Restaurační byznys nelze dělat bez lidí

Zahraniční expanze / Trh Polska i Jižní Ameriky. Právě tam vidí franšízový koncept The PUB velký potenciál pro svůj další rozvoj. Růst by chtěl i v sousedním Německu.
pondělí
08.04.2019
Franšízový koncept The PUB chystá letos vstup na asijský trh. Nejen to v rozhovoru prozradil jednatel společnosti Martin Šampalík.
 

Jak se momentálně konceptu The PUB daří na českém trhu?
Loňský rok hodnotíme vcelku pozitivně. Většina provozoven rostla a až na personální otázky jsme měli dostatek prostoru provoz vylaďovat. Do našeho týmu přišla výrazná posila – nový provozní ředitel pan Milan Tarabík, který stál za rozjezdem Kolkoven. Naše vlajková provozovna na Praze 1 prošla kompletním redesignem a co hlavně – spustili jsme dva nové projekty ve velmi zajímavých lokalitách v Praze 3 a v Praze 4.

Co vás čeká v nejbližší době?
Konkrétně na jaře příštího roku otevřeme novou pobočku na náměstí Winstona Churchilla v budově Churchill II., kterou právě staví Penta. Druhý nový projekt a celkově osmou provozovnu v Praze připravujeme ve spolupráci se Skanska Reality na Pankráci v projektu Parkview. Obě restaurace navážou na velmi dobré výsledky franšízové pobočky v Nových Butovicích v budově Metronom, kde se daří skloubit kvalitní nabídku obědů s atraktivním večerním provozem. 

Aktivní jste i v zahraničí. Jak probíhá expanze na mezinárodních trzích?
Letos máme v plánu otevřít první restauraci The PUB mimo Evropu. Máme opravdu velkou radost, že se jsme podepsali franšízu v Asii a sice v Tchaj-peji. Je to velmi příjemné město s pestrým nočním životem a fenomenální poptávkou. Velmi se na otevření těšíme a věříme, že by to mohlo vyvolat další expanzi konceptu nejen v Asii. Teď se ale soustředíme na to, aby premiéra našeho konceptu byla v Asii přijata na výbornou.

O jaké nové oblasti pro vaše pobočky máte v současné době nový zájem – ať už u nás, nebo v cizině?
V České republice si umíme představit ještě tři možná čtyři restaurace, nicméně hlavní náš směr expanze je do velkých světových metropolí, kde je nejen obrovský domácí trh, ale i velký počet turistů. V první řadě plánujeme ve spolupráci s naších partnerem na Tchaj-wanu další rozvoj v Asii, ale rádi bychom se postupně dostali i na další kontinenty. Velký zájem registrujeme například z Jižní Ameriky, kde stabilně roste obliba piva. Nezapomínáme ani na Evropu, kde zvažujeme vstup do Polska a rádi bychom přidali další pobočku v Německu.

Z pohledu franšízanta je investice do franšízy The PUB poměrně finančně náročná. Dá se tedy očekávat, že vaši budoucí partneři budou muset pro její financování využít i cizí kapitál. Jste ochotni jim například pomoci při jednání s bankami? Myslíte si, že toto by měla být jedna z rolí franšízora?
Souhlasím, na druhou stranu franšízanti, které si dnes pro spolupráci vybíráme, mají celkem jasnou představu o tom, jak budou projekt financovat. Důležité je také to, že s financováním projektů našich franšízantů v ČR pomáhá i náš hlavní partner, společnost Plzeňský Prazdroj.  Obvykle se tedy jedná o kombinaci vlastních zdrojů, bankovního úvěru nebo leasingu a podpory pivovaru.

Vy osobně jste se zúčastnil zajímavého projektu Utajený šéf. Co Vám tato zkušenost dala? Splnila Vaše očekávání? Jak se na ni s odstupem času díváte?
Velmi mile mě překvapila reakce lidí, kteří pořad viděli a nešetřili chválou nebo obdivem k tomu, že jsme do podobné akce šli.  Stále se stává, že přijde zákazník, který se o našem konceptu dozvěděl právě díky tomuto pořadu a v dotazníku spokojenosti, který našim hostům po návštěvě zasíláme, na otázku, jak se o nás dozvěděl odpoví: Pořad Utajený Šéf. I když natáčení bylo velmi náročné, rozhodně nelituji a kdyby taková nabídka přišla znovu, jako že nepřijde, šel bych do toho znovu.  Myslím, že formát pořadu je opravdu dobře vymyšlený a dokáže nejen pobavit diváka, ale také odkrýt příběhy, které mohou být do určité míry inspirativní. Vždy jsem si byl vědom toho, že bez lidí dělat restaurační business nelze, a to na všech pozicích. Je dobře si uvědomit, jak moc je provoz restaurace na lidské práci závislý, a to i v našem případě, kdy se sice pár kroků personálu díky výčepům na stolech ušetří, ale díky možnosti přivolat si obsluhu jich naopak přibude. Překvapila mě i síla, jakou televize má, a to v momentě, kdy si lidé, které jsem nikdy neviděl, chtěli udělat společnou fotku nebo chtěli podpis. Takový ohlas jsem opravdu nečekal.   


Prostor na domácím trhu / „V České republice si umíme představit ještě tři možná čtyři restaurace, nicméně hlavní náš směr expanze je do velkých světových metropolí, kde je nejen obrovský domácí trh, ale i velký počet turistů,“ říká Martin Šampalík, jednatel společnosti The PUB Franchising.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014