Poptávka po licencích sílí
Jak se v České republice a na Slovensku momentálně dělá kavárenský byznys?
Všichni prožíváme velmi těžké období vzhledem k tomu, že kvůli restriktivním opatřením zavedeným v souvislosti s pandemickým šířením onemocnění COVID-19 je provoz poboček našich franšízantů v Česku i na Slovensku výrazně omezen. Mohu říci, že kavárenský byznys se v obou těchto zemích de facto zastavit a všechny subjekty v tzv. dodavatelsko-odběratelském řetězci dnes sahají na poslední zbytky svých rezerv, a to i přes úsporná opatření, která realizovaly.
Rozvíjet značku se Vám na českém trhu dařilo i loni. Pokračuje tento trend?
V Česku jsme v loňském roce během povinného uzavření provozoven byli schopní s aktuálními i novými franšízanty otevřít dohromady 3 nové kavárny a jednu „obléct do nového hávu“. Právě v těchto dnech pak s novými partnery finalizujeme projekty na další dvě pobočky. Ty by měly otevřít během následujících 3 až 4 měsíců. Spolu s našimi novými franšízanty věříme, že v této době již budou moci fungovat bez zásadních omezení.
Jak to bylo na Slovensku?
Na Slovensku jsme loni otevřeli jen jednu novou kavárnu, a i ta byla po týdnu fungování nuceně uzavřená kvůli Covidu. Mimo to jsme zrealizovali i jednu rekonstrukci již existující pobočky. Letos budeme na Slovensku spíš sčítat ztráty než otevírat nové kavárny. Primárním důvodem je fakt, že státní pomoc pro gastrosektor je na Slovensku v porovnání s Českem na mnohem nižší úrovni. V zásadě platí, že provozovatel kavárny v Česku, i když nemůže mít otevřeno a je odkázaný jen na státní pomoc, má velkou šanci na „přežití“. To bohužel pro naše partnery na Slovensku neplatí.
Jaké jsou plány ohledně dalšího rozšiřování sítě pro rok 2021? A to jak v Česku, tak i na Slovensku?
V roce 2021 se chceme odrazit od dna společně s našimi franšízanty a kavárnami v rámci franšízové sítě, které ustojí současnou složitou dobu. V Česku nepředpokládáme, že bychom přišli o další kavárnu, naopak chceme do našeho portfolia přidat 2 až 3 další. Na Slovensku jsme však už ztratili 12 kaváren a očekáváme i další úbytky. Proto jsme připravili projekt nastartování vlastní sítě kaváren Coffeeshop Company na Slovensku, kde máme v plánu každý rok otevřít minimálně 2 naše vlastní kavárny. Brzy přibude také náš nový e-shop jako zcela nový distribuční kanál, jehož prostřednictvím chceme oslovit hlavně fanoušky naší kvalitní kávy a stálé zákazníky, kteří si dnes nemohou vychutnat šálek dobré kávy v příjemném prostředí kavárny. Samozřejmě budeme rádi i za každého nového zákazníky. Tímto způsobem chceme podpořit značku samotnou a skrze synergický efekt i naše franšízové pobočky.
Jsou nějaké lokality, o které máte momentálně největší zájem?
Co se týče lokalit, jsme v posledních týdnech doslova „bombardováni“ realitními agenty či leasing manažery obchodních center s nabídkami, jejich parametry by v čase před pandemií byly považované jen za „sci-fi“. Ten, kdo skutečně věří v dlouhodobý potenciál investic do gastrobyznysu ve spolupráci se silnou značkou prostřednictvím franšízingu, si tak dnes může mezi lokalitami a nabídkami prostor opravdu vybírat.
Jaké vlastnosti u zájemců o franšízovou licenci zejména hledáte?
Spolupracujeme s různými typy franšízových partnerů – od klasických investorů s vlastními manažery a větším množstvím provozoven ve své síti až po jednoosobovou firmu založenou na šikovném majiteli, baristovi a účetním v jedné osobě s dobře fungujícím mobilním stánkem například na autobusové stanici. Náš koncept je flexibilní a funguje v případě jakékoli motivace, se kterou přijde zájemce o spolupráci na bázi franšízingu. Mezi nejdůležitější vlastnosti patří zdravý podnikatelský duch, zájem o gastronomii a samozřejmě snaha učit se nové věci a neustále zdokonalovat své podnikání. Vše ostatní už zabezpečíme přes naše dlouholeté „know-how“, vždyť značka Coffeeshop Company je na trhu prostřednictvím firmy Tizia jako franšízora od roku 2008.
Kromě otevírání poboček jste se zaměřili i na rebranding těch stávajících. Jak změny postupují?
V roce 2017 jsme spustili ambiciózní projekt pod názvem „New Corporate Identity“, a to v celé franšízové síti. Postupně jsme implementovali nový design koncept při budováni nových kaváren a zároveň jsme byli schopní realizovat průměrně 7 rekonstrukcí existujících poboček v síti s použitím nových architektonických prvků. Součástí tohoto projektu bylo i kompletně nové menu v kavárnách, kterým jsme reagovali především na potřebu rozšířit náš sortiment o větší a pestřejší nabídku jídel.
Kdo nese náklady spojené s rebrandingem, je to plně franšízant?
Za uplynulé 4 roky jsme nezrealizovali ani jednu rekonstrukci kaváren, při níž by všechny náklady s ní spojené nesl jen náš franšízový partner. Naše partnery podporujeme ve všech oblastech jejich podnikání a vedení pobočky – například pro ně vyjednáváme výhodnější podmínky pro nájemní smlouvy, a to neustále. Nejen před podpisem smlouvy na nový prostor. Proto se i při rekonstrukcích snažíme o optimální rozdělení nákladů minimálně mezi 3 strany – pronajímatele prostor, franšízanta jako nájemce a nás jako franšízora značky. Pro rok 2021 jsem s cílem reagovat na aktuální situaci připravili i nový systém na realizaci kaváren Coffeeshop Company. Ten s sebou přináší výrazné snížení vstupních nákladů na vybudování a otevření kavárny pro každého potenciálního zájemce o franšízovou licenci. Takto reagujeme na množství poptávek z minulosti i z dnešních dní od lidí, kteří cítí nebo vidí příležitost právě teď investovat do gastrobyznysu, ale disponují jen limitovaným množstvím okamžitých finančních prostředků a jsou zároveň omezeni v přístupu k úvěrům. Ještě sice nejsme tak daleko, abychom mohli jako někteří naši konkurenti inzerovat franšízovou nabídku větou „Podnikejte bez vlastní investice“, ale větu „Získejte vlastní značkovou kavárnu za bezkonkurenční cenu“ už můžeme začít směle používat.
Značka Coffeeshop Company působí na trhu prostřednictvím franšízora - firmy Tizia s.r.o. od roku 2008 pro trhy České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska.
PŘEČTI ČLÁNKY
O otevření vlastní kavárny uvažoval Alexander Stamenov dlouho. Co ho přimělo připojit se k franšízové síti Coffeeshop Company?
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Výročí 10 let na českém trhu oslavila rakouská franšízová síť Coffeeshop Company novou kavárnou ve Zlíně. Franšízanty hledá v celé ČR.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...