Z asistentky ředitelkou díky franšíze
Kdy a jak vznikla myšlenka školních bister ReFresh Bistro?
Myšlenka na vznik školních bister ReFresh Bistro se zrodila v roce 2017, když Marek Leffler, zakladatel firmy, dostal nabídku od své bývalé střední školy provozovat tamní svačinový bufet. Vnímal to původně jako marketingový projekt své agentury, ale brzy v něm spatřil zajímavou podnikatelskou příležitost. První bistro otevřel a rychle rozšířil síť na více škol v Praze a okolí. Jsem součástí týmu od samého začátku, kdy jsem byla přizvána jako asistentka. Díky mému vzdělání v personalistice a zájmu o vzdělávání jsem se rychle zapojila do rozvoje konceptu a nyní vedu celý projekt ReFresh Bistro jako ředitelka společnosti. Od počátku jsme se zaměřili na moderní design, široký sortiment potravin a využívání technologických novinek, což nám umožnilo stát se oblíbeným místem pro studenty.
Jaký byl pro vás nejtěžší, a naopak nejhezčí moment podnikání?
Nejtěžším momentem bylo pro nás období pandemie COVID-19, kdy jsme museli odepsat zásoby v hodnotě přesahující 2,5 milionu korun a hrozil nám krach. Podařilo se nám však sjednat přijatelné podmínky splácení s dodavateli a bistra znovu otevřít. Mohu ale říci, že „díky“ COVID-19 jsme měli v daný rok i velikou expanzi, která naši firmu velmi posunula. Během tohoto období jsme získali a otevřeli 17 nových poboček, což bylo téměř dvakrát více než jsme ročně otevírali před pandemii. Naopak nejhezčím momentem bylo získání ocenění za Nejzajímavější franšízu roku 2023, což bylo velkým uznáním naší práce a inovací v oblasti školních bister.
Čím si myslíte, že zaujala porotu při získání tohoto ocenění?
Domníváme se, že jsme porotu zaujali především unikátností našeho školních bister. Školní bistra jsou neobvyklým podnikáním v neobvyklém prostředí, které před námi nikdo nedělal. Většina školních bufetů byla dříve tmavá, zastaralá místa, která studentům nenabízela kvalitní a zdravé stravování. Náš koncept přináší modernizaci těchto prostor, široký sortiment čerstvých a zdravých potravin, a zaměřuje se na potřeby studentů i škol. Díky rychlosti proškolené obsluhy odbavíme desítky zákazníků za velmi krátký čas přestávek, což je naším esem v rukávu.
Jaké má plány do nejbližšího období?
V nejbližším období se chceme soustředit na další rozšiřování sítě našich bister a zvyšování efektivity obsluhy. Plánujeme otevřít nové pobočky v dalších městech a školách po celé České republice. Naším cílem je rozšířit koncept ReFresh Bistro pomocí franšízového modelu, který poskytuje podnikatelům stabilní a perspektivní podnikání s kvalitní podporou a zázemím.
Co by vzkázala zájemcům o vlastní franšízu s vaším konceptem?
Potenciálním zájemcům bych ráda vzkázala, aby se nebáli podnikat a připojili se k naší dynamické a inovativní síti školních bister. Nabízíme stabilní a perspektivní byznys model s kvalitní podporou a zázemím. Naše franšízy poskytují výhodu zavedeného konceptu s moderním designem a širokým sortimentem zdravých a čerstvých potravin. Chceme spolupracovat s partnery, kteří jsou ochotni aktivně se zapojit do rozvoje konceptu a přinášet nové nápady pro zlepšení stravovacích možností ve školách. Franšízový model nám umožňuje rychle a efektivně rozšiřovat naši síť, což přináší výhody nejen nám, ale i našim franšízantům.
PŘEČTI ČLÁNKY
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
Znáte apetýt běžného teenagera? Pak víte, že postavit na tom byznys musí vyjít. A Davidovi Alešovi to s franšízou ReFresh Bistro opravdu vyšlo.
Koncept školních bister ReFresh Bistro otevřel první pilotní provozovnu v září 2017. Od té doby roste jejich počet každoročně o 7 až 10 nových.
Loni ohlásilo zájem vstoupit na franšízový trh hned několik značek. Řada dalších pak začala s větší propagací franšízové nabídky.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...