Plníme sen o vlastní kavárně
CrossCafe patří mezi koncepty, kterým se na trhu daří, což mohou dokázat na nárůstu tržeb a počtu poboček. Navíc mají za sebou zajímavou investici do vlastní pražírny. Co může franšízor nabídnout zájemcům o spolupráci nám v rozhovoru přiblížil ředitel společnosti David Štangler osobně.
Kolik má nyní síť CrossCafe celkem poboček a jak se vyvíjí jejich počet?
Aktuálně má naše síť 24 poboček v deseti městech. Od listopadu 2022 do dubna 2023 jsme otevřeli pět nových provozoven, po jedné v Hradci Králové a v Pardubicích a tři v naší domovské Plzni. V letošním roce plánujeme otevřít tři nové kavárny a vstoupit minimálně do jednoho nového regionu.
Jaký je aktuální počet franšízantů?
V současné době jich máme šest, ale vzhledem k dalšímu rozšiřování sítě bychom rádi získali i nové partnery.
Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových poboček?
Zejména v krajských městech, kde ještě provozovny nemáme. Zajímají nás například České Budějovice, Karlovy Vary nebo Jihlava a určitě bychom rádi expandovali také v Ostravě.
Přiblížíte, jak se vyvíjí trh, kdo jsou primárně vaši zákazníci a jak se vyvíjí poptávka?
Kavárenský trh v Česku je aktuálně velice konkurenčním prostředím. Vedle zavedených řetězců vznikla a dále se rozšiřuje velice silná konkurence v podobě lokálních kaváren. Našimi primárními hosty jsou mladší lidé do 45 let a většinově jsou to ženy. Část našich hostů samozřejmě tvoří také muži a specificky v některých kavárnách i senioři, respektive zejména seniorky. Protože do našich kaváren chodí tak široké spektrum hostů, průběžně tomu přizpůsobujeme i naši nabídku. Dnes si k nám můžete zajít nejen na kávu a dort, ale dát si u nás také plnohodnotný oběd s polévkou a vybrat si z nabídky našich čerstvých sendvičů. I díky tomu tržby za rok 2023 naplnily naše očekávání a oproti roku 2022 se zvýšily o 21 %.
Prozradíte, jaký může franšízant očekávat zisk z obratu na pobočce?
Samozřejmě záleží na umístění kavárny, ať už v rámci regionu nebo konkrétního města, a s tím související náklady, např. na nájem. Důležitá je také skladba hostů nebo cenová politika konkrétního franšízanta, ale do hry vstupuje i řada dalších faktorů. Mezi jednotlivými kavárnami tak pochopitelně vznikají rozdíly. Když to hodně zobecním, tak se průměrný zisk pohybuje na úrovni 10 %.
Jak se daří nové CrossCafe Pražírně a jaké nové možnosti jste díky ní získali?
Pražírna je pro síť CrossCafe zásadní projekt a zatím naplňuje naše očekávání. Je to jeden z dalších kroků na cestě neustálého vylepšování kvality naší kávy. Už od roku 2019 naše pobočky nabízejí hostům vedle naší vlastní směsi CrossCafe Blend i výběrové arabiky, které na mlýnku obměňujeme třikrát až čtyřikrát do roka.
Naprosto klíčový je pro nás zejména fakt, že máme nově pod kontrolou celý proces zpracování kávy od zeleného zrna až po lahodný šálek espressa, který dostává host. Díky vlastní pražírně zároveň našim franšízantům nabízíme nové zdroje příjmů. Vedle možnosti kaváren zařadit do nabídky filtrovanou kávu také rozšiřujeme nabídku našich CrossShopů, kde si naši hosté mohou zakoupit balenou kávu pro domácí použití.
Jaký je ideální franšízant – komu tento byznys sedne?
Když se při pohovorech franšízantů ptám, proč za mnou přišli, v 90 % mi odpovídají stejně: „vždycky jsem chtěl nebo chtěla mít svoji kavárnu.“ Za mě to skvěle vystihuje nadšení, které má náš franšízant mít. Hledáme tedy prioritně ty, kdo si chtějí splnit svůj sen. Základem je, abychom byli naladěni na stejnou vlnu a aby potenciální franšízant věřil našemu konceptu. Ideální je také historická zkušenost s gastronomií, která nám významně ulehčuje proces zaškolení. Není však podmínkou. Podmínek, které musí franšízant splnit, abychom se stali partnery, je samozřejmě víc, ale základ úspěchu tvoří především společná vize.
V čem vidíte své největší konkurenční výhody?
Asi bych řekl, že naše provozovny kombinují to nejlepší, co trh nabízí. Na jedné straně jsme řetězec, který hostům zaručí stejnou kvalitu ve všech pobočkách a velice rychlou obsluhu. Víme, že až 40 % hostů si totiž svou objednávku odnáší s sebou, proto tento parametr považujeme za opravdu důležitý. Na druhou stranu jsou však naše produkty kvalitativně srovnatelné, nebo dokonce lepší než lokální konkurence. Kvalitu máme plně pod kontrolou díky vlastní poctivé výrobě v kavárnách, kde se v průběhu dne připravují čerstvé sendviče, tvarohy, jogurty nebo saláty, a samozřejmě i díky moderní výrobně v Plzni. Zde podle receptur našeho šéfkuchaře Luboše Martínka pečeme dorty, koláče a pečivo a vaříme vydatné zeleninové polévky a některá hlavní jídla.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
ČAF představila držitele cen soutěže Franchisa roku za rok 2019. První příčku a cenu veřejnosti získal koncept CrossCafe. Další obsadily franšízy Poe-Poe a Partners Market.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...