Subway finančně uleví franšízantům
Vedení franšízové sítě Subway v Česku oznámila 50% snížení franšízových poplatků. Namísto 8 % z obratu tak budou franšízoví partneři franšízorovi odvádět 4 %. Restaurace otevřené pro rozvoz tak mají v této nelehké době úlevu. Společnost plánuje tato opatření revidovat každý týden podle toho, jak se bude situace vyvíjet.
„Současná situace kriticky zasáhla gastronomické provozovny. Toto odvětví procházelo velmi složitým obdobím, negativně ovlivněné nárůstem nákladů na zaměstnance, zvyšujícími se nákupními cenami potravin a nyní jej zasáhlo to, co si nikdo nedovedl jen tak představit. Nejedná se jen o Českou republiku nebo Evropu, ale o veškerý globální trh. Věřím, že postupně budou učiněna taková opatření, která pomohou mnohým našim franšízantům situaci zvládnout, i když to nebude jednoduché. Vše závisí na tom, jak rychle se stávající pandemie COVID-19 dostane pod kontrolu,“ komentuje situaci ředitel pro střední a východní Evropu Subway Martin Princ.
Zaměřeno na prodej
Kromě výše zmíněného opatření zpřísnilo Subway už tak vysoké nároky na hygienu, které na jednotlivých pobočkách jsou. „Teď se každý den adaptujeme na nové nařízení vlády a vymýšlíme, jak ještě lépe ochránit zákazníky i zaměstnance. Když byly dveře restaurací ještě otevřeny, hned jsme odstranili ze zákaznické části víčka, nápoje, brčka, prostě vše, co bylo normálně volně k dispozici zákazníkům. Naši zaměstnanci běžně používají i několikrát za hodinu antibakteriální mýdlo, připravují jídlo v neustále měněných rukavicích. K běžným procesům jsme přidali monitoring zdraví zaměstnanců, platbu pouze kartou a nyní se soustředíme na rozvoz a výdej z okénka – ten také chceme mít co nejbezpečnější. Franšízanti téměř denně dostávají nové informace, co dělat,“ shrnuje Martin Princ.
Značka Subway má restaurace ve více než 100 zemích světa a je otázka, kolik z nich nebude situací ovlivněno. Koronavirus je nyní tématem číslo jedna pro zaměstnance společnosti i pro franšízanty vlastnící jednotlivé pobočky. Řetězec se ale s nadějí chystá na znovuotevření poboček a vymýšlí aktivity pro podporu prodejů. „Při aktuálním utlumení činností se soustředíme na alternativní způsoby, jak i nadále obsluhovat naše zákazníky. Čas využíváme i k přípravám na dobu po ukončení omezení provozu. Chceme se vrátit v plné síle,“ nastínil ředitel marketingu pro oblast střední a východní Evropy Milan Obetko.
O značce Subway®
- Založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem
- Restaurace s nabídkou čerstvě připravených sendvičů, wrapů a salátů, denně vytvoří přes 7 mil. sendvičů.
- Více než 21 tisíc franšízových partnerů na světě ve 100 zemích světa.
- V Evropě je přes 5 500 restaurací na 35 trzích.
- V ČR působí od roku 2003 a nyní má 14 otevřených restaurací.
- Všechny pobočky jsou franšízové.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...