Šance pro podnikatele i v menších městech
Síť kaváren CrossCafe rok od roku roste. Jak jste spokojeni s tempem, jakým expandujete do měst po celé republice?
Ano, máte pravdu, síť kaváren CrossCafe roste v posledních třech letech konstantním tempem tří kaváren ročně. S tímto vývojem jsme i s ohledem na stav pracovního trhu relativně spokojeni, nicméně středně a dlouhodobě toto tempo růstu považujeme za nedostatečné. Na druhou stranu nám tato situace umožňuje více se soustředit na kvalitu poskytovaných služeb, produktů a prostředí kaváren. Vzniká prostor se i více zaměřit na investice do technologií a inovací potřebných pro zrychlení a zkvalitnění našeho servisu. Zřejmě nejzásadnější novinkou je fakt, že jsme v listopadu 2018 otevřeli na ploše 2000 m2 zcela novou, moderní budovu výroby. Vývoj vlastních produktů, jejich výrobu z prvotřídních surovin a distribuci jsme vždy považovali za významnou výhodu našeho konceptu. S novou výrobnou se tento benefit výrazně více využije. Rostoucí počet našich kaváren si vyžádal významné zvýšení kapacity produkce a modernizaci výrobních technologií. Stále jde o převážně ruční výrobu, přesto jsme schopni vyrobit podstatně větší množství produktů při zachování špičkové kvality. Nová budova nám dále umožnila rozšířit provoz o pekařskou technologii a budeme tak již brzy umět našim zákazníkům nabídnout vlastní řemeslné pečivo využité v čerstvě plněných sendvičích, bagetách a řadě dalších novinek.
Jaká města na mapě Česka vás z pohledu otevření nových poboček v současnosti nejvíce zajímají? Kde ještě nejste, ale chtěli byste být?
V následujících letech budeme expandovat hlavně do Brna, dále máme zájem o České Budějovice. Co se týká oblastí, kde již CrossCafe působí, chceme posílit naši pozici v Olomouci, Ostravě a Liberci. Samostatnou kapitolou je pak Praha, kde vidíme stále velké možnosti rozvoje. Neznamená to ale, že bychom omezovali náš zájem pouze a jen na velká města. Příkladem toho, že náš koncept může výborně fungovat i v menších městech, je v poslední době otevřená kavárna v Berouně nebo Železné Rudě. Zájemci o franšízu i z menších měst tak nemusí být smutní.
Investice do otevření pobočky vaší sítě je poměrně vysoká, nicméně jste schopní franšízantům pomoci s jejím financováním. Jak to funguje? Jaké podmínky musí franšízant splnit?
Ano, v CrossCafe již čtvrtým rokem úspěšně funguje Program finanční pomoci franšízantům při financování kavárny. Podmínek pro získání takové podpory je více, nicméně asi ta nejzákladnější je, že zájemce o zařazení do tohoto programu musí disponovat alespoň 50 % skutečně vlastních prostředků na prvotní investici + cca 500 tis. Kč na „rozjezd“ kavárny. Ze zkušeností se tak dá říci, že ten, kdo má kromě všech podstatných dispozic pro úspěšné zvládnutí provozu cca 2 mil. Kč, může mít vlastní kavárnu CrossCafe.
Loni v červnu se síť CrossCafe připojila k projektu #dostbyloplastu, jehož cílem je snížení objemu plastového odpadu. Jak na tento váš krok reagovali franšízanti a zákazníci?
CrossCafe se do tohoto projektu zapojilo, neboť považujeme jakékoliv aktivity tohoto druhu za velice důležité. Co je na tom krásné, je fakt, že kromě nás to vítají jak naši franšízanti, tak naši zákazníci. Okamžitě po podpisu dobrovolné dohody s Ministerstvem životního prostředí jsme přistoupili k zásadní změně. Začali jsme veškerý sortiment konzumovaný uvnitř kaváren podávat ve skle či v porcelánu. Tento krok byl velice vítaný jak ze strany franšízantů, tak zákazníků. Dále jsme se v následujících měsících zaměřili na náš dochucovací koutek, kde si zákazník může doupravit svoji kávu dle své chuti (osladit, dolít mléko, přidat skořici atd.). Zde bylo generováno mnoho jednorázového odpadu, proto jsou cukříky balené v sáčcích pouze na vyžádání u baristů k produktům to go a nahrazují je standardní skleněné cukřenky. Dříve bylo automaticky ke každému kelímku vydáváno víčko, nyní si zákazník sám rozhodne, zda si víčko odebere právě na dochucovacím koutku. Nově se mléko chladí ve skleněné láhvi, čímž zvyšujeme nejen jeho trvanlivost, ale i komfort zákazníka. Palčivým tématem jsou plastová brčka, ty jsme zcela vyřadili z volného odběru a jsou opět jen na vyžádání. Dlouhodobým cílem je, je zcela vypustit z naší nabídky. Musíme se přiznat, že jsme se obávali přijetí všech zmíněných změn zákazníkem. Avšak již na první testovací kavárně se ukázalo, že zákazníci změnu vítají. S negativními reakcemi jsme se setkali pouze z technických důvodů. Ty jsme „vychytali“ a mohli tak úspěšně rozšířit koncept do všech kaváren. Snažíme se podporovat zákazníka v ekologickém chování. Pokud si zakoupí kávu do vlastního tumbleru či termohrnku, získá slevu 5 Kč. Zákazníci mají nyní bohatší nabídku tumblerů s novým designem a v příštím týdnu představíme zcela nové kvalitní termohrnky v různých velikostech. V blízké budoucnosti se zaměříme i na vývoj nových kelímků a jsme otevřeni případným novým přístupům. I tak jsme stále na začátku, avšak jsme přesvědčeni, že tato filozofie už bude s CrossCafe pevně spjatá navždy. Nad to se ukazuje, že má tohle snažení kromě ekologických i ekonomické přínosy, takže to nemá chybu. Pokračováním v našem dosavadním tempu bychom měli díky těmto změnám eliminovat za jeden rok fungování nového systému 1 425 000 kusů jednorázového odpadu.
Co nového chystá CrossCafe v roce 2019?
Nosnými tématy jsou dva pilíře, lidé a technologie. V letošním roce se plánujeme zaměřit na soustavnou práci se zaměstnanci formou nového systému školení, motivačního systému a drobných reorganizačních změn. Velké možnosti nám přináší již zmíněné technologické možnosti nové výrobny. Tento rok budou také stávající kavárny procházet renovacemi a značnými investicemi, jež zvýší komfort nejen zákazníka, ale i pracovní prostředí našich zaměstnanců.
Dovolte mi závěrem moc poděkovat za odvedenou práci všem našim zaměstnancům, spolupracovníkům, franšízantům a obchodním partnerům. Je jejich zásluhou, že se CrossCafe tak dobře daří. Přeji tedy všem úspěšný rok 2019 a hodně zdraví, a ještě jednou děkuji.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť kaváren se stále rozrůstá. Kávu si nově mohou vychutnat zákazníci v Berouně a také další v pobočce v Plzni, odkud celý koncept pochází.
Český koncept kaváren slaví úspěch, ani po 10 letech ho neopouští nadšení. V březnu otevřel 23. kavárnu, franšízy má v 9 městech.
Kavárenská síť, která vznikla v Plzni v roce 2007, má již 22 franšíz. Podnikatele pro nové franšízy hledá v Olomouci, Ostravě i Praze.
Franšízová síť CrossCafe připravuje otevření první pobočky CrossCafe Drive a kavárnu v Železné Rudě. O změnách v konceptu hovoří ředitel společnosti Luboš Martínek.
Druhý ročník soutěže Franšíza roku vyhrála na celé čáře společnost Naturhouse. Získala i cenu za nejvíce nově otevřených poboček.
Nejčtenější

Jsme rádi, když zájem o otevření franšízové prodejny má podnikatel, který se chce na jejím chodu aktivně podílet, říká Stanislav Malohlava, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nabídka franšízových licencí je u nás poměrně velká. Jak však poznat tu, která vám přinese zisk? Poradíme vám.
Franšíza Fitness Food Menu zavedla hned několika novinek. Týkají se domácího trhu i zahraniční expanze.
Obchody s módní značkou Cipo & Baxx se hodí jak do měst, tak do nákupních center. Kdo se může stát jejich franšízantem?
Populární na fóru
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...
Prodej podniku - nápadu
Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...
Fast food franchises
Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...
Fast food franchises
Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...
Fast food franchises
Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?