Formát na přání / Bageterie Boulevard nabízí franšízantům možnost si vybrat, jaký typ pobočky by chtěli provozovat. Podle toho, zda zvolí formát High Street Store, Foodcourt nebo Drive, se pak odvíjí i nároky na lokalitu a výše jejich investice.
Středa
19.01.2022
Bageterie Boulevard se od začátku roku rozrostla o 4 nové restaurace. A v úmyslu má otevírání dalších. Kolik musí franšízant investovat z vlastní kapsy?
 

V březnu to bude 19 let, co v České republice otevřela své dveře zákazníkům první restaurace konceptu Bageterie Boulevard. Od té doby se značce podařilo rozšířit se do téměř všech koutů Česka, kde aktuálně funguje 52 poboček. A nejen to, od začátku svého fungování se konceptu podařilo vstoupit i na zahraniční trhy. Restaurace Bageterie Boulevard tak najdeme v Drážďanech, Bratislavě nebo v Dubaji.

Zatím poslední otevřené restaurace u nás najdou zákazníci nově v City Park Jihlava, v Praze na Václavském náměstí a nákupním centru Westfield Park Chodov a také v Rudné u Prahy, kde našel své místo formát drive. Kromě něj nabízí vedení společnosti franšízantům možnost otevřít si pobočku na hlavních třídách v centrech měst (tzv. High street) nebo ve food courtech obchodních center. Franšízor také hledá franšízanty pro své nové restaurace ve městech jako například Ústí nad Labem, Chomutov, Mělník nebo Tábor. 

Cena vlastního podnikání

Náklady na otevření franšízové restaurace Bageterie Boulevard začínají na zhruba 5 milionech Kč. Část investice je možné financovat bankovním úvěrem, s jehož získáním může franšízantovi pomoci sám franšízor, a to díky dohodnuté spolupráci s bankami. Podmínkou však je, že minimálně 2,5 milionu Kč investuje zájemce o franšízu z vlastních prostředků. Uchazeč o franšízovou licenci se musí také připravit na uhrazení vstupního poplatku ve výši 15 tisíc eur (cca 367 tisíc Kč) a pak také vratné kauce, která činí 1 milion Kč.

Během spolupráce bude franšízový partner odvádět i pravidelné měsíční poplatky. Franšízový poplatek činí 6 % z čisté tržby, 2 % pak zaplatí za správu konceptu, další 2 % putují do Fondu modernizace. Do marketingu pak investuje 2 % z tržeb, polovina jde na centrální marketing, druhá pak na ten lokální. Pokud však franšízant nevydělává, franšízový poplatek 6 % neplatí.


Inspirace ze západu / Bageterie Boulevard je i díky svému označení jako exprès gourmet koncept protipólem amerických fastfoodových řetězců. Vychází z evropských základů gastronomie s odkazem především na Francii.