Růst sítě i počtu zaměstnanců
Na českém trhu se tomuto fastfoodovému řetězci povedlo loni otevřít 4 nové restaurace. Ty přivítaly své zákazníky v Teplicích, Olomouci, Praze a ve Zlíně. Nedařilo se však jen rozvíjet síť, ale také byznys stávajících franšízantů. A to v době, která gastroprovozům příliš nepřála.
S plošným omezování provozu restaurací a také pohybu obyvatel totiž došlo ke změně chování zákazníků. Logicky tak v roce 2020 výrazně vzrostl zájem o služby McDrive a McDelivery, pro pěší a cyklisty pak McDonald´s přišel s formátem McWalk. „Rozvoj služby McDelivery byl v plánu dlouhodobě, koronakrize ale vše výrazně uspíšila. Díky dovozovým službám, jako jsou Dáme jídlo, Wolt a Bolt, je nyní služba McDelivery dostupná ve všech větších městech napříč republikou,“ říká ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s Jitka Pajrurková s tím, že obliba služby McDelivery se ztrojnásobila, využívání služby McDrive pak během koronaviru vzrostlo zhruba o polovinu.
Inovace jako klíč
Aby restaurace stihly v krátkém čase odbavit větší množství zákazníků, ve vytížených restauracích, jako je například ta na rychlostní komunikaci D10, uvedl McDonald’s do provozu tzv. Dual Line. Jde o druhou cestu na McDrive, která výrazně zkrátí čekací dobu. Zákazníci restaurace na Strakonické ulici v Liberci si mohou vyzkoušet také nové vnější digitální tabule s menu, jež se postupně zavádějí ve všech restauracích s DriveThru.
Zvýšenou pozornost musela fastfoodová síť věnovat i hygienickým normám, které jsou i bez vlivu koronaviru přísné. V době pandemie však byla ještě zpřísněna. „Zajištění zdravého a bezpečného prostředí jak pro zákazníky, tak i zaměstnance, je dlouhodobě jednou z hlavních priorit naší společnosti, a tak jsme na nařízení okamžitě zareagovali zvýšenou investicí do hygienických i dalších opatření až o 500 %,“ vysvětluje Pajurková. K posílení bezpečnosti zákazníků i zaměstnanců franšízového konceptu napomáhá i změna týkající se zrušení papírových akčních kupónů, ke kterému společnost loni přikročila. Ty nahradily digitální kupóny v mobilní aplikaci. Díky tomu plánuje v letošním roce zavést bezkontaktní čtečky na jejich skenování.
Jak na franšízu McDonald´s?
Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Franšízanti nemusí mít žádné zkušenosti, avšak musí absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznámí s provozem restaurace. Výše investice se pohybuje okolo 19 milionů korun. Její návratnost je více než 15 % v průměru okolo 7 let. Průměrný cash flow franšízové restaurace činí okolo 4,3 milionu.
Všechny restaurace, které u nás pod značkou McDonald’s fungují, jsou řízeny franšízanty. Celkem 102 restaurací provozuje 14 podnikatelů a 8 podnikatelek.

PŘEČTI ČLÁNKY

Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Chtějí Rusové napodobit McDonald's? Mírně upravené logo a název Strýček Váňa by mohly nahradit brand této globální sítě v Rusku.
Franšízová fastfoodová síť McDonald’s zvýšila v Česku tržby o téměř pětinu. Restaurace loni navštívilo přes 55 milionů zákazníků.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
Nejčtenější

Obliba kvalitních a regionálních potravin mezi českými zákazníky stále stoupá. Neváhají si za ně připlatit.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
„Uchazeči o naši franšízu nemusí mít zkušenosti z oboru logistiky. Naším franšízantem je i bývalý bankéř," prozrazuje Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo.
Pravidelná setkání franšízantů jsou pro franšízovou síť Helen Doron English v Česku velmi důležitá. Po dvouleté přestávce kvůli pandemií se mohou opět potkávat osobně.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.