Rozjíždíme catering s franšízou
Zájem o podnikání v gastronomii mezi lidmi, kteří uvažují o vstupu do franšízové sítě, se stále drží na špičce pomyslného žebříčku oblíbenosti franšíz. Tento trend neplatí jen u nás, lze ho provozovat v celém světě. Důvodem může být zejména fakt, že rozjet byznys v gastrooboru může být s franšízou výrazně levnější, než když se podnikatel pustí do otevírání restaurace nebo kavárny na vlastní pěst. A odborníci jim dávají za pravdu.
To, co se však postupem času mění, je výběr konkrétních konceptů, se kterými chtějí franšízanti spojit svou podnikatelskou budoucnost. Kromě velkých zavedených značek, které do jisté míry předznamenávají dosažení úspěchu, se poohlíží po konceptech, které mají ono pověstné „něco navíc“. Zájem o klasické formáty gastroprovozů se, zdá se, klesá.
Občerstvení do nejen do kanceláře
Na tento trend reagují i podnikatelé, kteří pro rozšíření svého byznysu využívají právě cestu franšízingu. Příkladem může být například food tech koncept cateringových služeb iBoxík, za nímž stojí společnosti iCatering. Jde o online verzi klasického cateringu pro firemní i soukromé akce, kdy si klienti objednávají cateringové menu objednávají online. Následně je jim vše dodáváno v boxech přímo na jejich stůl.
Pro svůj rozvoj hledá tato franšíza vhodné franšízové partnery, díky nimž by se rozšířila do regionů v celé České republice. Zatím totiž působí jen v Praze. Franšízanti od franšízora získají webové stránky s e-shopem, který je připraven tak, aby mohli takřka okamžitě začít nabízet své služby a prodávat. Dále na ně čeká marketingová podpora v podobě marketingových materiálů pro sociální sítě, zejména pro Instagram, a to včetně grafiky, fotografií a hotových postů. Důležitou součástí franšízového balíčku je také logistický software, který zaručuje včasné doručení objednávek za minimální možné náklady, včetně plánování tras. Poskytovatel licence svým partnerům nabízí i možnost využít software pro správu kuchyně.
Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, není vzhledem k zaměření podnikání nijak závratná. Vstupní poplatek, který musí franšízant konceptu iBoxík uhradit, začíná na 275 tisících Kč a odvíjí se od velikosti regionu, pro který získá licenci. Konečná výše počáteční investice, která činí minimálně 300 tisíc Kč, pak závisí na mnoha faktorech. Pokud do podnikání se značkou iBoxík vstupuje někdo, kdo již má k dispozici vybavenou kuchyň, je investice nižší. Stačí mu ji doplnit o některé vybavení. Investuje tak méně než ten, který bude svůj franšízový byznys rozjíždět tzv. na zelené louce. Aby měli zájemci o licenci představu o rychlosti návratnosti jejich investice, vypracovává poskytovatel licence vždy pro potenciální trhy individuální finanční plán. Obecně se pak doba návratnosti investice pohybuje okolo dvou let.

Zobrazit v katalogu franšíz
























PŘEČTI ČLÁNKY

Roark uspěli nad konkurenční skupinou vedenou investičními firmami TDR Capital a Sycamore Partners. Dražba trvala od února a cena se vyšplhala na 9,55 miliardy dolarů.
O vstupu americké franšízy Popeyes na náš trh víme už od loňského podzimu. Nyní je ale otevření pražské pobočky otázkou nejbližších týdnů.
Česká franšíza Chocafé dobyla Thajsko. V Bangkoku otevřela svou první franšízovou pobočku. Tuto možnost mají i podnikatelé u nás.
Stylový interiér, rozmanitá nabídka a téměř desetileté zkušenosti. To vše představuje franšízový koncept Donuterie, který k nám míří z Rumunska.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Největší veletrh franšízového podnikání ve střední a východní Evropě se letos koná od 19. do 21. října v Paláci kultury a vědy ve Varšavě. S námi máte vstupenku zdarma.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partner Market?
Americká síť franšízových kaváren oznámila celosvětovou expanzi. V rámci číského trhu se počítá s 5 tisíci novými kavárnami.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...