Méně zaměstnanců, méně starostí
Zajistit stabilní a rostoucí příjem pro franšízanta bez složitého řízení restaurace. Taková je vize vedení původem lotyšského franšízového konceptu Easy Wine, který se svými pobočkami chce obohatit český gastronomický trh. Pro případné zájemce o licenci může být zajímavé zejména to, že provozování baru této sítě neznamená, tak jak to v restauračním byznysu běžně je, nutnost zaměstnávat velké množství lidí.
„Jiné restaurace mají vysoké náklady na zaměstnance, koncept Easy Wine je nastaven tak, aby byly minimální, a přitom netrpěla kvalita obsluhy našich zákazníků. Majitel franšízové pobočky bude pro svůj provoz potřebovat pouze jednoho až dva zaměstnance do kuchyně a maximálně dva lidi za bar,“ vysvětluje Juris Roganovs, který je v Easy Wine odpovědný za mezinárodní rozvoj. Důvod, bary Easy Wine jsou totiž samoobslužné.
Podle chuti a nálady
V praxi to vypadá tak, že host poté, co vstoupí do jeho dveří, obdrží od obsluhy magnetickou kartu s virtuálními penězi, která mu umožní načepovat si nápoje ze speciálně navržené a vyrobené zdi. To znamená, že nemusí čekat na obsluhu, ale rovnou si sám může zvolit a natočit nápoj, který chce pít nebo třeba jen ochutnat. Jeho útrata se tak skutečně odvíjí od toho, kolik, čeho vypil. Může tak například na začátku ochutnat několik vzorků, než se rozhodne pro víno, se kterým stráví celý večer.
Práci franšízantovi také usnadní speciálně vyvinutý software, který je propojen s prodejním systémem a sleduje úhrady kartou, spotřebu, loajalitu zákazníků a také stav pokladny. Umořňuje umožňuje monitorování prodejů a spotřeby z jakéhokoli místa na zemi díky internetovému připojení na počítači nebo prostřednictvím chytrého mobilního telefonu či tabletu. Kontrolu fungování pobočky tak může franšízant sledovat prakticky kdykoli a odkudkoli.
Jeden bar nebo celá země
Zájemce o spolupráci s konceptem Easy Wine si může buď pořídit licenci na jednu pobočku, nebo případně multi-franšízovou, která mu umožní otevřít více poboček. Pro ty, kteří by chtěli síť Easy Wine budovat v Česku ve velkém je pak k dispozici licence na celý region. Svými samoobslužnými bary míří koncept hned do několika typů lokalit – turisticky exponovaných míst, nákupních center, letišť a také do oblíbených míst, kam se za zábavou vydávají místní obyvatelé. Prostory vhodné pro zřízení baru Easy Wine mají velikost od 150 do 500 m2.
Výši celkové investice ovlivňuje několik faktorů souvisejících zejména s prostorem, jako jsou náklady na jeho pořízení, výše nájmu a také nutnost jeho úprav. Typická Easy Wine restaurace vyžaduje investici začínající na 150 tisících eur, která zahrnuje i náklady na pořízení potřebných zařízení a také již zmíněný originální software. Potenciálním franšízantům nabízí vedení konceptu také možnost si zařízení pronajmout. Očekávaná doba návratnosti investice se pohybuje okolo 14 až 30 měsíců. Franšízová smlouva se uzavírá na 10 let s možností jejího dalšího prodloužení.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Fúze s Angličany zajistila M&M realitám první místo na trhu v ČR, velký úspěch ryze české realitní kanceláře.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Pokud jde o prodej, lídrem v celosvětovém měřítku zůstává McDonald´s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...