Zisk díky trdelníku
Češi mají rádi sladké, stejně jako turisti, kteří k nám míří. Z trdelníku, bez kterého si prakticky neumíme představit žádný vánoční trh, se stal fenomén a také zajímavý byznys. A právě na něj před lety vsadila společnost Trdlokafe, která se zabývá budováním a prodejem funkčních a zaběhnutých prodejen s trdelníky a kávou na zajímavých, frekventovaných místech.
Za dobu svého podnikání společnost vytvořila síť více než 50 prodejen a zaznamenala celosíťový roční obrat vyšší než 100 milionů Kč. Ročně obslouží více jak milion zákazníků. Vzhledem k tomu, že je franšízor připraven dál růst a dále rozšiřovat svou síť, která aktuálně čítá téměř 50 „poboček“, nabízí příležitost zapojit se franšízovým partnerům. Ti mají šanci převzít již zavedený stánek, nebo společně s franšízorem vytvořit nový stánek.
Stabilita vs. finance
Nabízené stánky jsou rozdělené do tří kategorií. První je developerská prodejna, u které může franšízant počítat s rychlejší návratností investice, a to v horizontu 18 až 26 měsíců. Ta je však spojena s vyšší mírou podnikatelského rizika. Prodejny s krátkou historií dat nabízí střednědobou návratnost, cca 21 až 31 měsíců, a jsou již méně rizikové. V případě převzetí již zavedené pobočky s dlouhodobou historií, je návratnost investice nejdelší, zhruba 26 až 36 měsíců, nicméně jsou téměř bezrizikové.
Počáteční investice stánků je vypočítaná na základě zisků stánku za posledních 12 měsíců. V praxi to znamená, že čím větší zisky stánek generoval, tím vyšší je počáteční investice. Jak poskytovatel licence uvádí, vše je vypočítané tak, aby návratnost pro investora byla v rozmezí od 1 roku do 3,5 let. V následujících letech by pak mělo docházet ke zhodnocení investice. Při době trvání kontraktu 10 let by mělo dosahovat celkové zhodnocení investice v průměru 200 až 300 %.
Pomoc s investicí i marketingem
Dobrou zprávou pro uchazeče o licenci může být, že financování investice je možné rozdělit. Na začátku lze uhradit 80 % a zbývajících 20 % je uhrazeno v průběhu následujících 24 měsíců ze zisků. V případě, že má budoucí franšízant v plánu počáteční investici financovat prostřednictvím bankovního úvěru, franšízor je ochoten pomoci jim s jejím zabezpečením.
Na podporu ze strany franšízora se mohou franšízanti spolehnout nejen na začátku spolupráce, ale i v jejím dalším průběhu. Kromě kompletního zaškolení a předání know-how na ně čeká mimo jiné i marketingová podpora, právo vyrábět a prodávat produkty Trdlokafe/Twistcafe a užívat jejich originální názvy, technická podpora 24 hodin 7 dní v týdnu, možnost využívat systém logistiky Trdlokafe nebo informační systém SmartTrdlokafe s napojením na POS, systém skladového hospodářství, docházkový systém a reportingové systémy. Stejně tak jim franšízor pomáhá s motivací zaměstnanců, a to prostřednictvím zavedeného systému odměňování.
![](https://img.franchising.pl/cz/f96/c12/dsc01121.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/fd4/0ce/foto_2-1.jpg)
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Ročně prodá síť Trdlokafe milion trdelníků ve více jak 50 stáncích po celém Česku, i na Slovensku či ve Vídni. Stále však chce růst, a to i díky franšízám.
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...