Amici míří do Prahy a nejen tam

Nevyděláváš? Neplatíš!/ / Pokud franšízant Amici nevydělává, neplatí franšízorovi žádné poplatky. „Naštěstí jsou tyto situace velmi výjimečné a umíme na ně reagovat,“ říká spolumajitel sítě Roman Zajíc.
Středa
06.10.2021
Expanze na domácím trhu i na Slovensku. To jsou plány gastronomické franšízy Amici. Musí mít budoucí franšízanti zkušenosti s gastronomií?
 

Pobočka sítě Amici doposud v našem hlavním městě neměla zastoupení, to se však brzy změní. Během října zahájí svůj provoz první pražská pobočka ve formátu Amici Delivery & Takeaway, milovníci burgerů a pizzy ji najdou v Nuslích. Následovat hned v listopadu bude pobočka v OC Bořislavka, kde si budou moci zákazníci i posedět v bistru. „V Praze a okolí chystáme otevřít do konce roku několik dalších provozoven pro které hledáme aktuálně vhodná místa. Do sítě přidáme pobočky, které budou zaměřeny pouze na rozvoz, čímž docílíme značného snížení vstupních nákladů na pořízení celé provozovny i značně nižších nákladů na provoz. V této oblasti plánujeme mít kolem 15 až 20 poboček, abychom byli schopni uspokojit každého zákazníka v rozumném čase,“ prozrazuje Roman Zajíc, spolumajitel Amici Pizza & Burgers.

Otevření další pražské provozovny je pak naplánováno na začátek roku 2022 v OC Hráského na pražském Chodově. Dále bude na řadě pobočky Amici Bistro & Delivery v projektu Dock in Five na Palmovce a v nově vznikajícím Smíchov City. Pro tyto dvě pobočky hledá vedení konceptu aktuálně franšízové partnery. Pokud je do doby plánovaného zahájení provozu nenajde, otevře je franšízor jako vlastní s možností převedení do franšízy. „Nesoustředíme se však pouze na Prahu a okolí. Aktuálně hledáme partnery do dalších měst po celé republice. Nejvíce aktuálně preferujeme Pardubice, České Budějovice nebo třeba Plzeň. Zajímavé jsou pro nás však i menší města jako například Kladno,“ vypočítává Zajíc.

Zkušenosti výhodou, ne podmínkou

Na nezájem ze strany potenciálních franšízantů si značka Amici Pizza & Burgers nemůže stěžovat. Podle Zajíce je zřejmý zejména zájem ze strany obchodních center mít značku ve svém portfoliu. „Setkáváme se také s větším zájmem o naše franšízy, ale jsme v situaci kdy si naše partnery skutečně vybíráme. Osvědčil se nám model, že má franšízant více než jednu provozovnu, což ukazuje, že náš business model opravdu funguje. Na druhou stranu je velkou výhodou spolupráce s námi fakt, že franšízant nemusí mít předchozí zkušenost s gastrem nebo vlastním podnikáním. Vše potřebné ho naučíme,“ říká spolumajitel značky Amici Pizza & Burgers. Důkazem fungujícího konceptu je i fakt, že hned několik franšízantů Amici se rekrutuje z řad stávajících zaměstnanců sítě. Pro vedení konceptu to představuje výhodu zejména v tom, že znají velmi dobře provoz poboček.

V době pandemie, která velmi silně tuzemský gastronomický trh, se značce Amici osvědčila její orientace na služby delivery a take away. Zaznamenali díky tomu nárůst poptávky, která je vysoká i v současné době. Posílení v této oblasti tak bylo nezbytné. „Museli jsme posílit provozy o více personálu a zaměřit se hodně na kontrolu kvality do, které investujeme nemalé prostředky. Bohužel stále však pozorujeme i vysoký nárůst nákladů, který jsme nuceni promítnout do celkové ceny produktu. Věříme však, že naši zákazníci jsou ochotni si za kvalitu připlatit. Zároveň určitě nepatříme k nejdražším v tomto segmentu,“ vysvětluje Zajíc.

Ambiciózní plány má značka i pro rok 2022, a to zejména na poli expanze. Ta se nebude omezovat výhradně na Česko. Vykročit chce síť i za hranice, a to v první fázi na Slovensko. Nahrává tomu totiž nejen to, že je to nám Čechům nejbližší krajina, ale také úspěch, kterému se u našich sousedů již několik let dostává burgerům z kuchyně Amici.


Práce, nasazení, vzdělávání / Díky systému zaškolení a následné participaci na řízení provozu a dalších oblastí spojených s byznysem konceptu Amici si franšízu může pořídit i člověk bez předchozí zkušenosti v gastronomii. Důležitější je pro franšízora chuť daného člověka na sobě pracovat a učit se.