Rozjíždíme catering s franšízou

Pestré menu / iBoxík nabízí širokou škálu jídel. Mezi nejoblíbenější patří například různé druhy salátů, sendviče, bagety, ale také teplá jídla jako jsou těstoviny, rizoto nebo masové pokrmy. Speciální nabídky je připravena také pro vegetariány a vegany.
pondělí
05.06.2023
Laici i podnikatelé se zkušenostmi z oblasti gastronomie. Ti všichni se mohou stát franšízanty značky iBoxík. Jaká investice na ně čeká?
 

Zájem o podnikání v gastronomii mezi lidmi, kteří uvažují o vstupu do franšízové sítě, se stále drží na špičce pomyslného žebříčku oblíbenosti franšíz. Tento trend neplatí jen u nás, lze ho provozovat v celém světě. Důvodem může být zejména fakt, že rozjet byznys v gastrooboru může být s franšízou výrazně levnější, než když se podnikatel pustí do otevírání restaurace nebo kavárny na vlastní pěst. A odborníci jim dávají za pravdu.

To, co se však postupem času mění, je výběr konkrétních konceptů, se kterými chtějí franšízanti spojit svou podnikatelskou budoucnost. Kromě velkých zavedených značek, které do jisté míry předznamenávají dosažení úspěchu, se poohlíží po konceptech, které mají ono pověstné „něco navíc“. Zájem o klasické formáty gastroprovozů se, zdá se, klesá.  

Občerstvení do nejen do kanceláře

Na tento trend reagují i podnikatelé, kteří pro rozšíření svého byznysu využívají právě cestu franšízingu. Příkladem může být například food tech koncept cateringových služeb iBoxík, za nímž stojí společnosti iCatering. Jde o online verzi klasického cateringu pro firemní i soukromé akce, kdy si klienti objednávají cateringové menu objednávají online. Následně je jim vše dodáváno v boxech přímo na jejich stůl.

Pro svůj rozvoj hledá tato franšíza vhodné franšízové partnery, díky nimž by se rozšířila do regionů v celé České republice. Zatím totiž působí jen v Praze. Franšízanti od franšízora získají webové stránky s e-shopem, který je připraven tak, aby mohli takřka okamžitě začít nabízet své služby a prodávat. Dále na ně čeká marketingová podpora v podobě marketingových materiálů pro sociální sítě, zejména pro Instagram, a to včetně grafiky, fotografií a hotových postů. Důležitou součástí franšízového balíčku je také logistický software, který zaručuje včasné doručení objednávek za minimální možné náklady, včetně plánování tras. Poskytovatel licence svým partnerům nabízí i možnost využít software pro správu kuchyně.

Co se týče investice, která na budoucí franšízanty čeká, není vzhledem k zaměření podnikání nijak závratná. Vstupní poplatek, který musí franšízant konceptu iBoxík uhradit, začíná na 275 tisících Kč a odvíjí se od velikosti regionu, pro který získá licenci. Konečná výše počáteční investice, která činí minimálně 300 tisíc Kč, pak závisí na mnoha faktorech. Pokud do podnikání se značkou iBoxík vstupuje někdo, kdo již má k dispozici vybavenou kuchyň, je investice nižší. Stačí mu ji doplnit o některé vybavení. Investuje tak méně než ten, který bude svůj franšízový byznys rozjíždět tzv. na zelené louce. Aby měli zájemci o licenci představu o rychlosti návratnosti jejich investice, vypracovává poskytovatel licence vždy pro potenciální trhy individuální finanční plán. Obecně se pak doba návratnosti investice pohybuje okolo dvou let. 


Pravidelné poplatky / Kromě vstupní investice hradí franšízant i průběžné poplatky ve výši 4,75 % z hrubého obratu pobočky. Platit jej začínají až po 3 měsících provozu. Dále pak přispívají na marketing a platí za využívání logistického SW.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015