Fastfoodové jedničky mezi franšízami

Franšíza na talíři / Do popředí žebříčků největších franšízových konceptů neodmyslitelně patří ty z oblasti gastronomie. Nejinak je tomu i v případě toho, který sestavil magazín Entrepreneur. Vždyť v první desítce najdeme hned sedm gastronomických značek.
Pátek
11.10.2019
Gastronomie, reality, prodej potravin. Obory, v nichž působí franšízy, které se dostaly do první desítky žebříčku Top 200 Global Franchises časopisu Entrepreneur.
 

Fakt, že nejúspěšnější franšízové značky fungují v oblasti gastronomie a nejčastěji je můžeme označit jako fast foody, asi nikoho nepřekvapí. Vždyť drtivá většina zájemců o franšízové licence přiznává, že v momentě, kdy se rozhodovala o koupi nějaké franšízy, měla v první fázi na mysli samé restaurační řetězce v čele s těmi nejznámějšími. Jako by právě ty byli synonymem pro franšízové podnikání.

A snad ty dvě nejznámější se téměř rok, co rok střídají v čele pravidelného žebříčku odborného magazínu Entrepreneur. Ano, máte pravdu, jde o fastfoodové giganty McDonald´s a KFC. Letošní výsledky hovoří jasně – pro rok 2019 je tou nejlepší franšízovou značkou, která prostřednictvím franšíz expanduje nejen na domácím trhu, ale také v zahraničí, specialista na kuřecí maso – KFC. Hned za ním se umístil jeho konkurent McDonald´s. Třetí příčka patří síti pizzerií Pizza Hut.

Čtvrtý skončil řetězec supermarketů 7-Eleven, jehož historie sahá až do Dallasu roku 1927, následovaný značkou Dairy Queen, která se již před lety v České republice poohlížela po vhodném master-franšízovém partnerovi, který by zde zajistil její rozvoj. Šestá příčka náleží Čechům dobře známé značce Dunkin Donuts, síti, která si již své působení v Česku vyzkoušela. Sedmý stupínek patří realitní síti RE/MAX, která má na domácím americkém trhu 3777 franšízových poboček, mimo tento trh jich pak najdeme přes 4200, a to i v České republice.

Osmé a deváté místo opět obsadily gastronomické značky Baskin-Robbins (8) a Taco Bell (9). První desítku pak uzavírá v Česku poměrně neznámá značka Kumon Math & Reading Centers. Na americkém trhu však není tato síť zaměřená na výuku matematiky a čtení žádným nováčkem, založena totiž byla již v roce 1954 a franšízing ke svému rozvoji používá již 61 let. Za tu dobu se jí podařilo proniknout z USA do 50 zemí celého světa.


Stopy v Česku / Ze značek, které prostřednictvím franšízy působí i v České republice, se v žebříčku umístily například realitní společnost Keller Williams (18. místo), síť restaurací Subway (20), The Little Gym (27), TAB Board (55) nebo Expense Reduction Analysts (114).

Populární na fóru

Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015