Franšízanti McDonald´s nabírají zaměstnance

První zaměstnání / McDonald’s má zhruba 70 až 80 procent zaměstnanců, kteří pracují na částečný úvazek nebo brigádně při studiu. Pro řadu teenagerů je restaurační řetězec se zlatými oblouky v logu vůbec první zkušeností s prací. Někteří z nich pracují v „Mekáči“ dodnes, ovšem už na vedoucích pozicích.
Úterý
07.07.2020
Fastfoodové síti se rychle po znovuotevření restaurací vrátily tržby do normálu. Zákazníci zdvojnásobili zájem o McDelivery.
 

Téměř na stejnou hodnotu jako před vypuknutím „koronakrize“, se tržby restaurací, jež jsou v Česku kompletně v rukách franšízantů, vrátily během prvního týdne od svého znovuotevření. „Velmi mile nás překvapily prodeje našich produktů během prvního týdne po znovuotevření. Můžeme totiž říct, že jsme se dostali na stejné tržby jako v únoru. Zákazníci se očividně těšili na otevření restaurací a využili hned první dny po uvolnění vládních opatření,“ komentuje Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.

Výrazně se zvýšil zájem o rozvážené jídlo přes službu McDrive a také objednávky přes okénko McDrive. Poměr objednávek přes McDelivery se oproti době před koronavirem zdvojnásobil. Téměř dvojnásobný nárůst zaznamenaly také tržby přes okénka McDrive. Tyto údaje jsou důkazem toho, že si zákazníci ke svým oblíbeným jídlům z McDonald´s našli i v momentě, kdy byly interiéry restaurací uzavřeny.  Podle Rogacze je pravděpodobné, že tento trend bude i nadále pokračovat. „Je pochopitelné, že pro řadu zákazníků bude ještě nějakou dobu komfortnější, když si jídlo v restauraci jenom vyzvednou a nebudou se chtít zdržovat uvnitř. Na nadstandardní hygienu a bezpečí zákazníků velmi dbáme a věříme, že nám zákazníci budou důvěřovat a opět zaplní naše restaurace, jako kdyby žádný koronavirus neproběhl,“ doplňuje.

Ochrana zákazníků i personálu

Právě na hygienická opatření se majitelé restaurací před znovuotevřením cíleně připravovali. Zákazníkům je k dispozici dezinfekce na ruce, do všech restaurací byla nainstalována plexiskla, která u objednávkových pultů omezí styk zaměstnanců se zákazníky. Na stolech a židlích jsou umístěny samolepky, které zákazníkům umožňují dodržovat požadované rozestupy. Stejně tak samolepky na zemi vyzývají příchozí k tomu, aby dodržovali rozestupy u kiosků a hlavního pultu.

Ačkoli velká řada firem byla vlivem koronavirové krize nucena propouštět zaměstnance, McDonald´s šel, a i nadále jde v tomto ohledu trochu proti proudu a nové lidi. Před propuknutím epidemie měl McDonald’s v Česku zhruba 6250 zaměstnanců, nyní jich má 6500. Zhruba 70 až 80 % tvoří zaměstnanci na zkrácený úvazek nebo brigádníci. „Kvůli koronavirové krizi jsme žádného zaměstnance nepropustili. Samozřejmostí pro nás bylo také vyplácení mezd v plné výši. A to i přes fakt, že jsme museli provoz v restauracích podle vládních opatření omezit,“ říká HR manažer společnosti McDonald’s ČR/SR Rastislav Tesár.

Bonusy i v době krize

Svým zaměstnancům McDonald’s běžně nabízí řadu benefitů, v této mimořádné době ale přistoupil i k mimořádným výhodám pro své lidi. Zaměstnanci napříč republikou například obdrželi od franšízantů finanční bonus za to, že i během koronaviru pracovali s plným nasazením. Někteří franšízanti tuto bonusovou složku ke mzdě zaměstnancům naplánovali na léto, tedy po uklidnění epidemie. „Společně s licenčními partnery jsme se starali o to, aby během tohoto těžkého období panovala v restauracích co nejlepší nálada. Myslím si, že se nám to povedlo a zaměstnanci se ještě více semkli. Všem zaměstnancům jsme například hned v začátcích krize poděkovali za to, že jsou s námi, obrovskými dárkovými koši zaslanými do restaurací a neustále jsme vymýšleli nejrůznější zábavu a soutěže, aby naši lidé přišli na jiné myšlenky,“ popisuje Tesár.

Podle něj čeká firmu i ve fázi „nového normálu“ náročné léto, protože bude vrcholit sezona a dá se předpokládat, že Češi budou tentokrát trávit dovolenou především v tuzemsku. Proto nábor McDonald´s nepozastavil ani během epidemie. Pohovory během epidemie koronaviru probíhaly přes telefon nebo online, většinou přes Skype.


100 % franšíza / Všechny restaurace, které u nás pod značkou McDonald’s fungují, jsou řízeny franšízanty. Celkem 102 restaurací provozuje 22 podnikatelů. V současnosti McDonald´s dává práci zhruba 6 500 lidem. A jejich počet bude, zdá se, dále růst.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015