Steaková franšíza
Ačkoli by se mohlo zdát, že do podnikání v oblasti gastronomie by se mohl v současnosti vrhnout jen milovník adrenalinu, není tomu zcela tak. Je sice pravdou, že na trhu vidíme řadu franšízových značek, které svou činnost spíše utlumují a současně se připravují na znovuotevření. „Ti, co přežijí, mohou mít restart zatížený úvěry, které si nesou z této doby a bude to pro ně náročné. Mnoho konceptů ještě dnes zcela neví, jaké budou jejich konečné ztráty. Na druhou stranu je teď příležitost získat nejen pro nové franšízanty za dobré podmínky lokality, které dříve byli nedostupné, jak finančně, tak obecně,“ říká Lenka Nováková, konzultantka poradenské společnosti PROFIT system franchise services.
Každý podnikatel by však měl myslet na budoucnost a již dnes plánovat další rozvoj svého byznysu. Právě tak k tomu přistupuje například lotyšská franšízová síť steakhousů Steiku Haoss. Ta v České republice aktuálně hledá zájemce o master-franšízovou licenci. Ta mu umožní budovat řetězec restaurací a dosahovat zisku nejen z provozu těch svých, ale také z prodeje single licencí. „Naším cílem je najít ambiciózní a motivované franšízové partnery, kteří využijí našich zkušeností a expandují do nových regionů a teritorií,“ říká David Cima, regionální manažer sítě Steiku Haoss.
Zájemce o master-franšízu za licenci pro celý náš trh zaplatí zhruba 300 tisíc eur. Investice potřebná do otevření jedné restaurace se pohybuje okolo 25 tisíc eur. Měsíčně pak franšízant odvádí franšízový poplatek ve výši 6 % z čistého měsíčního prodeje. V rámci spolupráce získá partner od franšízora kromě kompletního know-how také například pomoc s výběrem místa, následně vybudováním restaurace a jejím zařízením. Samozřejmostí je i komplexní školení a podpora při najímání zaměstnanců a jejich proškolení.
Důvěrně známý region
Uchazeči o licenci by již na samém začátku jednání měli mít zpracovanou obchodní strategii a plán rozvoje pro konkrétní teritorium. Klíčovou roli pro udělení licence hraje dostupnost vhodných prostor pro budoucí restaurace. Právě tomu současná situace nahrává. Z nejrůznějších stran totiž zní, že v důsledku pandemie se na trhu objevilo mnoho atraktivních prostor, které lze získat za podmínek, o nichž by se v minulosti mohlo podnikatelům jen zdát.
Podle vedení rodinné sítě restaurací Steiku Haoss je nutné, aby budoucí franšízant znal velmi důvěrně situaci a vztahy v regionu, ve kterém plánuje svou pobočku, případně i několik dalších, otevírat. Důležité jsou také zkušenosti s marketingem a rozvojem podnikání, stejně jako s finančním řízením a kontrolou nákladů.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšíza Burrito Loco se chce rozšířit z Prahy do dalších regionů. Na kolik přijde franšízanty vstup do podnikání s touto značkou?
Známá síť pizzerií nabízí licence. Franšízanti, kteří otevřou pobočku do konce roku 2021 získají část investice zpět.
Zahraniční značky mají stále zájem expandovat do Česka. Jejich chuť ukousnout si alespoň kousek z koláče českých zákazníků nezkazila ani pandemie.
Rodinná síť restaurací z Lotyšska Steiku Haoss chce překročit hranice země. Nabízí příležitost pro master-franšízanty.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...