Plníme sen o vlastní kavárně

Mgr. David Štangler, ředitel CrossCafe / Obrat franšízové sítě se v posledním roce zvedl o 21 % a franšízor investoval do nové pražírny.
pondělí
11.03.2024
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
 

CrossCafe patří mezi koncepty, kterým se na trhu daří, což mohou dokázat na nárůstu tržeb a počtu poboček. Navíc mají za sebou zajímavou investici do vlastní pražírny. Co může franšízor nabídnout zájemcům o spolupráci nám v rozhovoru přiblížil ředitel společnosti David Štangler osobně.

Kolik má nyní síť CrossCafe celkem poboček a jak se vyvíjí jejich počet?

Aktuálně má naše síť 24 poboček v deseti městech. Od listopadu 2022 do dubna 2023 jsme otevřeli pět nových provozoven, po jedné v Hradci Králové a v Pardubicích a tři v naší domovské Plzni. V letošním roce plánujeme otevřít tři nové kavárny a vstoupit minimálně do jednoho nového regionu.

Jaký je aktuální počet franšízantů?

V současné době jich máme šest, ale vzhledem k dalšímu rozšiřování sítě bychom rádi získali i nové partnery.

Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových poboček?

Zejména v krajských městech, kde ještě provozovny nemáme. Zajímají nás například České Budějovice, Karlovy Vary nebo Jihlava a určitě bychom rádi expandovali také v Ostravě.

Přiblížíte, jak se vyvíjí trh, kdo jsou primárně vaši zákazníci a jak se vyvíjí poptávka?

Kavárenský trh v Česku je aktuálně velice konkurenčním prostředím. Vedle zavedených řetězců vznikla a dále se rozšiřuje velice silná konkurence v podobě lokálních kaváren. Našimi primárními hosty jsou mladší lidé do 45 let a většinově jsou to ženy. Část našich hostů samozřejmě tvoří také muži a specificky v některých kavárnách i senioři, respektive zejména seniorky. Protože do našich kaváren chodí tak široké spektrum hostů, průběžně tomu přizpůsobujeme i naši nabídku. Dnes si k nám můžete zajít nejen na kávu a dort, ale dát si u nás také plnohodnotný oběd s polévkou a vybrat si z nabídky našich čerstvých sendvičů. I díky tomu tržby za rok 2023 naplnily naše očekávání a oproti roku 2022 se zvýšily o 21 %.

Prozradíte, jaký může franšízant očekávat zisk z obratu na pobočce?

Samozřejmě záleží na umístění kavárny, ať už v rámci regionu nebo konkrétního města, a s tím související náklady, např. na nájem. Důležitá je také skladba hostů nebo cenová politika konkrétního franšízanta, ale do hry vstupuje i řada dalších faktorů. Mezi jednotlivými kavárnami tak pochopitelně vznikají rozdíly. Když to hodně zobecním, tak se průměrný zisk pohybuje na úrovni 10 %.

Jak se daří nové CrossCafe Pražírně a jaké nové možnosti jste díky ní získali?

Pražírna je pro síť CrossCafe zásadní projekt a zatím naplňuje naše očekávání. Je to jeden z dalších kroků na cestě neustálého vylepšování kvality naší kávy. Už od roku 2019 naše pobočky nabízejí hostům vedle naší vlastní směsi CrossCafe Blend i výběrové arabiky, které na mlýnku obměňujeme třikrát až čtyřikrát do roka.

Naprosto klíčový je pro nás zejména fakt, že máme nově pod kontrolou celý proces zpracování kávy od zeleného zrna až po lahodný šálek espressa, který dostává host. Díky vlastní pražírně zároveň našim franšízantům nabízíme nové zdroje příjmů. Vedle možnosti kaváren zařadit do nabídky filtrovanou kávu také rozšiřujeme nabídku našich CrossShopů, kde si naši hosté mohou zakoupit balenou kávu pro domácí použití.

Jaký je ideální franšízant – komu tento byznys sedne?

Když se při pohovorech franšízantů ptám, proč za mnou přišli, v 90 % mi odpovídají stejně: „vždycky jsem chtěl nebo chtěla mít svoji kavárnu.“ Za mě to skvěle vystihuje nadšení, které má náš franšízant mít. Hledáme tedy prioritně ty, kdo si chtějí splnit svůj sen. Základem je, abychom byli naladěni na stejnou vlnu a aby potenciální franšízant věřil našemu konceptu. Ideální je také historická zkušenost s gastronomií, která nám významně ulehčuje proces zaškolení. Není však podmínkou. Podmínek, které musí franšízant splnit, abychom se stali partnery, je samozřejmě víc, ale základ úspěchu tvoří především společná vize.

V čem vidíte své největší konkurenční výhody?

Asi bych řekl, že naše provozovny kombinují to nejlepší, co trh nabízí. Na jedné straně jsme řetězec, který hostům zaručí  stejnou kvalitu ve všech pobočkách a velice rychlou obsluhu. Víme, že až 40 % hostů si totiž svou objednávku odnáší s sebou, proto tento parametr považujeme za opravdu důležitý. Na druhou stranu jsou však naše produkty kvalitativně srovnatelné, nebo dokonce lepší než lokální konkurence. Kvalitu máme plně pod kontrolou díky vlastní poctivé výrobě v kavárnách, kde se v průběhu dne připravují čerstvé sendviče, tvarohy, jogurty nebo saláty, a samozřejmě i díky moderní výrobně v Plzni. Zde podle receptur našeho šéfkuchaře Luboše Martínka pečeme dorty, koláče a pečivo a vaříme vydatné zeleninové polévky a některá hlavní jídla. 


Krajská města dobrou kavárnu uživí / Příležitost pro založení nové franšízy je zejména ve větších městech. Franšízora zajímají České Budějovice, Karlovy Vary, Jihlava a Ostrava.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015