Školní bufety ve franšíze
V dynamickém rozvoji chce síť, která aktuálně čítá 45 poboček, i nadále pokračovat. Pomoci jí v tom má i franšízový systém, který nabízí možnost spolupráce dalším partnerům. „Bistra jsme od začátku budovali tak trochu franšízově, aniž bychom o tom věděli. Postupně jsme si vytvořili návody a postupy prakticky na vše co se u nás děje od administrativy přes marketing až po samotný provoz. Tím, se nám velmi zrychlila možnost expanze, jelikož jsme v podstatě jen vše kopírovali a tím celý proces rozšiřování počtu poboček výrazně zrychlil,“ říká Marek Leffler, CEO společnosti Designex Food, která za celou sítí stojí.
V současné době se vedení společnosti soustředí primárně na základní, střední a vysoké školy, se kterými již má zkušenosti. Podle Lefflera je však celý koncept navržen tak, že perfektně zapadne prakticky do každé "veřejné" budovy, ať už jde o nemocnici, úřad, soud či firemní kantýnu. De facto tedy kamkoliv, kde je žádoucí zajistit rychlé a dobré jednoduché občerstvení. V Česku má poskytovatel licence vytipovaných 570 škol, které jsou pro umístění ReFresh Bistra vhodná, a dalších cca 140 veřejných budov, kam by se bistra také hodila. „Do 10 let bychom rádi obsadili alespoň 25 % potenciálního počtu poboček, a mít tedy zrhuba 180 poboček. Věříme, že tento cíl budeme schopni naplnit právě díky spolupráci s novými franšízovými partnery,“ doplňuje Leffler.
Finance i nasazení
Zájemce o franšízovou licenci nemusí mít zkušenosti z oblasti gastronomie. Důležité je zapálení pro tento druh byznysu a snaha posouvat celou síť společně s jejím vedením. Klíčovou roli pak hrají také finance. Uchazeč o franšízu by měl mít dostatek prostředků na financování vstupní investice ve výši zhruba 250 tisíc Kč. Využít může jak vlastní, tak i externí kapitál. Poskytovatel licence se podílí na spolufinancování vybavení provozovny franšízanta, a to ve výši zhruba 40 % jeho ceny. Dále se musí potenciální franšízant připravit na placení pravidelných měsíčních poplatků. Franšízový poplatek činí 4 % z obratu, na marketing pak měsíčně posílá 1 % z obratu. Návratnost investice odhaduje Franšízor na 4 - 8 měsíců od otevření bistra.

PŘEČTI ČLÁNKY

Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Miroslav Fojtík se rozhodl opustit dráhu středoškolského učitele a chtěli s manželkou začít podnikat. Jak hodnotí šest let zkušeností franšízanta Kofi Kofi ve Znojmě?
Loni ohlásilo zájem vstoupit na franšízový trh hned několik značek. Řada dalších pak začala s větší propagací franšízové nabídky.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...