TOP 5 oborů pro byznys v roce 2021

Školení jako příležitost pro změnu / Zkušenosti v oblasti, ve které se rozhodnete podnikat, nemusí být vždy podmínkou navázání úspěšné franšízové spolupráce. Většina franšízových značek má natolik propracované školení, že vše potřebné pro provozování jejich franšízy se během něj naučíte.
pondělí
04.01.2021
Rok 2020 byl pro podnikatele z řady oborů složitý. Do jakých oblastí se v roce 2021 vyplatí investovat?
 

Zvolit obor pro podnikání je pro zájemce vlastní byznys jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, které musí na samém začátku udělat. Lehké to není ani v době, která rozvoji byznysu přeje, natož pak v situaci, kdy řada oborů čelí dopadům krize spojené s pandemií. Stále jsou zde však ty, ve kterých se podnikat vyplatí, tím spíš, rozhodnete-li se pro spolupráci s franšízovými koncepty. Které to jsou? Některé z nich vás možná překvapí.

1. Informační a moderní technologie

Nedostatek odborníků v oblasti IT. Problém, který nejen v České republice rezonuje již delší dobu. Koronavirová krize ukázala, že programátoři, správci a tvůrci webových stránek, e-shopů, vývojáři nejrůznějších aplikací, jsou lidé, kteří se těžce shání. Je jich totiž málo, a tudíž mají omezené kapacity. To je problém zejména v době, kdy se náš život, práce a také vzdělávání přesouvá vlivem nejrůznějších opatření přijatých v souvislosti s bojem proti pandemii do online prostoru.

Řešení tohoto problému nabízí hned dvě franšízové sítě, které usilují o vstup na náš trh. Jde o školy Coders Lab a Coding Giants. Jejich cílem je najít zde nejen master-franšízanty a franšízanty, kteří by jejich pobočky rozšířili po celé zemi, ale hlavně nabídnout možnost vzdělat prostřednictvím nejrůznějších kurzů další generaci IT specialistů, kteří budou po jejich absolvování připraveni okamžitě vstoupit na pracovní trh.

V online prostředí působí také franšízový koncept Qjob, který pomáhá „na dálku“ propojovat firmy a zákazníky. Díky němu lze najít například instalatéra, grafika, uklízecí firmu či paní na hlídání, někdy výrazně levněji, než kdybychom ho hledali „po vlastní ose“. To vše z pohodlí domova, bez nutnosti shánět reference, obvolávat známé a prosit zaneprázdněné odborníky o termín.

2. Vzdělávání a volnočasové aktivity

Letošní rok bude pro řadu dětí, rodičů a také učitelů rokem, který převážně strávili doma distanční výukou. Kromě ztráty sociálního kontaktu, který je zejména pro děti velmi důležitý, tím jistě trpěla i kvalita výuky. Ne vinou učitelů či škol, ale kvůli faktu, že výuka „na dálku“ není tak efektivní jako učení ve třídě. Nápor zájemců tak mohou očekávat jazykové školy či koncepty, které se specializují na doučování dalších předmětů, případně na další volnočasové aktivity.

Mezi značkami, které se specializují na jazykovou výuku, jich řada využívá ke svému rozvoji franšízing. Rozjet podnikání v tomto oboru tedy nemusí být tak složité, jak to může na první pohled vypadat. Důležité je si na začátku říct, koho byste chtěli učit – zda děti, či dospělé studenty. Podle se vám otevírá široká škála možností. Na děti se u nás specializují například koncepty jako Helen Doron English nebo Hocus&Lotus. Klientům z řad dospělých pak s jazykovým vzděláváním pomáhá koncept Direct Method for English.

Potenciál zvýšeného zájmu ze strany studentů, a hlavně jejich rodičů, bude zřejmě růst i u konceptů, které se zaměřují na doučování, například z matematiky a dalších oblastí. Takových konceptů na tuzemském trhu není mnoho, ale najdeme je zde. Franšízové sítě Bricks 4 Kidz a Brick By Brick přináší vzdělávací programy pro děti a mládež, jejichž cílem je rozvíjet jejich znalosti fyziky, matematiky, technologií a dalších technických oborů. Oba koncepty pro práci se svými studenty využívají oblíbené kostky stavebnice LEGO®.  Tu pro výuku používá i franšíza Edukido, která v tuzemsku hledá první franšízanty. Na komplexní vzdělávání se zaměřuje původem kanadský franšízový koncept Maple Bear, který má zájem o vstup do Česka.

To, co dětem bude jistě chybět, je pohyb v kolektivu. I ten si budou chtít vynahradit, proto se dá očekávat zvýšená poptávka po organizovaných sportovních aktivitách, což představuje další příležitosti pro zájemce o podnikání v této oblasti. Asi nejoblíbenějším sportem, a to nejen pro kluky, je fotbal. I u nás můžeme najít franšízové koncepty, které milovníky gólů, tréninků a fotbalových zápasů, oslovují. Jde o značky Socatots nebo Brazilian Soccer Schools.

3. Nemovitosti a finance

Realitní trh ukázal v době omezení způsobených bojem proti pandemii koronaviru, že se nezastaví. Důkazem toho jsou i franšízové sítě, kterým se dařilo nejen poskytovat svým klientům i nadále služby bez větších komplikací, ale také růst. Stejně na tom byl i finanční sektor. Do budoucna se dá navíc očekávat, že poptávka po službách realitních kanceláří i finančních poradců nadále poroste, a to vlivem finálních dopadů koronavirové krize na každého z nás. Řada lidí, jejichž příjmy byly ovlivněny lockdownem, bude potřebovat vyřešit své finance. V době krize se pak také ukazuje, že jednou z nejbezpečnějších investic je ta do nemovitostí. A aby tomu tak bylo, využít služeb profesionála v oboru se vyplácí.

Na tuzemském trhu působí hned několik realitních franšízových sítí, které stále usilují o další rozšíření prostřednictvím franšízových licencí. Pokud vás láká podnikání v této oblasti, stačí si porovnat jednotlivé nabídky. Vybírat je opravdu z čeho a je na vás, zda se rozhodnete pro koncepty s kořeny v zahraničí, jako jsou například Century 21, RE/MAX či ERA Reality, nebo o ty původem české – Next Reality či Evropa Realitní kancelář. Příležitosti rozjet svůj vlastní byznys s pomocí franšízy existují i v oboru financí. Prostřednictvím partnerských licencí se na našem trhu rozšiřují koncepty Partners market a OK Point.

4. B2B služby

Malí a střední podnikatelé se stali v současné době snad největšími „oběťmi“ opatření spojených s bojem proti šíření onemocnění COVID-19. Právě na ně a jejich podporu se zaměřují franšízové koncepty, jejichž růst se dá do budoucna očekávat, a to Business for Breakfast či TAB Board. Cílem BforB je propojovat malé a střední podnikatele a rozvíjet jejich byznys prostřednictvím referenčního networkingu a podnikatelských klubů, v případě TAB Board pak jde o organizaci a řízení tzv. boardů, tedy zasedání majitelů malých a středních firem, kteří si navzájem pomáhají v posouvání jejich byznysu vpřed – na základě zkušeností, osvědčených rad a tipů.

Vládní opatření velmi často zasáhla také oblast bezpečnosti práce. Na zaměstnavatele jsou kladeny vysoké nároky spojené se zvyšováním nákladů i administrativní zátěže. Právě na řešení problematiky bezpečnosti práce a požární ochrany se specializuje franšízová síť Extéria market, která se snaží posílit své zastoupení nejen na domácím trhu, ale také v zahraničí. A zvýšení poptávky po podobných službách ji k tomu jen nahrává. Franšízanti mají totiž do jisté míry zaručen dostatek potenciálních klientů na trhu, bezpečnost práce totiž musí řešit každý podnikatelský subjekt v zemi i každá instituce.

Sektor B2B v České republice láká i zahraniční franšízové značky. Ze Spojených států amerických k nám míří franšíza Mail Boxes Etc. Na českém trhu chce vedení sítě, jež podnikatelům nabízí služby mimo jiné v oblasti tisku, vnitrostátní i mezinárodní přepravy, pronájem poštovních schránek či mikrologistiky, najít partnera, který by zde brand rozvíjel. Česká logistický trh láká i další značku, a to Flash, evropský lídr v poskytování dopravních služeb. Jeho cílem rozšířit síť dopravců a partnerů v celé Evropě, tedy i včetně České republiky.

5. Gastronomie

Ano, je to tak, možná to někoho může překvapit. Gastronomie, ač v současnosti zažívá nelehké období, je dlouhodobě oborem, ve kterém chce podnikat velká řada lidí. A nic se na tom zřejmě nezmění ani v roce 2021. Daleko větší důraz však bude kladen na originalitu, kvalitu a stabilitu jednotlivých konceptů, což u franšíz bude platit dvojnásob. Dá se očekávat, že zájemci o rozjetí vlastního byznysu v gastronomii budou častěji uvažovat o podnikání pod zavedenou značkou. Zvláště pod takovou, která rok 2020 „přežila“ bez drtivých dopadů na její síť, a dokonce se jí dařilo růst. I takové se mezi franšízami u nás najdou.

Patří mezi ně například kavárenská síť Coffeeshop Company nebo CrossCafe, fastfoodový gigant McDonald´s, koncept La Donuteria či síť Fruitisimo. Posledně jmenovaný dokonce uvádí, že v současné době eviduje nárůst zájmu o franšízové licence. Důvodem toho může být zejména fakt, že podnikat se silným partnerem v zádech v tak konkurenčním odvětví, jakým gastrobyznys je, se vyplácí v čase dobrých i horších. Dál rozvíjet se se dařilo i dalším značka jako třeba Volos, Amici nebo Bageterie Boulevard.

Ať už se rozhodnete podnikat v jakémkoli oboru, mějte na paměti, že právě jeho výběr je pro váš budoucí úspěch klíčový. Není dobré uvažovat pouze o tom, zda jde o oblast, ve které lze vydělat nejvíce peněz. Je nutné uvažovat i nad tím, zda máte k danému oboru nějaký vztah, zda vás podnikání v něm bude bavit a přinášet vám uspokojení. Franšízová spolupráce je totiž dlouhodobá a opustit franšízový systém nemusí být před vypršením smlouvy vždy snadné.

Další nabídku franšízové spolupráce si můžete prohlédnout v Katalogu franšíz.


Rozumný výběr srdcem / Při rozhodování o připojení se k některému z franšízových systémů, zvažte několik hledisek. Za prvé, vyberte si franšízu v oboru, který se vám osobně líbí. Je velmi důležité, aby vaše volba vedla k situaci, kdy dochází k profesionální a osobní spokojenosti, a to se stane pouze tehdy, když si vyberete pobočku, která je "blízko k vašemu srdci". Určitě je však nutné zvážit momentální situaci na trhu a potenciál, který ten či onen obor nabízí.

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019