněné cukřenky. Dříve bylo automaticky ke každému kelímku vydáváno víčko, nyní si zákazník sám rozhodne, zda si víčko odebere právě na dochucovacím koutku.  Nově se mléko chladí ve skleněné láhvi, čímž zvyšujeme nejen jeho trvanlivost, ale i komfort zákazníka. Palčivým tématem jsou plastová brčka, ty jsme zcela vyřadili z volného odběru a jsou opět jen na vyžádání. Dlouhodobým cílem je, je zcela vypustit z naší nabídky.  Musíme se přiznat, že jsme se obávali přijetí všech zmíněných změn zákazníkem. Avšak již na první testovací kavárně se ukázalo, že zákazníci změnu vítají. S negativními reakcemi jsme se setkali pouze z technických důvodů. Ty jsme „vychytali“ a mohli tak úspěšně rozšířit koncept do všech kaváren. Snažíme se podporovat zákazníka v ekologickém chování. Pokud si zakoupí kávu do vlastního tumbleru či termohrnku, získá slevu 5 Kč. Zákazníci mají nyní bohatší nabídku tumblerů s novým designem a v příštím týdnu představíme zcela nové kvalitní termohrnky v různých velikostech. V blízké budoucnosti se zaměříme i na vývoj nových kelímků a jsme otevřeni případným novým přístupům. I tak jsme stále na začátku, avšak jsme přesvědčeni, že tato filozofie už bude s CrossCafe pevně spjatá navždy. Nad to se ukazuje, že má tohle snažení kromě ekologických i ekonomické přínosy, takže to nemá chybu. Pokračováním v našem dosavadním tempu bychom měli díky těmto změnám eliminovat za jeden rok fungování nového systému 1 425 000 kusů jednorázového odpadu.

Co nového chystá CrossCafe v roce 2019?
Nosnými tématy jsou dva pilíře, lidé a technologie. V letošním roce se plánujeme zaměřit na soustavnou práci se zaměstnanci formou nového systému školení, motivačního systému a drobných reorganizačních změn. Velké možnosti nám přináší již zmíněné technologické možnosti nové výrobny. Tento rok budou také stávající kavárny procházet renovacemi a značnými investicemi, jež zvýší komfort nejen zákazníka, ale i pracovní prostředí našich zaměstnanců.

Dovolte mi závěrem moc poděkovat za odvedenou práci všem našim zaměstnancům, spolupracovníkům, franšízantům a obchodním partnerům. Je jejich zásluhou, že se CrossCafe tak dobře daří. Přeji tedy všem úspěšný rok 2019 a hodně zdraví, a ještě jednou děkuji.


Pomoc s financováním/ / Společnost CrossCafe Original již čtyři roky franšízantům nabízí Program finanční pomoci franšízantům při financování kavárny. Jednou z podmínek pro získání takové podpory je, že zájemce musí disponovat alespoň polovinou skutečně vlastních prostředků na prvotní investici a zhruba cca 500 tis. Kč na „rozjezd“ kavárny.

Populární na fóru

Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014