Nejčtenější

Přístupnější kavárenský byznys s tradicí
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšíza - co to je?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Hravá franšíza na pevných základech
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Jak vydělat peníze na YouTube?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Ženy za kormidlem byznysu
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Sdílení zkušeností jako byznys
TAB Board chce růst do dalších regionů Česka. Jaké franšízanty hledá a proč roste poptávka po sdílení zkušeností a koučinku i v době umělé inteligence?
Začít jde i bez praxe
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Franšízové food trucky u nás a v Evropě
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Z Alp rovnou na české trhy
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Inventury pod kontrolou
Synergy Stocktaking nabízí franšízovou příležitost v oblasti inventarizace zásob. Zájemci získají kompletní technologické vybavení, podporu centrály i první klienty.
Světoví lídři franšízingu
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Největší realitní kanceláří jsou od července české M&M reality
Fúze s Angličany zajistila M&M realitám první místo na trhu v ČR, velký úspěch ryze české realitní kanceláře.
Byznys pod milion
Rozjet vlastní byznys pod zavedenou značkou nemusí nutně znamenat vysoké investice. Tipy na takové podnikání najdete v novém čísle magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Provozovatelem čerpací stanice díky franšíze
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Rekordní rok pro franchising
Letos přibylo nejvíce franchisových společností i poboček ve více než 20tileté historii českého franchisingu.
Druhy franchisingu
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
SUBWAY kraluje počtem provozoven
Pokud jde o prodej, lídrem v celosvětovém měřítku zůstává McDonald´s.
Nápad u piva, který vyšel
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
12 let na trhu
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Subway rostoucí konkurenci vítá
Minimálně 4 pobočky hodlá Subway otevřít v příštím roce v ČR. Vstupu nových hráčů na trh se nebojí.
Základní pojmy franchisingu
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisingová smlouva
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.
Vzhůru na západ
Do konce roku 2026 chce franšíza Vosíme.cz pokrýt pobočkami většinu Česka. Za loňský rok hlásí obrat ve výši 220 milionů Kč.
Jak sepsat dobrou franšízovou smlouvu?
Představujeme vám 12 klíčových témat, která by měla pokrýt každá franšízová smlouva.
Dynamický byznys realit očima franšízantky
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Ochranné známky ve světovém měřítku
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Investice do profesionality se vrátí
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Naše franšízy chybí v podstatě všude
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.