Kavárna do čtyř měsíců

Dlouholeté zkušenosti / Kavárny CrossCafe fungují v Česku už 13 let. Z Plzně se tento franšízový koncept rozrostl do celé republiky. Daří se mu i v menších městech. Momentálně se zaměřuje na expanzi v regionu jižních Čech.
pondělí
17.08.2020
Franšízová síť kaváren CrossCafe chce otevírat 5 poboček ročně. V září otevře již třetí kavárnu v Liberci.
 

V současné době se vedení společnosti při expanzi soustředí primárně na oblast jižních Čech. Ani to však nestojí v cestě rozšiřování kaváren do dalších regionů, objeví-li se vhodný zájemce o licenci. Podle ředitele společnosti CrossCafe original Davida Štanglera je ideální, když franšízora zájemce kontaktuje v momentě, kdy je zcela přesvědčen, že chce investovat do vlastního podnikání a má rád kávu.

Zaškolení franšízanta trvá 2 měsíce. „Novou provozovnu od podpisu nájemní smlouvy otevřeme do 4 měsíců podle náročnosti rekonstrukce a stavebního řízení,“ doplňuje David Štangler. Zájemci, kteří by rádi rozjeli podnikání pod hlavičkou CrossCafe musí být ochotní investovat zhruba 2,7 milionu korun. Tato investice čeká na ty, kteří se rozhodli otevřít franšízovou pobočku v nových prostorách, kde doposud podobný provoz nebyl. Možné je ale i otevření franšízové pobočky v již existující kavárně, nebo rozšíření současného provozu o franšízu této značky.   

Stejně jako většina gastronomických provozů, mají i kavárny CrossCafe a jejich majitelé za sebou opravdu složité období. S ohledem na nařízení vlády museli totiž všechny pobočky uzavřít, a to na dobu zhruba dvou měsíců. „Dopad byl obrovský a nečekaný. Jako tým jsme se však pustili do práce. Stanovili jsme si strategii a začali vyvíjet nové produkty, spustili jsme e-shop a začali se připravovat na další období,“ vysvětluje David Štangler.

Také díky tomu se povedlo všem franšízantům toto opravdu nelehké období přežít. Franšízor jim také nabídl pomoc i při jednání s pronajímateli prostor a předával jim aktuální informace ohledně toho, co se děje. Šlo totiž o zcela bezprecedentní stav. Do budoucna chce být vedení CrossCafe na podobné situace lépe připraveno, a to zejména typem produktů a prodejem mimo kavárny pro případ, že by se podobná situace opakovala.


Poplatky za podnikání / Podpisem franšízové smlouvy se franšízanti CrossCafe zavazují k pravidelné měsíční platbě průběžného franšízového poplatku ve výši 3,5 % z obratu pobočky a také marketingového poplatku, který činí 1,2 %.