Trh se ubírá ke zdravější stravě

Filip Calta, provozní ředitel franšízy ReFresh Bistro / „Letos přibude minimálně deset franšízových poboček. Prostor pro další je všude tam, kde je větší škola."
pondělí
17.06.2024
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
 

Kolik má franšízová síť Refresh Bistro nyní celkem poboček a jaké jsou nebližší plány na nové?

Aktuálně máme téměř 70 poboček. Za poslední rok jsme otevřeli rekordních 28 nových bister a v plánu pro rok 2024 je otevřít dalších deset. Naším cílem je pokračovat v expanzi a posilování naší pozice na trhu.

Kolik franšízantů je v síti? Je u vás běžné, že má jeden člověk více bister?

Aktuálně máme 22 franšízantů, kteří provozují přes 40 franšízových poboček. Tato spolupráce je základním kamenem naší expanze, a každého franšízanta si pečlivě vybíráme, aby zajistil naše vysoké standardy kvality a služeb. Franšízing nám umožňuje růst s partnery, kteří sdílejí naši vášeň pro kvalitní stravování a inovace ve školním stravování.

Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových bister?

Největší potenciál vidíme v menších městech a regionech, které dosud nemají přístup k tomuto typu stravování. Mnoho škol a školních zařízení v těchto oblastech hledá moderní a kvalitní řešení školního stravování, které by odpovídalo současným trendům a potřebám studentů. Rozšiřování do těchto lokalit nám umožňuje dosáhnout nových zákazníků a zároveň pozitivně přispět ke zlepšení stravovacích návyků v celé zemi.

Přiblížíte, jak se vyvíjí trh a tím pádem i nabídka na pobočkách?

Trh se ubírá ke zdravější stravě a alternativním stravovacím směrům, ale na školách se tento trend projevuje méně. Přizpůsobujeme se tím, že rozšiřujeme sortiment o produkty s ovocnou složkou, připravujeme vlastní jogurty, tortilly a další. Přesto zůstávají různé druhy zapečených toustů naším nejžádanějším produktem. Tímto způsobem reagujeme na rostoucí poptávku po zdravějších a variabilnějších možnostech stravování.

V čem vidíte hlavní konkurenční výhody vaší franšízy?

Lišíme se atraktivním zákaznickým programem v podobě věrnostních karet, které našim zákazníkům dokážou zlevnit jednotlivé produkty o 10-20 % oproti běžné ceně. Naše konkurenční výhody spočívají také v rychlosti obsluhy, adaptované na krátké školní přestávky a atraktivním designu našich bister. Dovedeme rychle otevírat další pobočky a neustále inovujeme produkty podle aktuální poptávky zákazníků.

Jaký je průměrně zisk z obratu na pobočce?

Zisk z obratu na pobočce se výrazně liší, závisí na faktorech jako náklady na personál a nájemné, které má každá škola jiné. Návratnost investice do školního bufetu je obvykle 7-15 měsíců. Franšízanti obsluhující sami mohou z pobočky pěkně žít, se zaměstnanci je vhodné mít více poboček.

Kdo je podle vás ideálním typem osobnosti na založení úspěšné nové pobočky?

Ideální franšízant pro ReFresh Bistro je cílevědomý a zapálený pro myšlenku zlepšení školního stravování, se zájmem o aktivní účast na budování značky. Zkušenosti s managementem, gastro provozem či vedením lidí jsou výhodou, ale díky našemu komplexnímu podpůrnému programu nejsou podmínkou. Nabízíme různé modely franšízy, od intenzivní každodenní péče o bistro až po management na dálku. Tím umožňujeme flexibilitu pro různé typy osobností a životních situací, včetně těch, kteří chtějí kombinovat podnikání s jinými aktivitami nebo strávit více času s rodinou.


ReFresh Bistro zná prostředí škol / Nabídka vychází se současných trendů stravování a produkty jsou přizpůsobené tomu, aby je obsluha vydala za přestávku.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015