Zlaté kruhy hlásí stovku

Úspěch díky inovacím / V loňském roce zvýšil McDonald´s v Česku tržby o 12 %, pokračoval ve významných investicích a rozšiřoval nabídku služeb i produktů. Asi největší změnou posledního roku bylo zahájení rozvozu jídla v Praze ve spolupráci s Uber Eats.
Pátek
15.03.2019
Fastfoodový gigant a ikona franšízingu McDonald´s působí v Česku již 27 let. Nedávno zde otevřel 100. restauraci.
 

Jubilejní restaurace zahájila provoz v opavském nákupním centru Breda & Weinstein. Její majitelkou je již zkušená franšízantka Kamila Kleiblová, která s McDonald´s podniká již od roku 2001 a stojí v čela hned šesti poboček této značky v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Fakt, že franšízant provozuje více než jednu pobočku, se zcela shoduje se strategií vedení sítě.

Situace je v současné době taková, že ze zmíněné stovky restaurací, je jich 97 provozováno jako franšízy, zbylé tři jsou pak rukách franšízora. „Strategií posledních let je předávání restaurací do rukou licenčních partnerů. I po sedmadvaceti letech na českém trhu tak stále hledáme nové partnery, stá restaurace pro nás není rozhodně poslední,“ prozrazuje Radim Foltýn, který má na starost rozvoj franšíz McDonald´s v Česku.  Na trhu momentálně funguje 23 franšízových partnerů tohoto fastfoodového konceptu, z čehož vyplývá, že na jednoho franšízanta vychází v průměru cca 4,5 pobočky.

Stát se majitelem franšízové licence, a tedy provozovatelem McDonald´s, je poměrně náročný proces. Všemu předchází série pohovorů, kterou následuje roční trénink v restauraci. „Každý z franšízantů si díky tréninku vyzkoušel práci na všech pozicích, které jsou v chodu restaurace potřebné a k nimž se během vedení vlastní restaurace mnohokrát vrátí. Převzetí první restaurace věnujete rok života, většina franšízantů se ale shoduje na tom, že provozováním restaurací McDonald´s vzniká celoživotní vztah nejen s restaurací, ale i se značkou samotnou. Kandidát se navíc nesmí věnovat žádnému jinému byznysu, aby měl chod restaurace jeho plnou pozornost. Díky tomu známe své pravidelné hosty, často i rodiny našich zaměstnanců. Restaurace McDonald’s je někdy opravdu rodinným byznysem,“ říká Kamila Kleiblová.

Franšízové podnikání je mezi českými podnikateli stále více populární, a není se čemu divit. Má totiž celou řadu výhod. Například poskytuje majiteli franšízové licence zázemí velké společnosti, možnost využít osvědčený koncept i know-how, které franšízor piloval někdy i desítky let. Třeba tak, jak je tomu v případě McDonald´s. Výhodou je pak také i společný marketing, ze kterého mohou franšízové pobočky těžit.


Dlouhodobá spolupráce / Franšízant se podpisem franšízové smlouvy s McDonald´s zavazuje ke dvacetileté spolupráci s tímto konceptem. Investice, na kterou se musí připravit, se pohybuje okolo 19 milionů korun. Její návratnost pak může očekávat v průměru okolo 7 let.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014