Poptávka po licencích sílí

Šance na podnikání / „Pro rok 2021 jsem s cílem reagovat na aktuální situaci připravili i nový systém na realizaci kaváren Coffeeshop Company. Ten s sebou přináší výrazné snížení vstupních nákladů na vybudování a otevření kavárny pro každého potenciálního zájemce o franšízovou licenci,“ prozrazuje Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
pondělí
29.03.2021
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
 

Jak se v České republice a na Slovensku momentálně dělá kavárenský byznys?
Všichni prožíváme velmi těžké období vzhledem k tomu, že kvůli restriktivním opatřením zavedeným v souvislosti s pandemickým šířením onemocnění COVID-19 je provoz poboček našich franšízantů v Česku i na Slovensku výrazně omezen. Mohu říci, že kavárenský byznys se v obou těchto zemích de facto zastavit a všechny subjekty v tzv. dodavatelsko-odběratelském řetězci dnes sahají na poslední zbytky svých rezerv, a to i přes úsporná opatření, která realizovaly.

Rozvíjet značku se Vám na českém trhu dařilo i loni. Pokračuje tento trend?
V Česku jsme v loňském roce během povinného uzavření provozoven byli schopní s aktuálními i novými franšízanty otevřít dohromady 3 nové kavárny a jednu „obléct do nového hávu“. Právě v těchto dnech pak s novými partnery finalizujeme projekty na další dvě pobočky. Ty by měly otevřít během následujících 3 až 4 měsíců. Spolu s našimi novými franšízanty věříme, že v této době již budou moci fungovat bez zásadních omezení.

Jak to bylo na Slovensku?
Na Slovensku jsme loni otevřeli jen jednu novou kavárnu, a i ta byla po týdnu fungování nuceně uzavřená kvůli Covidu. Mimo to jsme zrealizovali i jednu rekonstrukci již existující pobočky. Letos budeme na Slovensku spíš sčítat ztráty než otevírat nové kavárny. Primárním důvodem je fakt, že státní pomoc pro gastrosektor je na Slovensku v porovnání s Českem na mnohem nižší úrovni. V zásadě platí, že provozovatel kavárny v Česku, i když nemůže mít otevřeno a je odkázaný jen na státní pomoc, má velkou šanci na „přežití“. To bohužel pro naše partnery na Slovensku neplatí.

Jaké jsou plány ohledně dalšího rozšiřování sítě pro rok 2021? A to jak v Česku, tak i na Slovensku?
V roce 2021 se chceme odrazit od dna společně s našimi franšízanty a kavárnami v rámci franšízové sítě, které ustojí současnou složitou dobu. V Česku nepředpokládáme, že bychom přišli o další kavárnu, naopak chceme do našeho portfolia přidat 2 až 3 další. Na Slovensku jsme však už ztratili 12 kaváren a očekáváme i další úbytky. Proto jsme připravili projekt nastartování vlastní sítě kaváren Coffeeshop Company na Slovensku, kde máme v plánu každý rok otevřít minimálně 2 naše vlastní kavárny. Brzy přibude také náš nový e-shop jako zcela nový distribuční kanál, jehož prostřednictvím chceme oslovit hlavně fanoušky naší kvalitní kávy a stálé zákazníky, kteří si dnes nemohou vychutnat šálek dobré kávy v příjemném prostředí kavárny. Samozřejmě budeme rádi i za každého nového zákazníky. Tímto způsobem chceme podpořit značku samotnou a skrze synergický efekt i naše franšízové pobočky.

Jsou nějaké lokality, o které máte momentálně největší zájem?
Co se týče lokalit, jsme v posledních týdnech doslova „bombardováni“ realitními agenty či leasing manažery obchodních center s nabídkami, jejich parametry by v čase před pandemií byly považované jen za „sci-fi“. Ten, kdo skutečně věří v dlouhodobý potenciál investic do gastrobyznysu ve spolupráci se silnou značkou prostřednictvím franšízingu, si tak dnes může mezi lokalitami a nabídkami prostor opravdu vybírat.

Jaké vlastnosti u zájemců o franšízovou licenci zejména hledáte?
Spolupracujeme s různými typy franšízových partnerů – od klasických investorů s vlastními manažery a větším množstvím provozoven ve své síti až po jednoosobovou firmu založenou na šikovném majiteli, baristovi a účetním v jedné osobě s dobře fungujícím mobilním stánkem například na autobusové stanici. Náš koncept je flexibilní a funguje v případě jakékoli motivace, se kterou přijde zájemce o spolupráci na bázi franšízingu. Mezi nejdůležitější vlastnosti patří zdravý podnikatelský duch, zájem o gastronomii a samozřejmě snaha učit se nové věci a neustále zdokonalovat své podnikání. Vše ostatní už zabezpečíme přes naše dlouholeté „know-how“, vždyť značka Coffeeshop Company je na trhu prostřednictvím firmy Tizia jako franšízora od roku 2008.

Kromě otevírání poboček jste se zaměřili i na rebranding těch stávajících. Jak změny postupují?
V roce 2017 jsme spustili ambiciózní projekt pod názvem „New Corporate Identity“, a to v celé franšízové síti. Postupně jsme implementovali nový design koncept při budováni nových kaváren a zároveň jsme byli schopní realizovat průměrně 7 rekonstrukcí existujících poboček v síti s použitím nových architektonických prvků. Součástí tohoto projektu bylo i kompletně nové menu v kavárnách, kterým jsme reagovali především na potřebu rozšířit náš sortiment o větší a pestřejší nabídku jídel.

Kdo nese náklady spojené s rebrandingem, je to plně franšízant?
Za uplynulé 4 roky jsme nezrealizovali ani jednu rekonstrukci kaváren, při níž by všechny náklady s ní spojené nesl jen náš franšízový partner. Naše partnery podporujeme ve všech oblastech jejich podnikání a vedení pobočky – například pro ně vyjednáváme výhodnější podmínky pro nájemní smlouvy, a to neustále. Nejen před podpisem smlouvy na nový prostor. Proto se i při rekonstrukcích snažíme o optimální rozdělení nákladů minimálně mezi 3 strany – pronajímatele prostor, franšízanta jako nájemce a nás jako franšízora značky. Pro rok 2021 jsem s cílem reagovat na aktuální situaci připravili i nový systém na realizaci kaváren Coffeeshop Company. Ten s sebou přináší výrazné snížení vstupních nákladů na vybudování a otevření kavárny pro každého potenciálního zájemce o franšízovou licenci. Takto reagujeme na množství poptávek z minulosti i z dnešních dní od lidí, kteří cítí nebo vidí příležitost právě teď investovat do gastrobyznysu, ale disponují jen limitovaným množstvím okamžitých finančních prostředků a jsou zároveň omezeni v přístupu k úvěrům. Ještě sice nejsme tak daleko, abychom mohli jako někteří naši konkurenti inzerovat franšízovou nabídku větou „Podnikejte bez vlastní investice“, ale větu „Získejte vlastní značkovou kavárnu za bezkonkurenční cenu“ už můžeme začít směle používat.


Značka Coffeeshop Company působí na trhu prostřednictvím franšízora - firmy Tizia s.r.o. od roku 2008 pro trhy České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska.


Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company / „V současné době finalizujeme ve spolupráci s novými franšízanty projekty na další 2 pobočky na českém trhu. Ty by měly otevřít během následujících 3 až 4 měsíců,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015