Tomáš Hanák: Podnikání je dřina i radost

Jste úspěšným a oblíbeným českým hercem. Jak vás napadlo vrhnout se do víru podnikání?
Možná právě proto, že jsem hercem, což přináší popularitu, která přináší ztrátu osobního života, svobody. Chtěl jsem zkusit něco nového, dokázat si, že mám ještě sílu odbočit, uživit se i jinak, že nemusím nutně umřít jako herec. Koneckonců, do svých třiceti jsem pořád měnil zaměstnání, stěhoval se, fluktuoval – a bylo to vzrušující.
Svoji hospůdku provozujete ve středočeském Nižboru, kde jste dal dohromady starý železniční sklad. Jak dlouho vám trvalo dát budovu dohromady tak, aby mohla být hospůdka otevřena?
Pět let jsem se nezastavil. Buďto jsem ve smokingu někde moderoval, nebo v potupném kostýmu hrál v nějaké blbosti, nebo jsem byl tady na nádraží a v montérkách dělal čističe, natěrače, zásobovače, psal žádosti. Prolezli jsme spoustu šroťáků, nádražních ruin, likvidovali dřevokazný hmyz, objevovali zaprášené skvosty, kašlali prach a stoleté pavučiny. Bylo to vyčerpávající, ale adrenalinové.
Proč vaše volba padla právě na oblast gastronomie?
Na začátku jsem jen chtěl zachránit tu kouzelnou dřevěnou boudu z roku 1876, mám rád vlaky a mrzí mě devastace a mizení toho kouzelného prostředí. Pak mě napadlo, že kdybych ještě pil, určitě by mě potěšila taková zapomenutá dřevěná nádražní hospoda, kde budou stoly i židle „každý pes jiná ves“, sekaná svíčková a podměrečné pivo v uchytaném půllitru. Časem se to ale zvrtlo a teď máme skvělý jídlo a pivo Bernard... No, alespoň ty stoly a židle jsou dle mého gusta. A gastronomie? Mým favoritem už asi navždy zůstane chleba s máslem; to šílenství kolem jídla, mediální sláva kuchařů – nic proti kuchtíkům!, recepty od každé zpěvačky a seriálového herce, gastroturismus, to všechno mě vede k neradostným úvahám o blížícím se zániku civilizace – tím myslím tu moderní, „vyspělou“, s internetem, sítěmi, ztrátou anonymity, relativizací dobra a zla, globalizací... Opravdu bych se nedivil, kdybych pozítří našel u nás doma na záchodě další provozovnu Starbuck´s. Inu, jsem ročník 1957.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 01/2015.
Zobrazit v katalogu franšíz
























PŘEČTI ČLÁNKY

Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Franšízový fastfood chce svůj koncept cenově dostupného jídla rozšířit i mimo Moravu. Co mohou novým franšízantům nabídnout?
Miroslav Fojtík se rozhodl opustit dráhu středoškolského učitele a chtěli s manželkou začít podnikat. Jak hodnotí šest let zkušeností franšízanta Kofi Kofi ve Znojmě?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...