Otevíráme sushi fast-food

Nastavení jako základ úspěchu / Příprava celého franšízového konceptu Mr. Sushito zabrala zhruba tři roky. Během nich jeho majitelé ladili každý detail všech procesů tak, aby své zkušenosti a veškeré know-how mohli poskytnout svým budoucím franšízovým partnerům.
Čtvrtek
21.04.2022
Správný prostor, nadšení a odhodlání i kapitál na rozjezd. To vše potřebují franšízanti pro otevření vlastní pobočky pod značkou Mr. Sushito. Kolik musí investovat?
 

Mr. sushito je mladý koncept rychlého stravování zaměřený na zdravá a originální jídla výhradně z čerstvých surovin. Sushi restaurace této značky zatím najdeme ve čtyřech moravských městech – v Brně, Ostravě, Prostějově a Olomouci, kde funguje zatím první franšízová provozovna sítě. Prostřednictvím dalších by ji majitelé chtěli rozšířit i do Čech. Franšízantům kromě know-how nabízí i letité zkušenosti s působením na tuzemském trhu.

Vstupní poplatek, jehož zaplacením získá franšízant právo podnikat pod hlavičkou Mr. Sushito, startovací balíček potřebná školení, vizualizaci jeho budoucí pobočky a také územní exkluzivitu. Díky ní si může být jistý, že v blízkosti jeho provozovny neotevře jak franšízor, tak nějaký další franšízant konkurenční pobočku. Investice do samotného otevření sushi restaurace včetně jejího vybavení se v případě menší pobočky nebo té ve foodcourtu nákupního centra pohybuje od 0,7 do 0,9 milionu Kč. Pokud je cílem franšízanta otevřít větší provozovnu, musí se připravit na investici začínající na částce 1 milion Kč. Konečná výše investice ve finále závisí na velikosti a stavu prostor budoucí pobočky Mr. Sushito.

V průběhu spolupráce pak na partnery tohoto českého franšízového konceptu čeká průběžný franšízový poplatek ve výši 5 % z obratu, další 2 % z obratu pak franšízant odvádí v rámci marketingového poplatku. Co se týče prostoru pro provozovnu Mr. Sushito, měl by splňovat hned několik kritérií. Její velikost by neměla být menší než 50 m2, zároveň by měla mít vstup z ulice s velkou výlohou, což samozřejmě neplatí v případě pobočky food courtu nákupního centra. To, co platí všude je její umístění na frekventovaném místě.


Jedinečný produkt / První nápad o založení Mr. Sushito padl při cestách po Evropě dvou bratrů, kteří narazili na pokrm Sushi Burrito. Rozhodli se, že ochutnat ho musí celé Česko.