Novými produkty k zisku

55 let se sendviči / Značka Subway byla založena v USA před více než 55 lety Fredem DeLucou a rodinným přítelem Petrem Buckem. Stále je stále soukromou firmou, která pracuje s více než 21 tisíci franšízovými partnery na světě. Na český trh vstoupila v roce 2004. Od té doby se jí zde podařilo otevřít 14 restaurací. V Evropě funguje přes 5500 restaurací na 35 trzích.
Středa
24.06.2020
Po výrazném propadu tržeb se restaurace Subway vrací na loňská čísla. Čím novým franšízanti osloví zákazníky?
 

Nejvíce se průměr prodejů v České republice propadl na začátku dubna. V té době se totiž snížily na úroveň 13 % tržeb, kterých pobočky této globální franšízové sítě dosahovaly ve stejném období loňského roku. Podle Martina Prince, ředitele značky Subway pro střední a východní Evropu, se od začátku května procentuálně zvyšuje v průměru o zhruba 5 % týdně. Významnou roli v tom sehrávají i rozvozy, jejichž počet se v porovnání s obdobím před březnem 2020 během uplynulých měsíců zvýšil o 100 %.

Od 25. května centrála sleduje čísla a porovnává rozdíly prodejů mezi jednotlivými restauracemi. „Restaurace v některých obchodních centrech jsou již na loňské úrovni prodejů. V dalších nám chybí zejména studenti a také lidé z kanceláří, kteří často ještě pracují z domova. V Praze se k tomu přidávají chybějící turisté a obecně cestující lidé, což pociťuje zejména naše restaurace na hlavním nádraží,“ shrnuje Martin Princ.

Majitelům restaurací, kteří je provozují na základě franšízové licence, tak nezbývá nic jiného než přilákat nové zákazníky. Pomoci by jim v tom mohly novinky, které značka plánovala již na letošní duben, ale situace související s pandemií COVID-19 uvedení na trh zpozdila. Jejich cílem je posílení tzv. value platform, čili produktů s příznivou a dostupnou cenou. Vedení Subway si totiž uvědomuje, že cena může být v nadcházejících měsících důležitý rozhodovací faktor pro více lidí než dřív.

Konkrétně tak restaurace přichází na trh s produktem, který je zjednodušenou verzí hlavních sendvičů. Prostřednictvím tohoto kroku tak chce nalákat nové zákazníky, kteří chtějí sendviče Subway teprve ochutnat. V našich zeměpisných šířkách totiž není zvykem za sendvič platit stejně jako za hotová jídla, přestože chuťově a výživově se jídlu na talíři v klidu vyrovná. „Naše nové Easy Subs jsou tři odlehčené sendviče, dva masové a jeden vegetariánský, jako vždy doplněné zeleninou, sýrem a omáčkou. Value pro nás znamená kvalita za dobrou cenu. Rádi bychom, aby zákazníci naše produkty ochutnali a pak se rozhodli poznat plné možnosti našeho celého konceptu, sendviče, wrapy a saláty připravené přímo před jejich očima,“ vysvětluje Martin Princ.


Vliv na další růst / Ve 14 restauracích, které značka Subway na našem trhu má, zaznamenala loni 2 % meziroční zvýšení prodejů, s 5 % nárůstem v poslední čtvrtině roku. Již od počátku roku zaznamenávaly pobočky této sítě až dvojciferný nárůst obratu. Bude zajímavé zjistit, jak výrazně ovlivní situace kolem pandemie COVID-19 hospodářeské výsledky značky za rok 2020.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015